Všechny pneumatiky uvedené v tabulce byly použity na jedné a té samé motorce(R1200GSA s tlumiči Öhlins),kterou jsem vždy řídil já(90kg).
KAŽDÁ jednotlivá sada byla použita na jednu dovolenou (jízda s kufry a jinou bagaží-cca +30kg včetně kufrů) a zbytek vzorku,byl-li jaký,byl doježděn „kolem komína“ tzn.na všechny pneumatiky byly kladeny prakticky stejné nároky,při stejném jízdním stylu a stejné zátěži.
K jízdnímu stylu:
Jezdím zpravidla cestovně.Mám rád plynulou jízdu,bzdění motorem,maximální rychlost zřídka překročí 110km/h.Nemám zapotřebí jezdit po zadním a odpalovat to z každé křižovatky,abych ukázal,co ve mě je,ale necourám se.Rád za to zatáhnu,ale pouze v zatáčkách.Na mokru jezdím až přehnaně opatrně.Toď asi vše k definici mé jízdy,což má vliv na spotřebu pneu.
Udávané body k jednotlivým vlastnostem pneumatik jsou samozřejmě subjektivní.Deset bodu neznamená,že neexistuje lepší pneumatika,ale pouze hodnocení v rámci všech MNOU použitých pneumatik.
Pneumatiky jsou seřazeny od nejvíce silničních po nejvíce terénní(opět v rámci použitých).
Karoo3 byla ohodnocena ještě podle vyzkoušené Karoo MCE,kterou jsem však nejezdil na R1200GSA,proto není v testu uvedena a proto nemá Karoo3 vyšší hodnocení,ikdyž by si ho v rámci testovaných pneu zasloužila.
Tabulka aktualizována 1/2018
červeně označené změny oproti r. 2015
Mr GS přiložený následující obrázek:
[49.17Kb]
Upravil Mr GS dne 23.01.2018 14:45
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 25.03.2015 17:26
Moderátor Příspěvků: 8674 Registrace: 18.12.08
doplnění k Anakee 2
Vyzkoušel jsem 3 sady.První dvě byly naprosto parádní a neměl jsem na ně křivého slova.Poslední sada z loňska klouzala v náklonu i na suché silnici,takže jsem je definitivně zavrhl.Nebyl jsem vloni jediný,komu se tak projevily a pochopitelně se to projevilo v hodnocení,kde jsem udělal průměr všech tří sad.
Poslední sada by dostala hodnocení v zatáčkách možná tak 4 body.
Upravil Mr GS dne 25.03.2015 17:28
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 25.03.2015 18:55
Příspěvků: 445 Registrace: 02.04.12
E10 stabilita zatacky 4, to hadam nie Ja na novych hyperpro tlmicoch jazdim a E10 u mna vedie nad kazdou cestnou pneu, v klude aj na mokrom mozem prehlasit. Lepsie sa mi jazdi ako na cestnej pneu hlavne v predu do zataciek a naklonov. ak je nejaky bordel na ceste, nerovnost, ryha... koleso krasne prejde, cestne odskoci a kusne sa. Uz ani inu pneu do predu nechcem. Jazdim predna E10 a zadna E10,alebo TR91. Mam na diskoch tak obcas si prehodim. Akurat ju zoderem za 4000 a potom este tisicka na mokrom v klude, lebo uz do naklonu to neni dobre na vode. Stred KO, kraje este dost.
Plava akurat pri 160. Prednu som vyhadzoval ked mala 11 000km, bola akurat oskakana a vadilo mi to na vode, inak by este dala dost.
foto pripajam a aj videjko na E10
YouTube Video
copo přiložený následující obrázek:
[92.6Kb]
Upravil copo dne 25.03.2015 19:01
copo@centrum.sk
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 25.03.2015 19:26
Příspěvků: 445 Registrace: 02.04.12
skusenost s anakee2 na inej moto mam velmi dobru, mokro super. Na GS som zjazdil jednu sadu metzeler tourance exp, top pneu pokial som neskusil na kamosovej metzeler tourance next na vode. Next je momentalne hadam naj na vodu.
Momentalne som dostal Pirelli trail na test, tak ju idem skusit. Hlavne ako sa sprava v terene, lebo co som ja preskakal na TR91 zadnej to neni hadam ani mozne a bez defektu a poskodenia v terene tazkom a po skalach.
Otestujem, poskusam, napisem skusenost a predajca si to zverejni u seba na nete aj s foto.
Mal som dostat typ Rally co to vydrzi na GS, ale niekde sa stala chyba a omylom objednal rozmer na KTM, tak mam aj tu a poskusam. Objednaval som si pneu na ktm a vtedy sa to nejako pomotalo, dobre aj tak, mam aspon dve pneu free
copo přiložený následující obrázek:
[222.99Kb]
Upravil copo dne 25.03.2015 19:30
copo@centrum.sk
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 26.03.2015 10:11
Příspěvků: 4426 Registrace: 10.09.08
Skvely! Super taky je, ze to testujes v odlisnym rezimu nez treba ja, takze si v tom zase vic lidi muze najit to svoje!
Upravil morabo dne 26.03.2015 10:11
Maiali nel Fango!
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 26.03.2015 10:59
Příspěvků: 174 Registrace: 08.10.12
Bral bych to opravdu jako subjektivní hodnocení. Dle tabulky jsem zatím použil dva typy pneu (EXC a E10) a s uplně odlišným hodnocením. Nemám EXC za tak katastrofální v terénu (zejména suchém) a naopak E10 na silnici jak je v tabulce uvedeno.
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 26.03.2015 11:39
Příspěvků: 251 Registrace: 28.12.12
diky za test. Je zajimavy srovnat zkusenosti. Jen smekam klobouk pred tim najezdem 16tis na zadni K3. Ja na prvni dal 4 a na druhy mam ted pet a na stredu uz mi zbyva jen silnicni vzorek, tak pochybuju ze to dostanu nekak vyrazne pres sest.
petr
R1200GS LC '13
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 26.03.2015 11:59
Příspěvků: 2625 Registrace: 04.03.11
Až na boční vedení E-10 v terénu, který mi přijde pocitově lepší než u Karoo 3 (bral jsem je hned po sobě) se s tím ztotožňuju. Nejezdil jsem teda TKC 80 ani Karoo T, ale zbytek ano. Jinak předpokládám, že Petr ubral E-10 body v bočním vedení hlavně kvůli přechodu do náklonu, kde v určitým bodě člověk musí překonat mezeru mezi profily a je potřeba si na to zvyknout.
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 26.03.2015 12:31
Příspěvků: 718 Registrace: 15.07.10
Paul napsal:
Až na boční vedení E-10 v terénu, který mi přijde pocitově lepší než u Karoo 3 (bral jsem je hned po sobě) se s tím ztotožňuju. Nejezdil jsem teda TKC 80 ani Karoo T, ale zbytek ano. Jinak předpokládám, že Petr ubral E-10 body v bočním vedení hlavně kvůli přechodu do náklonu, kde v určitým bodě člověk musí překonat mezeru mezi profily a je potřeba si na to zvyknout.
A kolik si na tech K3 dal? Taky mi prijde 16k na zadek trochu sci-fi. Ale pokud to budu chtit vedet, budu to muset zkusit...
Možná, že jsem krásnej jako anděl, ale anděl rozhodně nejsem!
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 26.03.2015 13:06
Příspěvků: 2625 Registrace: 04.03.11
BURE napsal:
A kolik si na tech K3 dal? Taky mi prijde 16k na zadek trochu sci-fi. Ale pokud to budu chtit vedet, budu to muset zkusit...
Nevím už přesně, možná jsem to tady někde psal ale tuším, že to bylo cca 6000km na zadní a předek jsem prodal, ten by 15 tisíc dal určitě. Petr jezdí klidněji, tolik za to netahá, ale zase to dohání v zatáčkách takže ta guma u něj minimálně na středu nedostává tolik zabrat. Plus v tom měl tuším nějakou delší trasu, kde každej jede klidněji.
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 26.03.2015 13:19
Příspěvků: 718 Registrace: 15.07.10
6-8k mi prijde uplne realne, ale 16k, to fakt nevim... Jak rikam, nejlepe si to vyzkouset. Vaham mezi E10 a K3...
Možná, že jsem krásnej jako anděl, ale anděl rozhodně nejsem!
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 26.03.2015 13:43
Příspěvků: 2625 Registrace: 04.03.11
BURE napsal:
6-8k mi prijde uplne realne, ale 16k, to fakt nevim... Jak rikam, nejlepe si to vyzkouset. Vaham mezi E10 a K3...
Určitě to jde, ale chce to prostě s citem. Měl jsem oboje a spíš bych vzal E-10. Jak píše Petr tak Karoočko má lepší záběr v terénu a jsou příjemnější při přechodu do náklonu na silnici, ale E-10 mi zase přijde lepší na mokru a i když je to celkem nedůležitá informace, tak mnohem míň hučí. Na druhou stranu K3 bude mít určitě větší nájezd (záleží na stylu), ale je zase o fous dražší.
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 26.03.2015 15:18
Příspěvků: 2867 Registrace: 21.02.09
Ono s tím nájezdem kilometrů je to trošku zavádějící. Pokud budu jezdit gumu kolem komína, tak vydrží podstatně méně. Jedu-li někam na dlouhou cestu tzv. expedičním tempem, abych neprudil místní polis, zbytečně se nevystavoval riziku nehody, pošetřil motorku a nespálil moc benzínu, tak se může stát, že najedu až o polovinu víc km než v tom prvním případě.
Já osobně zadní E-10 kolem komína 5 tkm a je na prach a taky 8,5 km a ještě 2 mm tam byly (ty ubívají nejpomaleji). E-09 kolem komína max. 3,5 tkm a na výletě i 6-7 tkm kdybych se moc snažil, tak věřím, že 8-9 najedou. Nejvyšší zaznamenaný nájezd na E-10 zaznamenaný na výstavě v Brně loni bylo 11 tkm při cestě do Ruska.
Je určitě dobře když si dáte tu práci s odtestováním více druhů pneu (Petře, Morabo díky),pro toho co se snaží v tom orientovat je to určitě pro začátek přínos. Při diskuzích se setkávám s názory, že v tom mají lidi zmatek. Tam četli to a tam zas tohle. Nejlépší je vyzkoušet si osobně. Každý jezdíme jinak pro někoho je hard tempo 110 km/h a pro jiného je stejná rychlost kochačka.
Upravil joe dne 26.03.2015 16:05
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 26.03.2015 18:34
Moderátor Příspěvků: 8674 Registrace: 18.12.08
Paul napsal:
Jinak předpokládám, že Petr ubral E-10 body v bočním vedení hlavně kvůli přechodu do náklonu, kde v určitým bodě člověk musí překonat mezeru mezi profily a je potřeba si na to zvyknout.
Je to přesně,jak jsi napsal.
Body jsem ubral,protože "disciplína" se jmenuje stabilita v zatáčkách a to u E10 při rychlosti nad 100km/h v táhlé zatáčce není ani omylem Je to prostě taková lambáda,ale dá se to brát,jako vlastnost,protože k žádnýmu utržení nedojde...ale prostě stabilita to není.Jinak pryž je to dobrá.Na druhou starnu,když uvážím cenu a nájezd,tak to zase takovej zázrak není.Já v tom spatřuji výhodu toho,že odjedu na nových gumách nějakou kratší dovolenou,pak je švihnu do kopřiv a nedojíždím nějaký trhany ještě několik měsíců doma.Ono už to potom taky není ono a při těch kratších vyjížďkách kolem domova se člověk občas zapomene a přidělá si pak proužek v trenkách...o Vánocích jsem taky pěkně driftoval v zatáčkách na E10,když už byly lehce pod normou
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 26.03.2015 18:43
Moderátor Příspěvků: 8674 Registrace: 18.12.08
Kusala napsal:
Ahoj.
Díky za test.Překvapuje mě,že Michelin tak pokazil An 2.Jednu z nejlepších pneu na vodu.
Ani mi nemluv Já s něma byl tak spokojenej,že jsem byl skálopevně rozhodnut už jinou silniční gumu ani nebudu zkoušet a zůstanu u ní,ale toto teda?!
Stalo se mi to několikrát a fakt jsem to i někdy ověřoval,jestli tam nebylo něco na zemi(prach,skvrna od nafty...) a nikdy nic.Prostě si to cca 30cm uchcalo a pak se to krásně zase chytlo,ale to není nic pro mě Jak to po asfaltu nejede,jak po kolejích,tak z toho radost nemám
V létě jdu teda zase pokoušet štěstí a vyzkouším něco "novýho" ...vidím to na roadsmart2 od Dunlopu
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 26.03.2015 19:02
Moderátor Příspěvků: 8674 Registrace: 18.12.08
pro ostatní:
Informace o stylu jízdy a o tom,co znamená hodnocení 0 a 10 jsou jasně uvedeny v tabulce nebo nad ní
Hodnocení "nula" neznamená,že je nepoužitelná,ale že je stejně špatná,jako jakákoliv jiná nevhodná pneu do dané situace,viz EXC v terénu...dá se na tom jet,ale je to stejný jako Anakee2,tourance...cokoliv.
Stejně tak udaných 10 bodů na silnici...taky hádám,že jsou i lepší pneu a že na EXC se nejezdí moto GP...ale pro tyto motorky a cestovní ježdění je to prostě 10b z 10,protože lepší vlastnosti nepotřebuju a pravděpodobně ani nedocením nebo nepoznám.
a jen tak pro sci-fi...na Karoo3 jsem najel přesně 16700km a přední by dala 2x tolik. Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 26.03.2015 19:29
Příspěvků: 2867 Registrace: 21.02.09
Mr GS napsal:
pro ostatní:
Informace o stylu jízdy a o tom,co znamená hodnocení 0 a 10 jsou jasně uvedeny v tabulce nebo nad ní
Hodnocení "nula" neznamená,že je nepoužitelná,ale že je stejně špatná,jako jakákoliv jiná nevhodná pneu do dané situace,viz EXC v terénu...dá se na tom jet,ale je to stejný jako Anakee2,tourance...cokoliv.
Stejně tak udaných 10 bodů na silnici...taky hádám,že jsou i lepší pneu a že na EXC se nejezdí moto GP...ale pro tyto motorky a cestovní ježdění je to prostě 10b z 10,protože lepší vlastnosti nepotřebuju a pravděpodobně ani nedocením nebo nepoznám.
a jen tak pro sci-fi...na Karoo3 jsem najel přesně 16700km a přední by dala 2x tolik.
Tak to by jsi měl vyzkoušet i E-07 ne, by mě zajímal ten nájezd
Upravil joe dne 26.03.2015 19:30
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží