Ahoj všichni, na co si dát pozor.
Na cestě do Rumunska se vyskytly poruchy na motocyklech:
1. R 1100 GS
- při pádu z motocyklu došlo nohou k vytržení kabelu u potenciometru, následně se nepodařilo potenciometr seřídit voltmetrem, motocykl přešel do "úsporného / servisního" režimu a byla nutná návštěva BMW servisu (BMW servis Balaton), výměna za nový přišla na 200 Euro (cca 5.480 Kč), maximální vstřícnost ze strany servisního technika.
- za 2 dny odešla baterie, postupně. V Rumunsku v autoservise sehnaly do 2. dne novou
EXIDE 18 Ah. Jenom dávat pozor na hodnoty baterie (startovací proud min 170
A a hlavně rozměry baterie), cena baterie 360 RON (cca 2.200 Kč). Maximální vstřícnost ze strany prodejce (objednali jsme 2 baterie, vyjednal slevu).
- za několik dní porucha zadní brzdy, nebylo řešeno, brzdilo se ruční. zřejmě by stačila výměna kapaliny + odvzdušnění.
2. R 1100 GS
- odešla baterie, náhle. V Rumunsku v autoservise sehnaly do 2. dne novou
EXIDE 18 Ah. Jenom dávat pozor na hodnoty baterie (startovací proud min 170
A a hlavně rozměry baterie), cena baterie 360 RON (cca 2.200 Kč). Maximální vstřícnost ze strany prodejce (objednali jsme 2 baterie, vyjednal slevu).
3. R 1200 GS - žádná porucha.
Doporučení:
1. Před cestou vše zkontrolovat, proměřit, atd.
2. Zakrytovat potenciometr nebo vozit náhradní.
3. Vozit startovací kabely.
MartinNykl napsal:
...
1. R 1100 GS
- při pádu z motocyklu došlo nohou k vytržení kabelu u potenciometru, následně se nepodařilo potenciometr seřídit voltmetrem, motocykl přešel do "úsporného / servisního" režimu a byla nutná návštěva BMW servisu (BMW servis Balaton), výměna za nový přišla na 200 Euro (cca 5.480 Kč)....
Opravdu zvláštní. To, že při pádu dojde k vytažení kontaktu snímače škrtící klapky na levém vstřiku, je vcelku běžné. Pokud se pádem snímač nerozmlátí, či výrazně nepohne (nikdy se mi to nestalo), stačí konektor zpět zastrčit do snímače a je vše OK. V žádném případě ale nemá R1100GS žádný "úsporný/servisní režim", ten má až R1200GS. Pokud ale elektronika, kteřá řídí vstřikování, nedostává se snímače polohy škrtící klapky správný údaj, motor běží opravdu blbě. Ale to se týká celé řady R1XX0GS
MartinNykl napsal:
- za 2 dny odešla baterie, postupně....
Ano, baterie nejsou věčné. Někdy je problém se zkratem ve startéru (mě se to stalo po hlubokém brodu), jindy porucha v elektroisntalaci, ale většinou umře baterka jednoduše na stáří.
MartinNykl napsal:
- za několik dní porucha zadní brzdy, nebylo řešeno, brzdilo se ruční. zřejmě by stačila výměna kapaliny + odvzdušnění.
Vyndání zadnéího brzdiče, jeho vyčištění, případná výměna desek, doplnění brzdové kapaliny a odvdušnění je otázkou půl hoďky na libovolné pumpě. Není nutné sebe a ostatní ohrožovat zbytečně jízdou na motorce s funční pouze přední brzdou, když to není nezbytně nutné.
A ano, zejména když jede více motorek pohromadě na dlouhou cestu, jsou jedny startovací kabely dobrou volbou. Detailně příprava motorky před cestou je samozřejmostí. Ten náhradním snímač polohy škrtící klapky jako nezbytnost nevidím, ale j pravda, že je asi dobré jej mít nějak chráněn. Je moc na ráně.
To Martin - buď rád, že se vám navíc nepřihodilo:
strhané lanko spojky,Hallův snímač, ABS, spojka klouže, vysypaná ložiska v konc. převodu, ukroucený kardan, píchlé kolo, píchlé druhé kolo a další závady, které se běžně u 11tky vyskytují.
Já bych s takovou motorkou nikam nejel ani okolo komína!
Asi tu mojí budu muset prodat dokud ještě jede a koupit si spolehlivější 12tku (nejlépe vodníka, na tom prý žádné závady nejsou)....
Upravil hobr dne 20.07.2015 15:25
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
MartinNykl napsal:
...
1. R 1100 GS
- při pádu z motocyklu došlo nohou k vytržení kabelu u potenciometru, následně se nepodařilo potenciometr seřídit voltmetrem, motocykl přešel do "úsporného / servisního" režimu a byla nutná návštěva BMW servisu (BMW servis Balaton), výměna za nový přišla na 200 Euro (cca 5.480 Kč)....
Opravdu zvláštní. To, že při pádu dojde k vytažení kontaktu snímače škrtící klapky na levém vstřiku, je vcelku běžné. Pokud se pádem snímač nerozmlátí, či výrazně nepohne (nikdy se mi to nestalo), stačí konektor zpět zastrčit do snímače a je vše OK. V žádném případě ale nemá R1100GS žádný "úsporný/servisní režim", ten má až R1200GS. Pokud ale elektronika, kteřá řídí vstřikování, nedostává se snímače polohy škrtící klapky správný údaj, motor běží opravdu blbě. Ale to se týká celé řady R1XX0GS
MartinNykl napsal:
- za 2 dny odešla baterie, postupně....
Ano, baterie nejsou věčné. Někdy je problém se zkratem ve startéru (mě se to stalo po hlubokém brodu), jindy porucha v elektroisntalaci, ale většinou umře baterka jednoduše na stáří.
MartinNykl napsal:
- za několik dní porucha zadní brzdy, nebylo řešeno, brzdilo se ruční. zřejmě by stačila výměna kapaliny + odvzdušnění.
Vyndání zadnéího brzdiče, jeho vyčištění, případná výměna desek, doplnění brzdové kapaliny a odvdušnění je otázkou půl hoďky na libovolné pumpě. Není nutné sebe a ostatní ohrožovat zbytečně jízdou na motorce s funční pouze přední brzdou, když to není nezbytně nutné.
A ano, zejména když jede více motorek pohromadě na dlouhou cestu, jsou jedny startovací kabely dobrou volbou. Detailně příprava motorky před cestou je samozřejmostí. Ten náhradním snímač polohy škrtící klapky jako nezbytnost nevidím, ale j pravda, že je asi dobré jej mít nějak chráněn. Je moc na ráně.
Jedna baterka byla cca 1/2 roku stará, ta druhá starší. Je to náhoda, že obě odešly, jedna postupně a druhá okamžitě. Nic méně, vyřešilo se to. U potenciometru jsem předpokládal, že se jenom pootočil, ale byl bohužel rozbitý.
hobr napsal:
To Martin - buď rád, že se vám navíc nepřihodilo:
strhané lanko spojky,Hallův snímač, ABS, spojka klouže, vysypaná ložiska v konc. převodu, ukroucený kardan, píchlé kolo, píchlé druhé kolo a další závady, které se běžně u 11tky vyskytují.
Já bych s takovou motorkou nikam nejel ani okolo komína!
Asi tu mojí budu muset prodat dokud ještě jede a koupit si spolehlivější 12tku (nejlépe vodníka, na tom prý žádné závady nejsou)....
Předpokládat jsem, že by se moje zkušenosti mohli někomu hodit až se dostane na cestách do problémů. Pokud si za každé situace a z každou závadou poradíš, tak promiň.
Přesto ti přeji pěkný den a co nejméně poruch na cestách.
MN
Já ještě vozím tažné lano.. Letos jsem ho poprvé použil, došla mi šťáva v Calais a situace si vyžadovala rychle pryč (viděli jste zprávy ne? )
lako přiložený následující obrázek:
lako napsal:
Já ještě vozím tažné lano.. Letos jsem ho poprvé použil, došla mi šťáva v Calais a situace si vyžadovala rychle pryč (viděli jste zprávy ne? )
Ahoj,
Lano jsme taky měli sebou, použít jsme ho naštěstí nemuseli, místní nám pomohli 11 roztlačit po úmrtí baterie. Každý jsme, ale měly 5 L kanystr s benzínem, pro každý případ.
Ona vůbec jízda na motorce je taková riskantní věc. Něco se může porouchat a to je pak děsnej malér. A co teprve auto. To ani neodtlačíš. Raději jezdit vlakem... :-)
Upravil Potok dne 20.07.2015 23:05
Ono se porouchat může všechno, motorka, auto, vlak, loď. Mně za 17 let motorka nikdy nezradila tak, že bych z dovolené nedojel. Ale vždy je to řešitelné, nevzpomínám si, že by se ve světě nacházely porouchané motorky a vedle nich mrtví motorkáři, které skolila zoufalost a hlad. My s Drákulou měli 2 taková zastavení - kdysi na Slovensku se eRko zastavilo, ožvýkaný tisícihran na spojkovém hřídeli, s tím se jet nedá. Přřijel známý Slovák, dovezl nás k sobě, tam jsme popíjeli a vyspali se, než přijel Dášin táta s dodávkou. Případ č.2 - uprostřed Rujány se GS zastavilo, neznámo proč. Telefon do ČR, kamarád našel na IT motoservis na Rujáně, zavolal mi kontakt, já volal do servisu, přijeli, odvezli, celý den se na tom pracovalo a my zatím výletovali na druhé motorce. Bylo to drahé, ale byl to řešitelný problém, po opravě jsme pokračovali v cestě. Mimochodem jsme měli asistenční služby, které by v případě potřeby také pomohly. Tím se dostávám k doporučení - dokonalé asistenční služby, které aspoň v civilizovaném světě pomohou. A neměli byste šetřit na údržbě. Moje GSA má najeto 153 tisíc km, každé 2 roky nechávám dělat velký servis s kontrolou všeho možného, ale jsem na cestách klidnější.
Souhlas s Ivanem, lepší je případným problémům předcházet.
Jak naznačoval Martin, výborná věc je kontrola stavu motorky před odjezdem.
Vhodné je sundat nádrž, prohlédnout kabelové svazky, kostry , apod. Proměřit stav baterie, kontrola startéru, vůle na kardanu, atd... (práce na jedno odpoledne). Věci, které se dají bez větších mech. znalostí zkontrolovat a případně tak předejít právě mrtví baterkám, problémům se startérem, vysypanému ložisku kola (i když někdy odejde bez varování), nenaběhnutému ABS, ...
Zároveň naznačoval i to, že v případě už nastalého problému s moto, ať už za to může neznalost, zanedbaná údržba nebo jenom náhoda, jsou lidé méně rozvinutých zemích ochotni pomoci (možná ještě více než u nás). Vše se dá řešit a není důvod jezdit jenom kolem komína s obavou "co kdyby".
Motocestování zdar :-)
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
Chce to proste pri umyvani si sednout na stolicku, popovidat si s ni, zahybat s gdecim, promazat, dofoukat aji kola na to se taky zapomina...nemam problem nabrat benzin a vyrazit, co se ma stat se stane a pokud nejde o zivot ide o hov.. letos sme spolu 10 let a myslim ze je to spokojeny manzelstvi.
Kupredu spatki ni krok...
Mozna taky brzdova hadica...preci enom je to stary wergl jak pise marek. A dvacetileta hadica ndbo tesneni v brzdovym valecku taky nic moc...
Kupredu spatki ni krok...
Tak jsem si to přečetl a udělal si následující závěr:
když ti chcípne čínská baterka nebo se s motorkou vymeleš a něco na ní rozbiješ, či dokonce si dovolí umřít díl, který jsi 15let ani nekontroloval, natož aby ses o to staral, je daný výrobce a typ motocyklu považovanán za problematický a je lepší si na něj v garáži dát bacha, než ti nakazí auto, skůtra, psa nebo dokonce manželku.
Fajn, dám si bacha, díky za upozornění.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
MartinNykl napsal:
[quote]
Předpokládat jsem, že by se moje zkušenosti mohli někomu hodit až se dostane na cestách do problémů. Pokud si za každé situace a z každou závadou poradíš, tak promiň.
Přesto ti přeji pěkný den a co nejméně poruch na cestách.
MN
Děkuji za přání. Zkrátka jste měli smůlu a vybrali si v hojné míře. Naštěstí se to dá vždy nějak vyřešit....
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Hrabe_X napsal:
Tak jsem si to přečetl a udělal si následující závěr:
když ti chcípne čínská baterka nebo se s motorkou vymeleš a něco na ní rozbiješ, či dokonce si dovolí umřít díl, který jsi 15let ani nekontroloval, natož aby ses o to staral, je daný výrobce a typ motocyklu považovanán za problematický a je lepší si na něj v garáži dát bacha, než ti nakazí auto, skůtra, psa nebo dokonce manželku.
Fajn, dám si bacha, díky za upozornění.
Manželku mi nakazil soused, dám si na něho bacha... Ještě aby mi nakazil motorku, to už by bylo moc!
Upravil hobr dne 21.07.2015 14:01
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."