Dámy a pánové, má trochu problém
Při jízdě se mi najednou mírně rozsvítila kontrolka oleje...
Zastavil jsem, zhasl motor, zase nastartoval a vše OK ...
Po pár jízdách po zapnutí klíčku se rozsvěcovala kontrolka se zpožděním...
No a dneska se rozdsvítila, ale až byla motorka zahřátá, tak už nesvítí vůbec (před startem)...
Co to může být?
- kontakt - na vedení
- žárovka
- čidlo? - Kde je? Může to být tím?
Už tam rok nebyl měněnej olej, ale tím by to být nemělo ...
Oleje je tam dost a olejoznak je téměř plnej...
je to F 650 GS r.v. 2003
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
A koukal jsi v průběhu, co ti dělá olej? je v poho? Nebo mění hladinu? Není zpěněný? Netlačí se nahoru?...
Asi bych ho zkusil vyměnit, i filt, mrknul bych na magnet, zda tam není nějaký bordel....
Magnet? Kde magnet? Jinak olej se chová normálně...
Tá žárovička mě taky napadla, ale trochu mě zarazilo, že předtím blikla během jízdy,
což by neměla...
Každopádně olej úpjde novej ... Jen nevím,jak tu palubovku rozudělat, ale uvidíme
Každopádně díky kluci
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Thomasson: Pavel myslel určitě vypouštěcí šroub (bývají opatřené magnetem) ...v každé převodovce dochází mechanickému opotřebení a otěru...tzn. vzniku pilin..(magnet zachycuje piliny)
bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy......
Thomasson: Pavel myslel určitě vypouštěcí šroub (bývají opatřené magnetem) ...v každé převodovce dochází mechanickému opotřebení a otěru...tzn. vzniku pilin..(magnet zachycuje piliny)
bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy......
jinak rozdělání je v celku jednoduché, ale kdyby jsi měl cestu, tak mám originál manuál ve skopáččině na každý šroubek, nebo ti to můžu ofotit a poslat na mail Ale ne celou knížku, jen ty stránky s "palupkou" - to bych proseděl u PC moc času
mencas napsal:
Thomasson: Pavel myslel určitě vypouštěcí šroub (bývají opatřené magnetem) ...v každé převodovce dochází mechanickému opotřebení a otěru...tzn. vzniku pilin..(magnet zachycuje piliny)
To vím, ale jakej to má vliv na tu kontrolku?
Kde je vůbec čidlo té kontrolky?
Upravil Thomasson dne 08.03.2009 21:04
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Thomas: podle toho poznáš jestli se něco nekalého děje v převodovce...ale spíš bych šel nejdříve po elektrice....tu podezřívám nejvíc...a nebo třeba vadné čidlo..komplet bych to prošel...
bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy......
mencas napsal:
Thomas: podle toho poznáš jestli se něco nekalého děje v převodovce...ale spíš bych šel nejdříve po elektrice....tu podezřívám nejvíc...a nebo třeba vadné čidlo..komplet bych to prošel...
Já právě podezírám to čidlo... ale musím zjistit,kde je
Jinak převodovka jde v pohodě... i vibrace, všechno ... bude to v elektrice, na 99%
Upravil Thomasson dne 08.03.2009 21:22
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Lepší varianta - může být špatné čidlo oleje. Vloni mi taky odešlo - po zapnutí klíčku se mi nerozsvítilo mazání. Vyzkoušej odpojit kabel od čidla a propoj ho na kostru, při zapnutým zapalování se musí rozsvítit kontrolka mazání - čidlo je na motoru tam jak je olejový filtr(na pravé straně motoru kulaté víčko se třemi šrouby),tak nahoře, vede k němu jeden kablík.
Když se rozsvítí, bude špatný čidlo - nový stojí asi 300,- Kdybys ho měnil, zkontroluj po vyšroubování čidla, jestli není přicpaný ten olejový kanál( ta dírka), jak je čidlo našroubované.
Pokud se kontrolka nerozsvítí tak to může být kontrolka nebo špatný kontakt nebo oxidace někde v kabeláži, nebo třeba prošoupaný kabel.
Horší varianta - někde přicpaný mazací okruh, ale to je málo pravděpodobné...
koudak napsal:
Lepší varianta - může být špatné čidlo oleje. Vloni mi taky odešlo - po zapnutí klíčku se mi nerozsvítilo mazání. Vyzkoušej odpojit kabel od čidla a propoj ho na kostru, při zapnutým zapalování se musí rozsvítit kontrolka mazání - čidlo je na motoru tam jak je olejový filtr(na pravé straně motoru kulaté víčko se třemi šrouby),tak nahoře, vede k němu jeden kablík.
Když se rozsvítí, bude špatný čidlo - nový stojí asi 300,- Kdybys ho měnil, zkontroluj po vyšroubování čidla, jestli není přicpaný ten olejový kanál( ta dírka), jak je čidlo našroubované.
Pokud se kontrolka nerozsvítí tak to může být kontrolka nebo špatný kontakt nebo oxidace někde v kabeláži, nebo třeba prošoupaný kabel.
Horší varianta - někde přicpaný mazací okruh, ale to je málo pravděpodobné...
díky moc :-) mrknu na to čidlo :-)
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
koudak napsal:
Lepší varianta - může být špatné čidlo oleje. Vloni mi taky odešlo - po zapnutí klíčku se mi nerozsvítilo mazání. Vyzkoušej odpojit kabel od čidla a propoj ho na kostru, při zapnutým zapalování se musí rozsvítit kontrolka mazání - čidlo je na motoru tam jak je olejový filtr(na pravé straně motoru kulaté víčko se třemi šrouby),tak nahoře, vede k němu jeden kablík.
Když se rozsvítí, bude špatný čidlo - nový stojí asi 300,- Kdybys ho měnil, zkontroluj po vyšroubování čidla, jestli není přicpaný ten olejový kanál( ta dírka), jak je čidlo našroubované.
Pokud se kontrolka nerozsvítí tak to může být kontrolka nebo špatný kontakt nebo oxidace někde v kabeláži, nebo třeba prošoupaný kabel.
Horší varianta - někde přicpaný mazací okruh, ale to je málo pravděpodobné...
díky moc :-) mrknu na to čidlo :-)
no a nebo ta nejhorší varianta nemaže to - nefakčí čerpadlo - zacpaný koš - a ještě horší - čerpadlo fakčí ale někde je taková díra že v okruhu není dostatečný tlak a olej valí pryč ta díra bývá obvykle v kluuném ložisku na klice které už tam z části není pač se vydřelo , ale klid tahle varianta už by byla slyšet nadálku ale i to se stává . tak že jak psáno nahoře čučni na to čidlo
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
MILAN napsal:
no a nebo ta nejhorší varianta nemaže to - nefakčí čerpadlo - zacpaný koš - a ještě horší - čerpadlo fakčí ale někde je taková díra že v okruhu není dostatečný tlak a olej valí pryč ta díra bývá obvykle v kluuném ložisku na klice které už tam z části není pač se vydřelo , ale klid tahle varianta už by byla slyšet nadálku ale i to se stává . tak že jak psáno nahoře čučni na to čidlo
To asi ne, to by ta kontrolka přece svítila naopak pořád,ne? Pokud by tam nebyl tlak...
Mě jde o to, že nesvítí vůbec...
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Naopak, až se motorka zahřála, tak nesvítila vůbec - ani když byl motor vyplej a klíček v poloze pro start...
Ale asi nakonec to nemělo souvislost se zahřátím - dneska jsem přišel k motorce a nesvítila ani za studena...
Tak jsem našel to čidlo, sundal drátek,očistil kontakt a už to svítí
Tak doufám, že to bylo jen tím...
Musel jsem s tím čidlem zahejbat, tak možná bylo seklý,nebo už má odzvoněno..
Ale tak 300 Kč by mě nezabilo, pokud by to bylo jen tím...
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
[quote]koudak napsal(a):
Lepší varianta - může být špatné čidlo oleje. Vloni mi taky odešlo - po zapnutí klíčku se mi nerozsvítilo mazání. Vyzkoušej odpojit kabel od čidla a propoj ho na kostru, při zapnutým zapalování se musí rozsvítit kontrolka mazání - čidlo je na motoru tam jak je olejový filtr(na pravé straně motoru kulaté víčko se třemi šrouby),tak nahoře, vede k němu jeden kablík.
Když se rozsvítí, bude špatný čidlo - nový stojí asi 300,- Kdybys ho měnil, zkontroluj po vyšroubování čidla, jestli není přicpaný ten olejový kanál( ta dírka), jak je čidlo našroubované.
Čau pánové, potřebuji poradit.Mám špatné čidlo tlaku oleje přesně jak je tady popsáno, hledal jsem všude možně ale nenašel. Můžete mi někdo dát odkaz kde si ho objednám. Díky Karči