FID panel mi začal ukazovat pouze liché kvalty. Konkrétně na zařazený kvalt (první číslo) ukazuje hodnotu (druhé číslo): 1-1; 0-1; 2-3; 3-3; 4-5; 5-5.
Měl jsem nádrž dole a rozpojoval jsem konektory nahoře u krku. Nic nepředělával, pouze rozpojil a zase spojil. Ještě jsem měl rozdělaný předek, abych se dostal k náhonu tachometru pod budíkama. Konektory jsem několikrát zkontroloval, jestli nějaký pin nevylezl z patice a zdá se být vše ok. Pod budíkama ani nevím zda tam konektor je, lezl jsem jen k náhonu.
Za normálních okolností bych si vsadil na snímač u převodovky, ale že by se posral při stání v garáži, když před tím fungoval?
Prosím o radu, pokud se s touto závadou někdo setkal. Na fóru jsem k této závadě nic nenašel.
Od snímače řazení vedou 3 signální dráty, tak ten nejméně informačně významný je buď přerušený nebo zkratovaný (nevím jaká je tam logika).
Asi to může být kdekoliv od snímače, přes dráty, konektory až samotný FID. Proměřením by se na to mělo přijít - při každém přeřazení musí být změna alespoň na jednom ze signálních vodičů.
Sháněl jsem nějakou radu, abych kvůli senzoru nemusel sundávat celou kyvku, kdyby byla chyba jinde, protože u 1100GS se k němu jinak nedostanete. http://www.bmwgs....ost_498677
Senzor jsem "propískal" a na jednom pinu se mi nic neobjevovalo.
Na základě výše popsaného jsem se pustil do rozborky a po rozloupnutí senzoru jsem našel rozpadlou pružinku pod jedním kontaktem. Senzor pracuje na principu třech kontaktů, které různou kombinací propojení dává FIDu info o zařazené rychlosti. FID jsem zkusil různě proklemovat a všechno ukazoval dobře, takže chyba by měla být jen v senzoru.
Drobnou pružinku jsem doma našel, ale smontované a vyzkoušené to zatím nemám.
Pozor! pokud vymontujete obě části senzoru, poteče vám olej z převodovky, která je tímto senzorem přes O-kroužek utěsněna.
Upravil rak72 dne 17.05.2016 18:53