Dobrý den. Sháním někoho z Plzně, kdo by se zajel podívat na mou minulý týden bouranou motorku, Auto Tesař, Plzeň, Zahradní. Jsem momentálně ve špitálu s několikrát přeraženou páteří, takže osobně to nezvládnu. Jde mi o to, jestli mám zajistit odvoz+opravu nebo nechat stroj zlikvidovat. Finanční odměna samozřejmostí. Díky. Chocho
Upravil Chocho dne 08.04.2018 23:37
Tak jen v kostce. Kdyby si byl někdo jistý (na základě zkušeností, například), co se mohlo stát, budu za názor rád.
Situace: rovná čistá silnice, žádné auto v dohledu. Jel jsem rovně, žádné klopení, zatáčení, prostě rovný úsek. Najednou jsem ucítil zezadu škubnutí, zadní kolo zablokováno. Tahal jsem to pár metrů na kolech (výrazná brzdná stopa na vozovce), potom padl na bok a doklouzal přes silnici až do příkopu na druhé straně.
Chocho přiložený následující obrázek:
Tak podle všech fotek soudím, že hlavní příčinou je střihnutý šroub. Proč se tak stalo, je otázkou. Na vině může být buď velký utahovací moment, vada materiálu šroubu, nevhodně zvolený typ šroubu. Troufám si tvrdit, že spodní uložení prasklo až důsledkem utržení šroubu a následném vyvolání páky na odlitek. Věřím, že to bylo v tomhle pořadí.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Jojo vypadá to přesně tak, akorát na fotce kde je vidět zbytek šroubu v závitu v těle kyvné vidlice, není patrný na ploše šroubu vliv působení kroutícího momentu, jak to u šroubů bývá - je to čistá hrana, alespoň podle fotky a to vypadá na přímé střihnutí.....
Já si troufnu tvrdit, že to je už dlouhodobá jízda s prasklým šroubem a nebo následek nedávnýho prudkýho rázu. Ty šrouby občas prasknou. Už se mi to taky stalo. Originál šroub od BMW cca po 2 letech od výměny praskl a dokonce na 3 kusy, takže 2x... musel jsem s tím už dobu jezdit, aby se takhle divně rozlámal.
1x cca ve 1/3 oka tlumiče a 1x cca 5mm uvnitř závitu v kyvce
Přes to druhá strana vydržela, kdo ví jak dlouho, a přišel jsem na to náhodou při servisu tlumiče. Od té doby měním šroub po každém vytažení tlumiče (takže při každém servisu/ po max. cca 25tis km). Kupuju už obyčejný (ne BMW) pevnostní 10,9 v ceně 25Kč místo 10ti násobku a snad mám klid (dokonce bez povrchovky, protože to nemá čas ani zreznout )
Nebude se to spoustě lidem líbit, ale může to mít tak či tak spojitost s olítaným origo tlumičem. Jednak ty neúměrný rázy a druhak to, že do toho člověk nikdy neleze, protože nedělá servis tlumičů... pak je tam šroub klidně 10 let a jednou prostě povolí.
Únava materiálu přijde dřív nebo pozděj, ale příjde vždycky. Samozřejmě může se to stát i na úplně novém šroubu/ kyvce a člověk se tomu nevyhne nijak
Tak hlavně ať se dáš zase do pořádku
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Díky za odpovědi. Jen dodám, že nalítáno má moto cca 60 tisíc km a od poslední prohlídky (netuším, zda-li tam byl šroub měněn/vyměněn /kontrolován) v říjnu jsem ujel řádově stovky km. Předtím nebourané. Tak nějak mě štve, že jsem s tím praštil bez jezdecké chyby a teď se s mnohačetnou zlomeninou páteře, tříštivými zlomeninami obratlů a bebíčkem (odřený loket) budu muset pár měsíců válet v korzetu. Docela drahý šroub.
Jeden šroub a kolik neštěstí způsobí. Ještě že proti tobě nic nejelo a nebyla kolem tebe hustá doprava.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90