Ta moje káča má najeto cca 4.000 km a má novou libůstku. Občas, nepravidelně, "zdechne" na volnoběh. Udělá to jen občas, ale je to dost nepříjemné. V terénu na trávě mě to stálo "tlamu". Jakmile jednou začne, dělá to do té doby, než jí dám tak minutu pauzu a potom na to "zapomene". Rád bych ale, aby na to zapomněla definitivně...
Jak na to? Do servisu se mi nechce, ale pokud bude takhle trojčit, budu muset. Ono bloklé zadní kolo v zatáčce není nic moc...
V podstatě to může být hodně věcí, ale nejspíš bych to rozdělil na tyto kategorie: problémy s palivem a problémy s elektrikou. U toho paliva se zkus podívat, jestli nemáš nějaký bordel v nádrži. U elektriky bych začal výměnou svíček.
A věc "softwarová"? Stává se to po delším "zavření" plynu - brzdění motorem. Škrtící klapka je ovládaná, předpokládám, lankem. Ale měla by mít nějaký obtok vzduchu. U aut je to servomotorek, který funguje jako obtokový ventil a škrtící klapku obchází. Množství tohoto vzduchu určuje počítač na základě informací od lambda sondy a snímače polohy škrtící klapky.
Benzin tankuju jen u OMV, nebo Shell... No, i když, nikdo nikdy neví... A svíčka by na čtyřech tisících měla být OK...
Ale díky Ti za odpověď a za zájem. Nestává se to ještě někomu??? Pokud ne, objednám se k BMW na test. Nechám si vyjet závady z počítače a výsledek zveřejním.
Asi ten servis bude nejjednodušší, nejrychlejší a možná i nejlevnější řešení. Ale ještě chvíli počkej, třeba někoho něco napadne a třeba se už i někdo s podobným problémem setkal.
no nazdar je to doba co jsem byl mimo misu (myslim tady)
JO mozna se u me neco podobnyho vyskytovalo (vyskytuje)
Trochu to priblizim, vytlacim ho z garaze (mimochodem Dakar01) bez problemu chytne nez zavru vrata a zamcu tak se zahreje... No sednu a jedu, po 4 km si uvedomim ze nemam papiry tak se vratim dom,chcipnu ji vratim se otocim klickem chcipak dam do polohy strat a zacknu startovat... Ale ta potvora si usmyslela ze NE! a tak sem parkrat tocil (zvuk jakoby nebrala benzin) nechal sem ji odpocnout par minut a pak OK... Ale nekdy se stane to samy nevim cim to je nedokazu si to vysvetlit asi 1100km nic a pak zas... zazil sem to 3x ale behem jizdy nikdy. Pockej vlastne to bylo asi 2x v terenu jelikos sem chcipak a z takovou vysokou moto. bych v terenu nemel co delat tak sem jel VELICE opatrne chvilemi na volnobeh (skoro zadny otacky-jako by se dusila) tak to chciplo skoro me to stalo taky drsku no nastesti(nevim jesli nastesti ale koule sem za celej zivot vic nazrazeny nemel) Z skusenosti (sice jedna sezona) bych rek ze by se mela kdekoliv jedes tocit 3500-5500 jinak to bude tim myslim... Ponauceni jesli ses chcipak jako ja tak do terenu s timle raci moc ne. Bud se postavi na zadni a spadnes nebo si namlatis koule a budes behat za urologem. To raci nejakou RM-125 Snad sem ti svoji eseji pomoh :-) Zdar
kámošoj na 650GS to dělalo taky. ráno dojel na první křižovatku a tam na volnoběh chcíp. ze servisu mu to vrátili se slovy nahráli zme vám tam novej softvér. vogo, kam ten svět spěje.
říkám si hurikán
Já ji mám od nova (srpen 07).Teď najeto sedm tisíc.Jediný problém s motorem byl,když jsem se díval na vzd.filtr a pak zapomněl jsem nacvaknout konektor snímače teploty nasávaného vzduchu...Tož tak. Rozhodně bych to napíchl na diagostiku...
Mikes
Nově s KTM... :-)
Mnou popisovaný problém s volnoběhem gradoval letos v březnu. Po ujetí tak dvaceti kilasů jsem mohl téměř pravidelně vypínat a zapínat motor, abych obnovil normální volnoběh. K tomu se přidalo i cukání ve vyšších otáčkách a vynechávání... No, byl jsem z toho už na prášky. Tak jsem se vypravil do dílny, vybavil se nářadím a začal hledat. A - našel. Vážení, představte si, že všechny problémy pocházely z akumulátoru. Kontakty jsou u mého Báwa připevněny (netuším proč) nadvakrát. Kabely s oky k jakýmsi mezikontaktům, které jsou přišroubovány k vlastním kontaktům akumulátoru. Nevím který německý "inža" přišel na tuto složitost. Víme přece, že je dost starostí s oxidací i jediného kabelového přechodu a tady vymyslel hned dva, Jouda jeden.... Takže kontakty očistit, namáznout vazelínkou proti opětovnému zaoxidování a pevně dotáhnout. Najel jsem od té doby asi tisícovku a bezproblémová jízda. Volnoběh OK, výkon taky....
Zdravím a přeji volnou cestu.
R.T.