Ahoj.
Vcera jsem si s bramborou zkousel hrat na drsneho offroudaka. no parkrat jsem si slusne skocil. dopad tak z 80cmasi ve 30km rychlosti na obe kola zaroven. nastaveni odruzeni jsem mel na hard, ale i tak. ted mi zadek sedi jen na pruzime. olejove tlumeni sedi na doraz. Tlumic jsem jeste nevytahl abych se kouknul, ale chci se zeptat, jesli nahodou nemel nekdo púodobny problem?
joooo tak to jsis podle mě odpálil nějakou věcičku ve střevech tlumiče
já to měl taky tak to si priprav cca 20 000kč na novej tlumič a nebo tě čeká podstatně levnějsí repase. joooo geesa nejsou kamzíci
Ahoj Petře, už jsme spolu mluvili po telefonu. Než budeš investovat do novýho tlumiče nebo staršího z nějaké bouračky, tak zkus tady toho pána:
p.Buráň, tel. 602788979, Pašovice u Uherskýho Brodu. Ví o co jde a repase od něj drží - vezli jsme mu s Bohumilem tlumiče z jeho 1100GS a několika 1150 a vždy spokojenost. Ceny podle toho co je potřeba udělat - cca od 2500 po 5000Kč.
basto, me to teda vtipne neprijde...
Tondo dik za kontakt. Snad to dneska vytahnem a pak teda zkusim toho pana. Snad se mu podari dat do kupy i tenhle..
Jeste by me zajimalo.. ChipGS mi rikal, ze se nema davat to nastaveni uplne do tvrda, ale ze by tam mel byt jeste nejaky prostor(pul otocky?) Jak to je teda s tim nastavenim odruzeni?
PPetr napsal:
basto, me to teda vtipne neprijde...
Tondo dik za kontakt. Snad to dneska vytahnem a pak teda zkusim toho pana. Snad se mu podari dat do kupy i tenhle..
to já sem se zasmál v žádném příípadě škodolibě ale zasmál mě se to totiž stalo taky nu co naděláš
Upravil basto dne 05.10.2008 16:56
PPetr napsal:
Jeste by me zajimalo.. ChipGS mi rikal, ze se nema davat to nastaveni uplne do tvrda, ale ze by tam mel byt jeste nejaky prostor(pul otocky?) Jak to je teda s tim nastavenim odruzeni?
ja si tak rikam, ze by tam mela byt nejaka vule, ale cert vi jak to je pri kamzikojizde, ja to vzdycky davam natvrdo a 1 klik zpet a to stejny kdyz to mam na mekko
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
Tak jsem to vytahl a vcera jsem ten tlumic odvezl k uherkymu brodu panovi Buráňovi. Prej ty tlumice zna a rikal ze to pujde, ale ze jeste nevidel aby ta pruzina byla stacena silou 800kg pro vytazeni z motorky. Pritom pist v tlumici je pohyblivej, ale pruzina nejak carovne sekla - kratsi o 4cm!!!
Kdyby ti to pomohlo, mám doma dva roky jetej tlumič z 1200GSA r.v. 2006, ale netuším jestli pasuje. Spíš asi ne, ale kdyby tak se ozvi, mě je stejně k ničemu.
Livingspace)
Zadní by fakt nikdy neměl být úplně natrvrdo. Tím šroubem se zavře přepouštění oleje a tlak při nějaké zásadní ráně to roztrhá. Půl otočky je rozumné minimum. Bohužel sériové Showy nejsou ani na 1150GS Adventure stavěné na skákání. Všimněte si, že nikde v katalogu nenajdete motorku ve skoku. První záběr GS ve vzduchu je až 1200.
Každopádně urvaná planžeta se dá opravit, pokud to ale utrhne celou sestavu přepouštění oleje, znamenalo by to vyrobit prakticky nový tlumič.
Každý výrobce to dělá trošku jinak ale v principu se to liší sílou a charakteristikou pružiny (jiná se dá celkem snadno nechat vyrobit) ale hlavně návrhem těch planžet a trysek, které se při různých frekvencích nárazů a různých tlacích otevírají a přepouští olej z jedné části tlumiče do druhé. Tím se liší drahé od levných a offroadové od silničních. Navrhnout tlumič, který pobere jednotlivý náraz např. od retardéru v rychlosti a současně bude fungovat při vysoké frekvenci a nízkém zdvihu třeba v zatáčkách na silnici a současně zvládne offroadovou roletu, to není vůbec jednoduché. Kdo s tím laboroval, tak ví... Některé firmy mají skvělé tlumiče jen na silnici a jiné jen na offroad. Univerzálních (co opravdu fungují) je málo a nejsou levné. Sériové Showy na 1150GSA kupodivu docela fungují - rozhodně zvládnou víc, než 1200GSA ale jak se začne skákat, jde to rychle do háje. A pochopitelně se nesmí vyzkoušet nějaký lepší, pak to je jen otázka času, než se naštveš a vyměníš to. Pokud by ti to neopravil, tak bych asi vyhrabal svůj starý z GSA, nic mu není a nechal bych ho za rozumnou cenu. Máme ho tady jen jako zálohu ale já už mám Ohlinsy vpředu i vzadu a kolega vyměnil Ohlins vpředu a při nejbližší příležitosti vymění i zadní, protože takhle nejde jezdit už vůbec (přední dokonale kopíruje nerovnosti a zadní poskakuje). Takže dej vědět jestli bys ho chtěl.
Livingspace napsal:
Kdyby ti to pomohlo, mám doma dva roky jetej tlumič z 1200GSA r.v. 2006, ale netuším jestli pasuje. Spíš asi ne, ale kdyby tak se ozvi, mě je stejně k ničemu.
Takze pasuje nebo ne Tomaši? kazdopadne dvacitku za novej tlumic bych strasne nerad daval. Buraň rikal ze zivotnost originalniho tlumice je 60tis km. Me odesel po 74500 a to nejspis jen kvuly skakani. Jinak jsem asi blbej, ale ja jezdil furt na soft, kdekoliv. a co jsem se ted bavil s opravarem, jsem si vedom, ze nejtvrdseji jsem to mel ve stavu, kdy teprve zacina fachcit ten bazmek na nastaveni odpruzeni. coz take neni ok... jinak jezdil jsem vetsinou jen sam a tak mi to i vyhovovalo..
Pockam jak se pan vyjadri. Snad uz zitra a snad to budou jen dobre zpravy! ale kdyby ne, tak budu spolehat na Vasi nabidku! Diky
JohnyT napsal:
Panove a kdyz tlumice, existuje jasny argument jestli Ohlins nebo Wilbers?
Ohlins pruzina - tvrdsi - na cestovani s velkym nakladem za 2500,- ale rikal ze po oprave ten tlumic i s originalůni pruzinou bude o dost tuhsi, tak prejby to pro me nebylo. no nevim - podle toho jak jsem dopadl
Jinak tlumič z 1200GS na 1150GS dát podle mě nejde. Nechci to tvrdit na 100% ale na 99% bych řekl že jsou jiný délky..
Každopádně tím, že se dá tvrdší pružina na konstrukčně kompromisní tlumič se nezíská prakticky nic. Každá pružina se dřív nebo později vymlátí. Já začínal teď s 170kou a myslel jsem jak to je přehnaný a enhle - už je naprosto OK a to se s tím moc nejezdilo.. Stačil jeden Tunis a je to OK.
Jinak Wilbers nebo Ohlins, to je nesrovnatelný. Ohlins nebo White Power, to ano ale Wilbers je úplně něco jiného. Specialisti na silniční tlumiče - kamarád na tom strávil dost času, byl několikrát ve fabrice na seřízení a naladění (tuším někde v Holandsku), nakonec ho to stálo to samé, co by stál WP nebo Ohlins a i když dělali možné i nemožné, jako Ohlins se to na 1200GS nechovalo. Na silnici perfektní ale buď to nezvládalo jednotlivé rázy nebo to nefungovalo třeba při jízdě po oranici nebo po kamení apod. Ladění měl sice myslím za nějakou pevnou cenu (tuším 200EUR) bez ohledu na strávaný čas ale musel s tím jet tam a zpátky a 2x se mu výhodná cena změnila na dost nevýhodnou. Psalo se o tom hodně na konferenci motoklububmw. Stačí to vyhledat.. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Dnes mi bylo receno p Buranem, ze progresivni Wilbers nema smysl pri tak kratkem zdvihu jako ma GSo, proto mi doporucuje Ohlins. Originalni pruzina je 170 ja pokud jezdim pretizeny, tak by se mohla hodit 220. Dalo by se tomu verit? Wilbers nebo Ohlins?
TomasTT: takze jestli jsem dobre pochopil tak spise OHLINS? Pisu o pruzine...
Taky nechapu jak se muze pruzina vymlatit, a pak byt stejna, to je preci nesmysl, ne? bude se unavovat vic a vic, ne? Takze kdyz ted dam tu tvrdou, tak budu s mladou a se vsema tema pastikama vysmatej, nejakych par desitek tisic a nebudu brat podbeh, je to tak?
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
ChipGS: Nesmysl. Jinou pružinu ti udělá kdekdo ale nemá smysl dávat Ohlins pružinu na Showu. Navíc nevěřím že je tam sériově 170. Já mám 170 na vzláštní objednávku ve svém Ohlinsu (mluvím teď o kompletním tlumiči) na 1150GSA a nevěřím, že sériová na GS nebo GSA je tak silná. Běžná síla v Ohlinsu pro GS je tuším 160. Ale ty tlumiče jsou absolutně odlišný, totéž i Wilbers. Na jednom máš třeba jen pár závitů relativně tenké pružiny, na jiném velký průřez drátu a spousta závitů. Každý je jiný a pružina z jednoho na jiném bude fungovat těžko.
Co se týká toho že se pružina unaví, tak to je prostě fakt. Krátkou dobu je extrémně tuhá, pak po dobu životnosti funguje tak, jak je navržená a v závěru prudce změkne. Takhle to prý je vždycky se všemi pružinami na endurech i na MX i v rallye autech. Průběh té charakteristiky není lineární ale má dva zlomy. Tvrdost se bere podle statického zatížení - váha motorky a váha nákladu a rozdíl mezi jízdou solo nebo ve dvou a s nákladem se řídí předpětím ale správně zvolená tuhost ten rozsah pobere. Pochopitelně jen nějakou dobu a záleží na tom, jak a kde se s tím jezdí. Někomu řadu let, jinému třeba jen jednu sezónu. Nová pružina není zase tak drahá věc a třeba u sportovních motorek je to naprosto spotřební materiál. U 250kg motorky je jasný, že to taky nemůže vydržet věčně a pružina se unaví ale většina lidí s tím nejezdí takový masakr, aby se to projevilo za rok nebo dva.
Každopádně o výměně pružiny na sériovém tlumiči nic nevím a nemám s tím žádnou zkušenost.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...