Ahoj všichni,
Dávám do kupy moji 12gs rv2004, a mám problém se ovládáním spojky. Dole jsem vyměnil podložky a komplet odvzdušňovák, ale pořád po delší projížďce je pouze odvzdušňovák mastný, jakoby netěsnil... A nemáte rozměr šroubů co drží expanzku u pumpičky? Při výměně o-kroužku se mi podařilo útočit hlavu...
Ahoj, tak jsem se po tom pídil, a je možné, že odvzdušňovák a expanzka rosí (expanzka spíš doslova prská, vnitřek blasteru mám od kapek oleje) kvůli použití hydraulické kapaliny, která má nižší viskozitu? Já tedy použil Mogul OT-HP3, a přemýšlím o změně, zdali by to nepomohlo...
mě čímdál víc udivuje jak lidi šetří . proč jsi tam nenalil naftu nebo vodu ta je zadarmo upně. do pracovního okruhu spojky patří VITAMOL V 10 ne nějaky smradlavy OTHP do bagru. to že ti to prská muže byt tím.předpokládam že pod víčkem máš ten aretační kroužek a gumičku
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
mě čímdál víc udivuje jak lidi šetří . proč jsi tam nenalil naftu nebo vodu ta je zadarmo upně. do pracovního okruhu spojky patří VITAMOL V 10 ne nějaky smradlavy OTHP do bagru. to že ti to prská muže byt tím.předpokládam že pod víčkem máš ten aretační kroužek a gumičku
Nesehnal jsem ten Vitamol V10, tak jsem se snažil najít něco blízko tomu. Objel jsem snad 50 benzínek v okolí a ani na jedné jsem to nenašel, tak ze zoufalství jsem vzal něco, co mělo na sobě popisek hydraulická kapalina a nebyla to brzdovka... Jinak vlastnostni to má k vitamolu blízké, krom té nižší viskozity, nižší teploty zkapalnění a vyšší teploty vzplanutí...
Na fóru ještě padlo že i LHM může být jako alternativa v okruhu spojky. Máš výhrady i k tomu? zítra bych to v autokelly koupil...
Jinak ano, mám tam tu gumovou šprcku a aretační kroužek :-)
Neexistuje špatné počasí!
Originál Hyspin už nie je, BMW hovorí, že Vitamol.
Môže sa použiť Castrol LHM+. Ja osobne tam dávam modrý minerálny hydraulický olej Magura ... (aj spojková hydraulika na 1200 GS je od firmy Magura) a nie je s tým problém.
Tu je : https://www.spoke-store.sk/magura-royal-blood-100-ml/
Inak aj do bicyklových hydraulických brzd ide to isté (buď olej Magura, alebo Shimano).
servisak napsal:
mě čímdál víc udivuje jak lidi šetří . proč jsi tam nenalil naftu nebo vodu ta je zadarmo upně. do pracovního okruhu spojky patří VITAMOL V 10 ne nějaky smradlavy OTHP do bagru. to že ti to prská muže byt tím.předpokládam že pod víčkem máš ten aretační kroužek a gumičku
Nesehnal jsem ten Vitamol V10, tak jsem se snažil najít něco blízko tomu. Objel jsem snad 50 benzínek v okolí a ani na jedné jsem to nenašel, tak ze zoufalství jsem vzal něco, co mělo na sobě popisek hydraulická kapalina a nebyla to brzdovka... Jinak vlastnostni to má k vitamolu blízké, krom té nižší viskozity, nižší teploty zkapalnění a vyšší teploty vzplanutí...
Na fóru ještě padlo že i LHM může být jako alternativa v okruhu spojky. Máš výhrady i k tomu? zítra bych to v autokelly koupil...
Jinak ano, mám tam tu gumovou šprcku a aretační kroužek :-)
A přitom stačilo zajet do BMW... já teď měnil spojkovou kapalinu na RT a byl tam normálně motorový olej, proč ne akorát to jaksi nefunguje.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
tak jsem vyměnil to othp za lhm+ a odvzdušňovák dole po 50km dálničního přesunu je suchý, takže opravdu, nižší viskozita způsobuje prosakování kapaliny dole u spojkového válečku. (a to jsem tam dával bytelné měděné podložky po žíhání) Ovšem nahoře to pořád prská, i když v menší míře + spojka neměnila svůj chod po celou dobu jízdy. Může to být tím, že nemám hladinu kapaliny v expanzce na úrovni MIN? S novou spojkou by to tak mělo být, jsem se opět dočetl...
Problém se vyřešil sám, po výměně za lhm+ to ještě jednu jízdu prolínalo, ale po dnešních 25 km státovky, nějakého cukání po městě a 15km offroadu včetně brodu, je všechno ok bez inkontinence. Hladina v expanze je v rejdu na policajta centimetr nad min, takže ani nedosahuje víčka s těsněním a podložkou, neprská, dole u převodovky odvzdušňovák suchej jinde nic nerosí
Neexistuje špatné počasí!