Ahoj,
jsem relativně novým báwistou tak bych rád veděl zda li nevíte co by to mohlo být.
na jakýkoliv kvalt ve 3-4 tisících otáček se objevují harmonické vibrace. Jen lehké ale jsou cítit od motoru
Během jedné vteřiny se něco rozvibruje a zase ztlumí.(neslyšitelně ale lze to cítit). V jiných otáčkách to nepoznám, nad 4 je motorka už víc vytočená a pod 3 je zas podtočená.
mne okolo 3000 trochu zavibruje tiez, mam tam nejaku vykonovu dieru ak mam nahodeny DB killer. Od volnobehu zatah fajnovy do 3000 a od 3500 brutal vystrel vpred.
Ak nemas nic pokazene, tak mozno dat skontrolovat podtlaky, ci sa valce nehadaju medzi sebou
copo@centrum.sk
Neronis napsal:
Ahoj,
jsem relativně novým báwistou tak bych rád veděl zda li nevíte co by to mohlo být.
na jakýkoliv kvalt ve 3-4 tisících otáček se objevují harmonické vibrace. Jen lehké ale jsou cítit od motoru
Během jedné vteřiny se něco rozvibruje a zase ztlumí.(neslyšitelně ale lze to cítit). V jiných otáčkách to nepoznám, nad 4 je motorka už víc vytočená a pod 3 je zas podtočená.
Hmm, měl jsem to taky, poměrně dost výrazné, bylo to znatelné při rychlostech ca 40-80, typicky na trojku až pětku. Měnil jsem rozvodovku z 33:11 na 34:11 a to nemělo vliv, pak další rok jsem měnil rozvodovku na 32:10 a k tomu z jiných důvodů celou převodovku. Mimochodem i ojnice s novými šálami a měřil jsem rad. i ax. vůle na klice, které jsou s rezervou v pořádku, a harmonické jsou tam pořád, jenom v tahu, ale podstatně menší než dřív. Po letech si myslím, že to je nejspíš kardanem, který se v tahu vychýlí a zmenšit se mohli díly novým ložiskům na výstupní hřídeli převodovky. Ale už jsou tak malé, že už je neřešim. Na rozdíl od obyčejných vibrací, kvůli kterým jsem vyvažoval spolu písty a ojnice na přesnost 0,02g z původního rozdílu 4g. Je to lepší než dřív, ale 1200 z toho nikdy nebude.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Díky všem za příspěvky. Ještě se zeptám. Dneska sem tankoval a mám spotřebu 8na to 100 není to zbytečně moc ? :-) je pravda že sem se tedkom párkrát projel líp jak cestovně ale i tak. Nemám zkušenost. Díky
Joo 8 to veme i mne praha-brno s kuframa. Jinak tak tech 6. Jinak ty harmonicke vibrace tam musi byt, libi se to zenskym...
Upravil Bohumil dne 19.04.2014 09:59
Kupredu spatki ni krok...
Když sem tak nakousnul tu spotřebu, jaké jsou tak ideální otáčky na spotřebu. Kdyžse jedu projet tak jedu tak jak mi to sedí ale spíš mě zajímá když musím udělat nějakej přejezd tak jestli točit mezi 3-4 nebo 4-5.
U Gs to bude předpokládám jinak. Má tu někdo eSko ?
Ideální otáčky na spotřebu 3-4 tis.pokud je to pro tebe důležitý,jinak ty vibrace-podle mě je to vlastnost motoru pokud myslíš ty cyklický vibrace při nižších otáčkách,mě to dělá taky,to je vlastnost tohoto boxeru,ostatní modely neznám.
Neronis napsal:
Když sem tak nakousnul tu spotřebu, jaké jsou tak ideální otáčky na spotřebu. Kdyžse jedu projet tak jedu tak jak mi to sedí ale spíš mě zajímá když musím udělat nějakej přejezd tak jestli točit mezi 3-4 nebo 4-5.
U Gs to bude předpokládám jinak. Má tu někdo eSko ?
nemám esko, jen jsem na něm Xkrát jel. S tou spotřebou ... vyšší točky znamená víckrát plnit motor, a vyšší třecí ztráty. Cesta nízké spotřeby je jet co největší podíl trasy na co nejvyšší kvalt a to v přiměřeně nízkých otáčkách, abys motor jen lechtal plynem, a nepřemáhal jsi velký odpor vzduchu (tj. hezky pomalu). Počítám, že optimum na šestku bude ležet kolem 75 (2450)-max90 kmh (2970), prostě v nejnižších otáčkách, kde motor už běží hladce a stačí mu nejmenší přidání plynu. Samozřejmě s prvním protivětrem, nebo nedejbože kopcem, nebo potřebou přidat musíš podřadit. Otázka je, jestli by tě takhle extrémní jízda bavila a k čemu to je.
Wer später bremst, fährt länger schnell.