Hezký večer všem. Potřebuji poradit a získat nějaké cenné rady, co se týře BMW R 1150 GS r.v. 2003. Občas někde slyším: to už má šestku, to je samá elektrika, to bych nebral, jiní: to je TwinSpark, s tim byly problémy...ald. Někdo to zase chválí. Mám jednu kočičku vybranou a strašně se mi líbí... Děkuji za veškeré informace co mi poskytnete...
Starter přiložený následující obrázek:
Tak na co si vzpomenu, co se tady za ty roky na fóru psalo.
1. Častější potíže s cívkami (fajfkami ke svíčkám)
2. Rezivěli kotouče (to samozřejmě ničemu nevadí, ale vypovídá to o tom, že úspory jsou zavedeny)
3. Posilovač – při dobré údržbě funguje, měnit poctivě brzdovku a mít baterku v dobrém stavu.
Z mého pohledu výhodou 4 svíček je kultivovanější volnoběh, nevýhodou vyšší náklady na servis o dvě svíčky. Další výhodou jsou duální brzdy.
Obecně, každá další věc navíc oproti starším ročníkům může být potencionálně problém navíc oproti „holejším“ modelům, ale to je snad jasný.
Jinak je to stejná 1150 GS jako všechny. Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
1. nemel jsem potize (najeto pres 60 tisic skoro od nova)
2. kotouce mi nereznou a jezdim i v zime.. to mi spis sul nici rafky a lak
3. souhlas... poctiva udrzba je zaklad..... kdo na to sere nebo je uplny kolenovrt miva pak potize....
..ja motorku sice kupoval jetou v Reichu, ale stala na salonu mezi novejma a mela najeto necelych 6 tisic a byla pochopitelne jeste v zaruce. Coz sice stalo dost penez, ale vyplatilo se - kompletni historie je v podstate jen moje - delam servis jak se ma i kdyz nic nenajedu - proste vymenim kazdy rok co, se ma - jezdim do http://www.cyrilm... a s motorkou nemam jediny problem....
Upravil Bubak dne 07.03.2016 11:39
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
Starter - už se o tom psalo dost, takže moje postřehy z asi 150 tisíci km na Twin Sparkách:
- kotouče nerezivějí víc než u jiných modelů
- šestku mají všechny 1150 (první ročníky "E"ko, další už kratší)
- cívky (fakfky) u horních svíček občas odejdou, ale bylo mi kdysi řečeno, že hlavně u cívek z prvovýroby, pak se to už neopakuje. Neumím posoudit, ale v mém případě to tak bylo, odešly asi na 50 tisících km u nové motorky, pak už ne a u aktuální motorky je tuším měnil původní majitel a od té doby drží (najeto aktuálně 150 tisíc km)
- Twin spark byl u motorek s dualem a posilovačem, brzdí to úžasně a technický problém jsem neměl. Opět mi bylo řečeno, že kdykoliv se s tím dotyčný servis setkal, byla hrubě zanedbaná výměla brzdové kapaliny.
- baterka - netuším jaký má na Twin Spark vliv, určitě na ABS ale to platí pro všechny modely s ABS.
- úspory oproti dřívějším modelům - já měl 7 let 1100GS, kupovaná nová, pak 1150GSA, také nová, úspory byly vidět, ale jestli se to týká až pozdějších ročníků nebo všeobecně 1150, tj. od 1999, nevím. Není to ale nic, co by Tě výrazně omezovalo, neboj se.
Všem Vám moc děkuju, zítra se jedu na ní podívat a posadit, možná nastartovat. Vlastně nastartovat ne, prodejce (známý) mi napsal, že baterka je pod nádrží a ještě se k ní nedostal a asi už bude vybitá. Takže pravděpodobně u tohoto modelu bude gelová a jestli je vybitá, tak asi už bude v řiti a musim koupit novou. Chtěl sem vyzkoušet ABS, ale na to se musim rozjet a počkat na současně blikající kontrolky až zhasnou. Jinak ještě jeden postřeh: Tato moto, co je výše na obrázku, má sedlo 910 mm nad zemí. Fakt nevim kde se tato výška vzala a je prý na nižší polohu, takže po zvednutí 930 mm. Sice mám 186 cm, ale i 910 se mi zdá dost.
Upravil Starter dne 07.03.2016 12:10
Na tom obrázku je vidět, že sedadlo řidiče je zvýšeno, asi byl majitel ještě vyšší ...a tudíž je vyšší i v té spodní aretační poloze.
Jinak, vím, že to asi není tenhle případ, ale dvousvíčka ještě neznamená abs nebo dokonce duál automaticky. Já třeba vůbec abs nemám a tudíž nemám ani duální brzdy...
Starter napsal:
Všem Vám moc děkuju, zítra se jedu na ní podívat a posadit, možná nastartovat. Vlastně nastartovat ne, prodejce (známý) mi napsal, že baterka je pod nádrží a ještě se k ní nedostal a asi už bude vybitá. Takže pravděpodobně u tohoto modelu bude gelová a jestli je vybitá, tak asi už bude v řiti a musim koupit novou. Chtěl sem vyzkoušet ABS, ale na to se musim rozjet a počkat na současně blikající kontrolky až zhasnou. Jinak ještě jeden postřeh: Tato moto, co je výše na obrázku, má sedlo 910 mm nad zemí. Fakt nevim kde se tato výška vzala a je prý na nižší polohu, takže po zvednutí 930 mm. Sice mám 186 cm, ale i 910 se mi zdá dost.
Baterku je možné dobít přes zásuvku, případně se k ni člověk dostane když dá pryč sedlo. Demontovat nádrž pro dobití nemusíš.
...co to? nejak nic netusim, s Cyrilem jsme mluvil naposled loni na konci leta, kdyz jsem za nim byl.....
Z organizačních a personálních důvodů byl dnešním dnem (15.2.) definitivně zastaven příjem všech zakázek. Děkuji Vám za přízeň i věrnost a moc se omlouvám, za případné komplikace. Mám ještě pár motorek a aut, které se musí dodělat. Jestli najdu vhodného nástupce za Pavouka, což nebude jednoduché, možná změním názor a časem to zase rozjedeme. Zatím se s Tomkem budeme snažit se ctí dokončit zakázky, které již máme.
Cyril
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
...co to? nejak nic netusim, s Cyrilem jsme mluvil naposled loni na konci leta, kdyz jsem za nim byl.....
Z organizačních a personálních důvodů byl dnešním dnem (15.2.) definitivně zastaven příjem všech zakázek. Děkuji Vám za přízeň i věrnost a moc se omlouvám, za případné komplikace. Mám ještě pár motorek a aut, které se musí dodělat. Jestli najdu vhodného nástupce za Pavouka, což nebude jednoduché, možná změním názor a časem to zase rozjedeme. Zatím se s Tomkem budeme snažit se ctí dokončit zakázky, které již máme.
.. a jejda... Pavouka jsem videl taky napsledy loni, kdyz mi delal motorku.... ... nojo no, prace, starej barak, do toho 2 deti... ani nevim co se deje venku...
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure