Zdar a sílu.
Kamarád koupil od (zatím) nejmenovaného prodejce (překupníka, dovozce) Triumpha.
Koupil ho někdy v prosinci nebo v lednu, teď začal jezdit, ujel 500km.
V motoru zamlátilo a motorka je KO.
Říkal jsem mu, že podle zákona má půl roku záruku na skryté vady, nedokážu si představit jasnější skrytou vadu než zrovna tenhle případ.
Zavolal tedy prodejci a ten ho poslal do prd*le s tím, že u něj motorka startovala a že ho to nezajímá.
Můžu poprosit o názory a doporučení jak postupovat?
Jen pro jistotu, aby to někoho nenapadlo, nejedná se o Boba samozřejmě.
Nejsem odborník, ale první co bych dělal je sehnat soudního znalce v oboru a nechat posoudit. Tím získá doklad do ruky zda je reklamace oprávněná. Do opravy bych se před tímto nepouštěl.
Karlovarak BMW R1200 GS Adventure
Hodně záleží na znění smlouvy. Nejprve bych se snažil dohodnout s prodejcem třeba i dopisem od právníka něco ve smyslu slevy a jinak soud až v poslední fázi. odně prosoudíš a vidina výhry je na tom kdo bude mít lepšího právníka. Občanský zákoník sice 1/2 roční záruku umožňuje, ale je to spíše jako možnost než předem jasná výhra. Prodejce si vezme také právníka, soudní znalci také něco stojí, tak bych spíš řešil formu smíru formou slevy apod. Pokud už nějakým způsobem na prodejce vyskakoval a vynadal mu do různých zvířat a pod. , tak to bude mít asi těžší teď s domluvou.
Už jsem řešil takovou věc a domluvil jsem se nakonec s prodejcem, Je to jednodušší a méně starostí, času a v neposlední řadě i peněz.
Mám za sebou i vyhraný soud, ale ani exekuce nepomohla a mám prd a to šlo o jiné peníze ´..... Každý právník ti řekne, že jsi v právu, ale pro něj to jsou peníze i když nic nevysoudí.
Upravil Geesoo dne 29.03.2017 09:52