Mám BMW R 1200 GS r.v. 2004 a instaloval jsem na něj laděný výfuk LASER DUO-TECH. Nechal jsem původní origo. svody s katalyzátorem. Dle informací není třeba nic dělat s motorem a není třeba nic výfuku přizpůsobovat, prý si to lambda ošéfuje. Jede to ok, ale při podřazování to střílí do výfuku. Prosím o radu, zda je to ok, zda to něčemu nevadí, zda se např. nepodpálí ventily nebo se nezničí katalyzátor, prostě zda to může takto být. Také jsem dostal info, že pokud bych chtěl instalovat KN vzduchový filtr, tak už se musí poladit motor. Je to tak?? Má s tím někdo praktické zkušenosti??
A máš původní svody s KAT??? Při podržení plynu jsem to nezkoušel, ale občas si to střelí i jen tak, ale hlavně při podřazování nebo brždění motorem to střelí a má to takový zvonivý prd. Mám tam tu sportovní koncovku ne tu homologační
Pobublávání a občasnej výbuch je normální (hlavně při prudkym přidání a ubrání plynu). Řídící jednotka potřebuje čas tak 100 - 150 km než si upraví palivovou mapu a pak by to mělo být klidnější. Já sem vytáhnul i tu tlumivku a konečně to má zvuk jako motorka, ale nesmim ject před klukama s intercomama, protože si nepopovídají .
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
OK, super. A jakdlouho už to tam tak máš??? Kolik cca km??? Tobě to nestřílí při podřazování nebo brždění motorem?? Čím to může být?? Originál mi to dělal také, ale opravdu velmi občas
No najel jsem s tím od montáže cca 100 km a pocitově mám dojem, že to naopak postupně začalo dělat více. To zazvonění při výstřelu mě napadlo může dělat ta sportovní koncovka, která asi může zacinkat plech o plech. Je tedy lepší ji dát pryč a nemít tam nic???
No pro zjištění zacinkání to můžeš zkusit vyndat, pokud máš kat, tak ten zvuk se o tolik zase nezmění. Pokud tam budeš dávat jiný než papírový vzduchový filtr, tak si tam nedávej KN, ale molitanovej (oproti KN lépe zachycuje prach). Při kombinaci svodů s katem a sportovní kocovky mi nic necinkalo, ale já mám RP. Pak jsem tam dal svody bez katu a od spoda se výkon krásně zvýšil. Ale ke katu a sportovní koncovce bez sportovních svodů, podle mě nemá cenu do sportovního filtru investovat.
Já myslim, že každá sportovní koncovka při pořazení a nebo prudky ubrání plynu střílí, některá víc některá míň. Nejsem na to odborník, ale na motor a kat to podle mě nemá negativní vliv, jen je to hlučnější.
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!