Jelikoz takovy vlakno jsem nenasel, dovoluju si zalozit novy. Je o moji R850GS z roku 1999, cerstve dovezeny ze SRN, ale klidne sem muzete davat i svoje 850ky, pokud sem majitele chodi. Moc jich asi v CR nebude...
Moje galerie je zde a budu do ni postupne pridavat fotky: http://www.bmwgs....um_id=1266ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Hned sem neco napisu. Moje GSo jsem privezl s najetymi asi 98tisici km. Je to osmpade, prestoze na nadrzi ma samolepky z jedenactky, takze nadrz byla vymenena.
Nejaky gebrauchspuren se najdou, ale prizniva cena, radne vyplnena servisni knizka a mnozstvi doplnku to vyvazujou. V risi mela motorka 3 majitele, posledni ale nenajel vubec nic (prodejce Yamaha u Norimberka, paradoxne :-))
Doplnky, co uz na motorce byly:
2 original kufry, ABS, vyhrivany rucky, presity a asi trochu zvyseny sedlo ridice, padaky, mlhovky Wunderlich, plexi MRA, kryty rukojeti Touratech.
Ja jsem dokupoval:
nosic topcase a vyztuhu pod nosic, zvyseni riditek RDmoto, predni blatnik laminat Touratech Rally. V planu je vyztuha prevodovky a doraz rizeni a to bude zatim stacit.
Servis:
Vymena oleje Motul 20W50 (ackoliv od posledni vymeny olej najel jen asi 5 tisic, nicmene to bylo v zari 2013), vzduchovy filtr (byl tam K&N, ten se mi vali v krabici), palivovy filtr, rele kontrolky rezervy (popisoval jsem v jinem vlaknu) a to je zatim vse. Motorka v roce 2013 absolvovala stotisicovej servis, takze v prevodovce a zadnim difu bude olej jak novej. Vuli v koncovym prevodu nema zadnou, musim projit faktury co jsem k tomu dostal, jestli uz bylo meneny lozisko.
K jizde:
schvalne jsem vybiral osmpade kvuli kratsimu stalymu prevodu a udajne mensim vibracim. Oboje po prvnich 50ti najetych km muzu stoprocentne potvrdit. Vibrace nejsou prakticky vubec zadny, proti 1150 co jsem mel predtim to je brutalni rozdil. Prevodovka radi jemne a hladce, skoro jako by byla z Japonska Dvojka a trojka trochu knuci, nebudu resit, dokavad pojede. Prevod je fakt kratkej, pri 120ti toci skoro 5 tisic a pri 140ti na tacho (samozrejme v SRN) uz pres 5.500otacek. Maximalku jsem nezkousel, ma psanych 187kmh.
Asi je to placebo, ale proti 1150 mi pripada, ze se daleko lehceji vodi do zatacek a celkove pusobi lehce. Pritom hmotnost je skoro stejna...
Jo a ted jsem poprve tankoval - po spodni cast nalevaciho hrdla se veslo presne 23 litru, takze uz tam asi moc benzinu nebylo Na FIDu uz nesvitilo nic, a kontrolka po vymene rele (bylo tam nejaky uplne jiny nez tam patri) svitila jako o zivot. Ale cerpadlo i pri takto malem stavu benzinu bylo docela tichy, pred vymenou filtru kvicelo jako prase na porazce. Pri odjezdu z benzinky mi jednou efektne strelila do original vyfuku Jo schanim ladak, ale to ma cas.
Az neco najedu, tak zase neco napisu.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Jo ted jsem zjistil, ze mi docela dost rosi olej kolem olejoznaku. Da se s tim neco lehce udelat?
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
servisak> diky. Vedel bys od boku pribliznou cenu za dily? Predpokladam, ze se da vymenit z venku a nemusi se kvuli tomu pulit blok
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Tonda> dekuji moc! Stejne tak diky bmwgsa, ktery mi psal totez do PM, vcetne navodu jak na to. Dovolim si ho zkopirovat sem:
11118523906 - 771,- kč vč. DPH, nejlevněji koupíš zde: www.bmw-parts.cz
starej olejoznak propíchneš šroubovákem a jemně vypáčíš. Pak očistíš hranu, jemně stříkněš olejem např. WD40 a přes ořech z ráčny, stejně velkej jako to nové okénko jemně naklepneš gumovou paličkou. Můsí to být namazaný, když to tam budeš klepat na sucho tak to zničíš..
Upravil Slavek-xxx dne 30.03.2017 08:28
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
olejoznak vžádném případě nepáčit přes hranu. musí se odfrezovat ja to opatrně rozbiju a vytukám reverzním kladivem. páčením si mužeš poškodit blok.
A samozřejmě se to nesmí namazat olejem ale jen čističem, když to namažeš vytlačí ti ho to
Upravil servisak dne 30.03.2017 08:50
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak> ted tak premyslim o tom co pises. To je v bloku takovej tlak, ze ho to vyfoukne ven? Ja myslel, ze kazdej motor ma odvzdusneni. Nebo ho to muze vytlacit jen pohybem pistu?
Jinak vibrace od plexi jsem vyresil - snadno. Helmut zrejme usoudil, ze 1cm dirky v MRA plexi jsou dalsi poloha a tak do nich umistil srouby a tim plexi zvednul uplne do kolma. To je sice paradni, protoze na cloveka vubec nefouka, ale nefunguje pak mezera mezi plexi jako deflektor. Takze jsem plexi polozil do spravne polohy, cimz sice motorka ztratila vzhled drsnaka a o neco vic mi fouka na hlavu a ramena, ale vibrace jsou pryc. Super...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Dovolil jsem si napsat takovou malou "recenzi". Sice po najetých ani ne 400 kilometrech nemá vypovídací hodnotu, ale co už... http://www.motork...mid=111863ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Dneska prvnich 11 letosnich km (celkove 102880km). Potesilo me, ze GSo naskocilo po vic jak 2 mesicich na prvni otoceni polskeho starteru (menil jsem ho preventivne v lete, protoze original uz knucel). Sice mi na kazdy krizovatce blokovalo zadni kolo pri podrazovani i na dvojku kvuli mnozstvi sterkoveho posypu, ale projel jsem se naaaaramne. Pred mesicem jsem si trochu upravil sklon riditek vic do terenu a ted jsem to zase o neco vratil zpet. Byly uz moc vysoko a packy nakloneny dopredu. Mozna bych potreboval jeste vyssi sedlo....
Vic informaci doplnuju v deniku na motorkarich: http://www.motork...&scr=0ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999