Chtěl bych se zeptat, jestli nemá někdo zkušenost s úpravou přední masky na motorce. Mám v úmyslu předělat přední kapotáž na rally kit "samodomavýroba". Myslíte si, že může tato nehomologovaná kapotáž projít STK, když budou v ní namontované homologované světla a blinkry anebo musí být táto změna schválená a zapsaná ve velkém techničáku.
viz příklad úpravy
Adjagr přiložený následující obrázek:
adjagr napsal:
Chtěl bych se zeptat, jestli nemá někdo zkušenost s úpravou přední masky na motorce. Mám v úmyslu předělat přední kapotáž na rally kit "samodomavýroba". Myslíte si, že může tato nehomologovaná kapotáž projít STK, když budou v ní namontované homologované světla a blinkry anebo musí být táto změna schválená a zapsaná ve velkém techničáku.
viz příklad úpravy
Než se do něčeho takového pustíš konzultuj to na své TK vždy lépe samo když tam někoho máš jinak vylítneš jak pošt.holub.V dnešní době když už kontrolují i odrazku pod zadním světlem a neprojdeš pokud máš samolepky států na plexi příklad minuly týden plégo sundat projet tk a za tk nasadit prostě na palici,takže takovej nehom. samodomo tuning nemá šanci projít.
No věř, ale studoval jsem vyhlášku asi tři dny a nic jsem tam nenašel kromě hrany 2mm atd... Proto jsem se obrátil na forum, protože s tím může mít někdo zkušenost. Někdo druhý může mít problém třeba s přezutím pneu a zeptá se a přitom pro druhého to muže být k nepochopení, jak někdo nedokáže vyměnit pneu.
No věř, ale studoval jsem vyhlášku asi tři dny a nic jsem tam nenašel kromě hrany 2mm atd... Proto jsem se obrátil na forum, protože s tím může mít někdo zkušenost. Někdo druhý může mít problém třeba s přezutím pneu a zeptá se a přitom pro druhého to muže být k nepochopení, jak někdo nedokáže vyměnit pneu.
neštuduj 3 dny vyhlášku je to ztráta času, zajdi na tk ukaž jim to a uvidíš hned,každej si ji vykládá po svém.
Osobne bych se obratil na nejakyho znamyho a proste bych si priplatil, aby to proslo. Stat a jeho nohsledove jdou kurvy, tak je potreba oplatit stejnou minci a nasrat.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
No měl jsem obavy, protože jsem se dočetl, že od roku 2016 po tom na STK jsou kvůli nějakým fotkám do systému ministerstva. Ale koukám, že je to asi stejné jako pořád. Známý a jede se dál. Ok přehodím list. A co taková přestavba a zahraničí? Jak se na ni mohou koukat třeba v Rakousku, kde jsou posedlí snad úplně každou blbostí? On člověk do té divočiny se musí i nějak dostat. U nás je to pouze STK a policajti v podstatě už nic neřeší, ale co zahraniční policie?
Zdravím, mám doma také kapoty se dvěma světly nad sebou ( KTM 690 raly replica ) , tak jsem zvědav jak diskuse dopadne. Mel jsem představu, napasovat na moto a jezdit. Když přijde čas na STK , sundat a dát originál předek a nebo to zkusit s rally kitem .Přinejhorším mě vyhodí , sundám a vyměním za originál. Projdu STK a zvovu přehodim na rally. Kamarád na TK už moc nepomuže. Vše se fotí a případný prpblém jde za ním.
No věř, ale studoval jsem vyhlášku asi tři dny a nic jsem tam nenašel kromě hrany 2mm atd... Proto jsem se obrátil na forum, protože s tím může mít někdo zkušenost. Někdo druhý může mít problém třeba s přezutím pneu a zeptá se a přitom pro druhého to muže být k nepochopení, jak někdo nedokáže vyměnit pneu.
Já to nemyslel nějak zle, ale vzhledem k tomu, že poslední asi půl rok se pomalu nic jiného neřeší (nemyslím tady) a všeobecně se ví, že technici řešej hlavně homologace, tak si myslím, že Tebou vznesený dotaz je trošku z říše snů
Jasný, asi bude záležet na technikovi, ale ten s tím stejně nic nezmuže, vzhledem k tomu, že mají jasně daný instrukce, co mají hlídat, nebo hledat.
Já Ti to řeknu asi takhle. Vezl jsem v létě kamošovu XJRu na STK. Motorka v absolutně originálním stavu, až na zadní gumu, o které jsem neměl ani tušení. Měla jinej rozměr, než bylo v techničáku a měl jsem co dělat, abych to nějak skoulel a to se známe od vidění (přes jeho kolegu, mého dobrého kamaráda). Takže neoriginální, nehemologované kapoty budou na 1000% problém
Upravil Kubrt dne 07.01.2017 10:25
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
adjagr napsal:
No měl jsem obavy, protože jsem se dočetl, že od roku 2016 po tom na STK jsou kvůli nějakým fotkám do systému ministerstva. Ale koukám, že je to asi stejné jako pořád. Známý a jede se dál. Ok přehodím list. A co taková přestavba a zahraničí? Jak se na ni mohou koukat třeba v Rakousku, kde jsou posedlí snad úplně každou blbostí? On člověk do té divočiny se musí i nějak dostat. U nás je to pouze STK a policajti v podstatě už nic neřeší, ale co zahraniční policie?
Technici posílají fotky do registru a čekají na schválení, zda-li je fotka ok a dobře nafocená ( proto se stk prodloužila) a dle toho se postupuje dál.
Přijedeš-li s motorkou, která se bude lišit od standardu, nebo bude upravena nehomologovanýma součastkama, máš prostě peška.
A o nějakým podplácení ani neuvažuj. Technik se kvuli pár stovkám nenechá vyhodit z práce, protože když by Ti známku vylepil, pak Tě při běžné kontrole stavěli policajti a zjistili, že máš nějakým zpusobem závadnou motorku, mohou Ti na místě odebrat techničák a budeš mít polízanici Ty, i technik, protože ten se po technickou podepisuje. Takže asi tak.
A v zahraničí? Vzhledem k tomu, že rakušáci a skopčáci po nás jdou jak slepice po flusu, tak tam s tou kapotou ani nejezdi
Upravil Kubrt dne 07.01.2017 10:31
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Slavek-xxx napsal:
Osobne bych se obratil na nejakyho znamyho a proste bych si priplatil, aby to proslo. Stat a jeho nohsledove jdou kurvy, tak je potreba oplatit stejnou minci a nasrat.
myslíš jako někoho tou stejnou mincí uplatit?
říkám si hurikán
Slavek-xxx napsal:
Osobne bych se obratil na nejakyho znamyho a proste bych si priplatil, aby to proslo. Stat a jeho nohsledove jdou kurvy, tak je potreba oplatit stejnou minci a nasrat.
3,14čovina jak vrata
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
adjagr napsal:
No měl jsem obavy, protože jsem se dočetl, že od roku 2016 po tom na STK jsou kvůli nějakým fotkám do systému ministerstva. Ale koukám, že je to asi stejné jako pořád. Známý a jede se dál. Ok přehodím list. A co taková přestavba a zahraničí? Jak se na ni mohou koukat třeba v Rakousku, kde jsou posedlí snad úplně každou blbostí? On člověk do té divočiny se musí i nějak dostat. U nás je to pouze STK a policajti v podstatě už nic neřeší, ale co zahraniční policie?
Technici posílají fotky do registru a čekají na schválení, zda-li je fotka ok a dobře nafocená ( proto se stk prodloužila) a dle toho se postupuje dál.
Přijedeš-li s motorkou, která se bude lišit od standardu, nebo bude upravena nehomologovanýma součastkama, máš prostě peška.
A o nějakým podplácení ani neuvažuj. Technik se kvuli pár stovkám nenechá vyhodit z práce, protože když by Ti známku vylepil, pak Tě při běžné kontrole stavěli policajti a zjistili, že máš nějakým zpusobem závadnou motorku, mohou Ti na místě odebrat techničák a budeš mít polízanici Ty, i technik, protože ten se po technickou podepisuje. Takže asi tak.
A v zahraničí? Vzhledem k tomu, že rakušáci a skopčáci po nás jdou jak slepice po flusu, tak tam s tou kapotou ani nejezdi
Přesné a výstižné,doufám,že si přečtou všichni samodomo tjuningáři
adjagr napsal:
No měl jsem obavy, protože jsem se dočetl, že od roku 2016 po tom na STK jsou kvůli nějakým fotkám do systému ministerstva. Ale koukám, že je to asi stejné jako pořád. Známý a jede se dál. Ok přehodím list. A co taková přestavba a zahraničí? Jak se na ni mohou koukat třeba v Rakousku, kde jsou posedlí snad úplně každou blbostí? On člověk do té divočiny se musí i nějak dostat. U nás je to pouze STK a policajti v podstatě už nic neřeší, ale co zahraniční policie?
Technici posílají fotky do registru a čekají na schválení, zda-li je fotka ok a dobře nafocená ( proto se stk prodloužila) a dle toho se postupuje dál.
Přijedeš-li s motorkou, která se bude lišit od standardu, nebo bude upravena nehomologovanýma součastkama, máš prostě peška.
A o nějakým podplácení ani neuvažuj. Technik se kvuli pár stovkám nenechá vyhodit z práce, protože když by Ti známku vylepil, pak Tě při běžné kontrole stavěli policajti a zjistili, že máš nějakým zpusobem závadnou motorku, mohou Ti na místě odebrat techničák a budeš mít polízanici Ty, i technik, protože ten se po technickou podepisuje. Takže asi tak.
A v zahraničí? Vzhledem k tomu, že rakušáci a skopčáci po nás jdou jak slepice po flusu, tak tam s tou kapotou ani nejezdi
Přesné a výstižné,doufám,že si přečtou všichni samodomo tjuningáři
Takže děkuji za osvětu a jdu si tento projekt vyškrtnout z ukolovníku
Adjagr : leda si tu kapotu nechat u nás zapsat, ale to Ti NEDOPORUČUJU, protože se z toho nervově zhroutíš a finančně vykrvácíš... Jsme v Čechách
Vím z doslechu, že se snad tohle dá řešit přes "nákup/prodej/stk" v ostatních zemích ( Německo, Polsko...)
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Slavek-xxx napsal:
Osobne bych se obratil na nejakyho znamyho a proste bych si priplatil, aby to proslo. Stat a jeho nohsledove jdou kurvy, tak je potreba oplatit stejnou minci a nasrat.
myslíš jako někoho tou stejnou mincí uplatit?
Rozhodne ne. Myslim zaplatit mechanikovi, aby motorku vzal na STK a upravil ji tak aby prosla
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Chlapi, pochopte jednu zásadní věc. Pokud pojedeš na technickou s motorkou, která bude splňovat vše co má a bude v originálním stavu, protože tak to prostě nařízení vyžaduje, tak projdeš/te.
Pokud si potom, na motorku nahážete jiné věci, než mají být, tak jste při případné silniční kontrole prostě v ****u. TEČKA. A pruser pujde za váma, nikoliv za technikem, protže ten měl nafocenou Vaší motorku v originálním stavu, shodující se s předlouhou.
Vy vlastně porušíte zákon o provozu na pozemních komunikacích ...
Upravil Kubrt dne 07.01.2017 11:06
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Hodně se divím, že jsme se dostali k nějakému závěru. Na motorkarich.cz je ve foru 79 stranek. Když jsem je vše přečetl, tak jsem se nedozvěděl tolik informací jako v tady v pár příspěvcích. Jestliže takhle hodně zpřísnili kontrolu na STK, tak se domnívám, že má spousta lidí asi velký problém. No ještě štěstí, že jsem se do toho nepustil. Hodně práce, nejistý výsledek a problémy na STK a s policií. Zato to opravdu asi nestojí. Ale jak tam mám na tu motorku dostat readbook
Protože na m.cz je většina banda píču.sů , kteří o daném tématu věděj hovno a jen vařej z mlhy.
Roadbook? Jakej? normálně ne, na řidtíka. Nebo jestli Ti jde o stromek s navigačníma aparátama? To by asi chtělo řešit přímo na STK, pokud s tím chceš jezdit pořád.
A ano, hodně lidí problém má. Je to blbý, ale má. Znám osobně spoustu dobrých přátel, kteří mají přestavby. Paradní, funkční, bezpečné a mají peška, což mě teda štve, nejen kvuli nim, ale i kvuli nám...
Upravil Kubrt dne 07.01.2017 11:20
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.