Čuz,
vím, že se to částečně řeší ve vlákně Druhé moto..., ale tam je i spousta kydů
Chtěl bych doporučení od lidí co opravdu jezdí na vyšším levelu, ne jenom polňačky
Kolem baráku je spousta "tratí" různých obtížností a trápení 11GS poskakováním po kamenech už mám dost.
Od doby co jsem dostal půjčeno GasGas EC 300 2T tak nad tím přemýšlím pořád.
Jel jsem i na EXC 200, ale to je slabé, takže uvažuju o něčem 250-300, začít trénovat a zlepšovat se.
Určitě to bude jetá mašina, otázka jestli 2T nebo 4T. 4T se mě líbí zvuk víc, 2T je zase prý násobně levnější na údržbu, takže bych přežil i 2T.
Váha mašiny: 100-120 kg ?
Moje míry: 100 kg, 188 cm
Cena: do 80k
Otázky:
Jak stará mašina?
2T nebo 4T?
Jaký model s ohledem na spolehlivost, nákladnost provozu/servisu/oprav
Upravil ripper dne 11.09.2014 10:59
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Za mě Husaberg FE 450 od 2013.Oproti KTM EXC má v základu 4 komorové vidle, frézované brýle, větrák.Supr stroj, už v sérii vhodný na závody.Jsem nadšen.
Adventure Sport&Superbike&Pure Enduro.Make Life a Ride.
Je to hlavně o tom rozpočtu. Pokud to chceš jet v rámci možností co nejúsporněji, doporučuji starej 2T 250-300 ccm, vše zrepasovat a pak to bude ok. Já osobně dokonce myslím, že pro takový to "domácí" ježdění je 2T i příjemnější. 4T od jezdce podle mě vyžaduje víc fyzičky. Ale na "vyšším levelu" už dlouho nejezdím, dokonce už ani ty polňačky.
Nas tady byla banda, par lidi si koupilo endura a nez jsem se stacili rozkoukat, postupne vsichni presli na ostre MX stroje a jezdilo se pouze na trate. Takze u me nastala takzet vymena. Ale pokud zvazujes 4T i 2T, tak vrele doporucuji ostry test a to i na prejezd. Jestli je vas vic a budete nekde prejizdet, ver, ze budes na 2T takovat jednou tolik.V penezich je ti to mozna jedno, ale s tema nadrzema 8L se ti muze stat, ze 4T pojedou dal a ty budes na suchu. To jen takovy realny a vseobecny prehled. Jestli nemas moc zkusenosti, mrkni na neco, co te hnedka neutaha. Super kladiva byly KTM EXC 450 se starim motorem ( vodni pumpa nahote ), ty uz se bohuzel moc nevidi v dobrem stavu. Ve 2T EXC 300, raketa.... GAS GAS, Husary....to uz chces taky pohledat konkretni modely. Jeste by se dala BETA 450, davali ty same motory co KTM.
A s naklady.......to je loterie. Pokud koupis zachovaly 4T budes na tom mozna lip jak s 2T. Nemluvim o tlumicich, prepacku atd....... Motor u 4T ventily, pist, rozvodak ( kryz to dobre pujde ). Pri nejhorsim i loziska v motoru, nebo neco na prevodovce. U 2T te taky ceka pist, ale odpada ti celej vrsek. Zato tam mas klapky, a pro vetsi off vidim jako nevyhodu koleno vyfuku. Budes mit za chacvili burt tak omlacenej... Navic mix Benzin+olej....pro nekoho opruz, nekdo si zvykne.
Pokud by jsi nepotreboval SPZ, muzes pouvazovat i o YZF,CRF 450. Rozdil v cene muzes vrazit do podvozku a jezdeni. Naladit se to da i na blbnuti. Ale jsou to rakety co nic neodpusti.
Me stacilo i 250, tak rychle me neutahalo, vaha jak kolo.....
Bohudik, nebo bohuzel mam silny pud sebezachovy, takze jsem cross opustil, ale lehky enduro bych si dal libit. Kdyby ale bylo vic casu a bylo s kym jezdit.
Upravil milanosor dne 11.09.2014 11:15
I pád na hubu je pohyb kupředu
No dovolím si nesouhlasit pouze s tím, že 4T vyžaduje více fyzičky - je to přesně obráceně...na 4T hodbík vydrží vrkat dlouho, ale 2T Tě unavý hodně rychle...ale je to taky o motorce moderní 300 2T umějí být i relativně příjemný a rozhdně levnější na provoz než 4T...
ripper napsal:
Čuz,
vím, že se to částečně řeší ve vlákně Druhé moto..., ale tam je i spousta kydů
Chtěl bych doporučení od lidí co opravdu jezdí na vyšším levelu, ne jenom polňačky
Kolem baráku je spousta "tratí" různých obtížností a trápení 11GS poskakováním po kamenech už mám dost.
Od doby co jsem dostal půjčeno GasGas EC 300 2T tak nad tím přemýšlím pořád.
Jel jsem i na EXC 200, ale to je slabé, takže uvažuju o něčem 250-300, začít trénovat a zlepšovat se.
Určitě to bude jetá mašina, otázka jestli 2T nebo 4T. 4T se mě líbí zvuk víc, 2T je zase prý násobně levnější na údržbu, takže bych přežil i 2T.
Váha mašiny: 100-120 kg ?
Moje míry: 100 kg, 188 cm
Cena: do 80k
Otázky:
Jak stará mašina?
2T nebo 4T?
Jaký model s ohledem na spolehlivost, nákladnost provozu/servisu/oprav
Do tvého rozpočtu se vejdeš když budeš hledat 2T 300 od jakéhokoliv výrobce ono jich ani zase tolik není já sám mám Gas Gas r.v. 2009 a je to neskutečná hračka možná si ho viděl na Radarce tam sem ho z mladým vozil na vleku na zablbnutí jenom dej pozor při prohlížení na stav stroje
TomR1 napsal:
No dovolím si nesouhlasit pouze s tím, že 4T vyžaduje více fyzičky - je to přesně obráceně...na 4T hodbík vydrží vrkat dlouho, ale 2T Tě unavý hodně rychle...ale je to taky o motorce moderní 300 2T umějí být i relativně příjemný a rozhdně levnější na provoz než 4T...
Tom
Souhlas, 2T potrebuje hodne jiny styl jezdeni a dokaze utahat i rychleji. Pokud se bavime o Enduru trebas to EXC 300 tak je tokovej tahoun ne ta ostra mrcha.
I pád na hubu je pohyb kupředu
Jojo exc300 umí i slušně odspoda, když je dobře naladěná, GASGAS taky není vůbec špatnej. Rozhodně se vyhni TM, když pominu všechny ostatní důvody tak hlavně kvůli tomu, že je to strašný kladivo fakt pro profi jezdce...
...bych se pridal. Rok 2005 jsem stravil pracovne v Anglii a lital jsem tam na otlucene Honde XR250R a bylo to vynikajici, pac se tam mimo alsfalt muze na vetsine polnacek a lesnacek legalne jezdit - jen se musi brat ohled na soukrome pozemky, cyklisty, kone a particky off-road autaru. Furt na to vzpominam...
... premyslim znova o nejake 4T 250 spis enduroidni - svetla + znacka na obcasne lehke vyblbnuti, pripadne rychle pro rohliky a tak (by se mi nechtelo tahat z garaze hrocha) - postava 175 cm / cca 80 kg. Mate nekdo nejaky tip na neco rozumneho?
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
Chce to něco hlavně v "slušném" stavu. A to bude problém. Málokdo pouští hezkou motorku. A když, je to ranec peněz.
Klasika dříve bylo 4T450 nebo 2T300. 2T udělaly velký posun a průběh výkonu se hodně zlepšil., resp. přiblížil 4T.
Dnes se přidalo 4T350 a dokonce 4T250, na které Jarvis vyhrál Roof of Africa. U 2T bych do nižšího obsahu než 300 nešel.
Jelikož začínáš, je skoro jedno, na čem budeš kolem komína prdlat. 4T je uživatelsky přívětivější, ale může připadat v ruce těžká. 2T je pocitově lehčí, ale při řízení přísnější a od pilota chce "něco" navíc.
Nicméně platí, že pilot zajede na čemkoliv. A tady to platí 3x.
Upravil cibus dne 11.09.2014 11:43
Cauko. Vlastnim XR600R a mozem povedat ze je to velmi dobre ostre enduro. Teraz mam na nej nahodene vzadu Mitas E-09 Dakar a predtym som mal C-02. Ta C-02 bola lepsia v terene ale na ceste nie preto som dal 09. Skusal som aj KLR 650 a KTM ale honda bola z mojho pohladu lepsia ci uz vo vahe alebo v cene oprav. Za zmienku stoji este XR400R, vahovo je na tom lepsie a ma lepsiu ostrejsiu CDI jednotku. A inac po husabergu si nepozeral ? taka Te 610 je paradna masina tiez do terenu
Upravil janci dne 11.09.2014 12:17
BMW R100GS PD Classic
Bubak napsal:
...bych se pridal. Rok 2005 jsem stravil pracovne v Anglii a lital jsem tam na otlucene Honde XR250R a bylo to vynikajici, pac se tam mimo alsfalt muze na vetsine polnacek a lesnacek legalne jezdit - jen se musi brat ohled na soukrome pozemky, cyklisty, kone a particky off-road autaru. Furt na to vzpominam...
... premyslim znova o nejake 4T 250 spis enduroidni - svetla + znacka na obcasne lehke vyblbnuti, pripadne rychle pro rohliky a tak (by se mi nechtelo tahat z garaze hrocha) - postava 175 cm / cca 80 kg. Mate nekdo nejaky tip na neco rozumneho?
Typnul bych, ze by ti mohla sednot WR250. Super poslusna masina. Oproti Hodne CRF250L ma Yamaha aspon slusny podvodezek. Jde co od toho cekas. Polnacky zvladnes na vsem. Pokud by jsi chtel ale litat svizneji a trval na 250 4T, tak treba EXC 250 od KTM. A pokud by jsi mel vic penez a chtel trebas i novotu, tam me by se osobne libilo blbuvzdorny KTM FreeRide 350. Ale je to kockopes. Nizky, meky podvozek, linearni motor......Ale je to splhoun i na volnobeh.
Upravil milanosor dne 11.09.2014 12:25
I pád na hubu je pohyb kupředu
No přesně tak pokud WR250R tak to je civilní enduro - je moc přijemný,ale rozhodně ne ostrý...WR250F už není tak špatný a pokud to má být ''ostrý'' ale nechceš silný kladivo není to špatná motorka, jen ten motor utaháš i jako hobík...takže drahej provoz...
ale rozhodně je super třebas EXC400 - ty motory jsou fakt držáky, příjemný průběh výkonu a spotřeba a oproti 450 je hodnější...
To jsou odpovědi, že bych se někdy smál...
Možná by bylo dobré Láďo, kdybys napsal, jestli budeš teprve začínat, nebo už si skočíš lavici a máš nějaké zkušenosti, apodobně. Za mě, jestli se chceš teprve učit, tak na sezonu dvoutakta 125, třeba EXC od KTM, a až jí budeš za rok, nebo za dva ždímat nadoraz, že už nebudeš moci být rychlejší, pak má smysl přeřadit na 200. Ale začínat na EXC450, tak se pravděpodobně zasekneš a budeš jezdit s očima plnýma hrůzy a nikdy nevyužiješ její dobré vlastnosti, které má, protože k tomu se člověk prostě musí dopracovat. Ale jestli chceš třeba jen rekreačně poprdávat po normálních šotolinách, pak je to asi jedno..
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Melizoy napsal:
To jsou odpovědi, že bych se někdy smál...
Možná by bylo dobré Láďo, kdybys napsal, jestli budeš teprve začínat, nebo už si skočíš lavici a máš nějaké zkušenosti, apodobně. Za mě, jestli se chceš teprve učit, tak na sezonu dvoutakta 125, třeba EXC od KTM, a až jí budeš za rok, nebo za dva ždímat nadoraz, že už nebudeš moci být rychlejší, pak má smysl přeřadit na 200. Ale začínat na EXC450, tak se pravděpodobně zasekneš a budeš jezdit s očima plnýma hrůzy a nikdy nevyužiješ její dobré vlastnosti, které má, protože k tomu se člověk prostě musí dopracovat. Ale jestli chceš třeba jen rekreačně poprdávat po normálních šotolinách, pak je to asi jedno..
čuz Mele,
sice budu začínat, ale já su totiž strašný talent.
125 snad nééééé, to mě ani neuveze.
Jel jsem na EXC 200 a dával jsem jí docela za uši a bylo to výkonově tak na hraně - zřejmě díky mojí váze. Máme tu docela slušné kopce a tam by to stálo za pikaču.
Nevidím smysl v tom ždímat 125ku nebo 200ku. Proč si rovnou nekoupit něco trochu silnějšího? Mozek na ježdění snad mám.
Takže si myslím, že akorát je 250-300. GG EC 300 je už trochu moc raketa, takže spíš ta 250.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E