Zdravím pánové stal jsem se čerstvým majitelem R 1200 GSA 2006, motorka je koupena nová v CR najeto 30 tis. A teď k tomu co mě trápí. Když podradim a ve chvíli kdy pouštím spojku a motorka tedy brzdí motorem tak po dobu co pouštím spojku a motor se roztáčí začne motorka silne vibrovat do stupaček a sedačky. Přijde mi to jak kdyby byla jakoby křivá lamela a prostě než se plně sevře mezi pritlacaky tak škube. Dělá to jen při podrazovani a na všechny kvalty. Rozjezdy jsou bez jakýchkoli skubancu. Zjistil jsem vůli v ložisku zadního kola tak nevím, možná by to mohlo mít spojitost.
Vypadá to např. na unavené pružiny ve spojce, ložisko atd. To Ti tady poradí kvalifikovanější. Vidím tu větší problém. Nechci sejčkovat, ale motorka z r. 2006, s vůlí ložiska zadního kola a vibracemi spojky nemůže mít ani náhodou poctivých 30.tis...
Upravil Taborak dne 22.05.2016 07:50
Taborak napsal:
Vypadá to např. na unavené pružiny ve spojce, ložisko atd. To Ti tady poradí kvalifikovanější. Vidím tu větší problém. Nechci sejčkovat, ale motorka z r. 2006, s vůlí ložiska zadního kola a vibracemi spojky nemůže mít ani náhodou poctivých 30.tis...
Kilometry jsem si docela jistej, motorku mam od prvního majitele je kupovana v Inveltu ( v ty době se jmenoval jinak) mám k ní veškerý doklady: fakturu od koupi nový motorky, všechny účty kde je vypsano co se delalo za servisy v Inveltu az do tech 30 tis, svolavacky, protokoly ze všech STK prostě vše co k motorce bylo kdy vydany. Všude jsou postupne kilometry psaný a sedí to.
Tak jsem se na to zaměřil ráno cestou do práce a když podrazuju a lehce pribrzduju zadni brzdou vibrace necítím. Možná to bude to ložisko a jak brzdič sevře kotouč kolo nevybruje.
Tak jsem se na to pořádně podíval a vůle je v levým ložisku uchycení zadního převodu, na obrázku je to číslo 2 . Má to takovou vůli ,že je vidět jak se to hýbe, takze budu pro jistotu měnit i ložisko na druhý straně. Věděl by někdo rozměry ložisek ? Nebo musim pouze origo . Nechapu jak to může **** odejít , vždyť je to s temahle kilometrama v podstatě nová motorka
svobodakT přiložený následující obrázek:
Na tom jehlovém ložisku (v tom uchycení) je malá vůle vždy. Změř si to úchylkoměrem na ráfku a jestli to je do 1mm, tak to ani neřeš. Maximálně to rozdělej a zkontroluj, jestli to ložisko není vyrezlé (stává se to občas) a jak je na tom čep (ten tvoří ložisku vnitřní kroužek - bývá občas vyrezlý) - v těchto případech vyměnit (jen originál). To druhé ložisko (kuličkové s kosoúhlým stykem) jde koupit v "ložiskárně" (nějaké kvalitní - SKF, NSK, NTN, FAG....) za půl peněz. Jestli toto vše bude OK, tak do toho jehlového mázni trochu mazacího tuku a poskládej to. Samosebou musí být OK ložiska na hřídelích v koncovém převodu - jestli je velká vůle tam, tak je to na výměnu.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Na tom jehlovém ložisku (v tom uchycení) je malá vůle vždy. Změř si to úchylkoměrem na ráfku a jestli to je do 1mm, tak to ani neřeš. Maximálně to rozdělej a zkontroluj, jestli to ložisko není vyrezlé (stává se to občas) a jak je na tom čep (ten tvoří ložisku vnitřní kroužek - bývá občas vyrezlý) - v těchto případech vyměnit (jen originál). To druhé ložisko (kuličkové s kosoúhlým stykem) jde koupit v "ložiskárně" (nějaké kvalitní - SKF, NSK, NTN, FAG....) za půl peněz. Jestli toto vše bude OK, tak do toho jehlového mázni trochu mazacího tuku a poskládej to. Samosebou musí být OK ložiska na hřídelích v koncovém převodu - jestli je velká vůle tam, tak je to na výměnu.
Na tom jehlovém ložisku je vůle tak milimetr přímo na ložisku, když zahybu kolem vidím jak se hýbe vnitřní kroužek vůči ložisku ,na kole to pak udělá tři milimetry urcite ,bohužel uchylkomer po ruce nemám. Tondo věděl by si prosimte rozměr toho pravého ložiska ? Vůle ložisek na hridelich zkouknu až to rozdělam.
Zkusil jsi jiného Bawora? Projeď se jestli nejde jen o pocit, je to časté. Tím nechci podcenit tvoji dedukci, je možné že to háže, ale pokud je to opravdu tak, šel bych spíše po vstupním ložisku. A mimochdem nějaké zvuky, na neutrál, při vypnutí spojky?
Ale osobně sázím na pouhý pocit.
Tak jsem dnes kouknul na to jehlovy ložisko a vyrezly neni,vnitřní kroužek ložiska je jak novej, tak jsem ho namazal a zase to složil. Zítra jedu do Renocaru, na motorce ještě nebyla udělaná jedna svolavacka tuším, že jde o unašeč zadniho brzdového kotouce , tak až se tam budu objednávat dam to někomu ozkouset ať mi řeknou jestli hledám něco co není nebo jestli je něco špatně. Na jiné 1200 GS jsem jezdil a nikdy jsem vibrace při podrazeni nepocítil proto mě hned trklo, že je něco jinak.
Upravil svobodakT dne 25.05.2016 06:48
Tak jsem dnes navštívil Servisaka vzal za kolo projel to a prej je to ok takže jsem celou dobu hledal bludy. No nezbývá mi než mu věřit, určitě ví co říká.