Postupoval jsem podle příručky - napnout řemen na 8 Nm a zajišťovací šrouby utáhnout na 20 Nm. Řemen ale začal při startu a prvním přidání plynu pískat.
Potom co jsem ho dotáhnul (určitě na víc než 8 Nm) pořád píská.
Mám koupit zase nový řemen a dotáhnout ho rovnou o něco víc? Nekoupil jsem špatněj řemen? A je pravda, že jak řemen zapíská, měl by se vyměnit?
Já to tedy vždy celé povolil, vzal montpáku v hadru, vyšponoval alternátor nahoru (tzv. na dobrý pocit z napnutí řemenu) a utáhl šrouby.
A nepískal nikdy. Přešponovaný ložiska altíku by byly slyšet, tak jsem to snad vždy trefil OK.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Taky mi pískal řemen po utažení na moment. Pomohl mi fígl chytit řemen mezi dva prsty, když jde otočit o devadesát stupňů je akorát, když jde víc je volný. Našel jsem to tady na fóru. Zkus vyhledávač.
Správně jackA: Přesně tak se má utahovat klínový řemen. Na tento plochhý to platí také a já uplatňuji stejné pravidlo.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Zkontroloval jsem utáhnutí podle jackA: o 90 stupnu to fakt neotocim a porad obcas zapiska. Asi holt koupim novej, vymenim a utahnu hned podle toho tvyho figle. Mozna to jeste odmastim sprejem.
...zober obyčajné mydlo (nie tekuté), namoč do vody a potom ho pritlač na remeň z vnútornej strany (teda tej, ktorou sa opiera o remenice) pri naštartovanej motorke. Časom si ten remeň sadne a "zmäkne", tak to prestane robiť aj bez mydla :-)...a doporučujem skontrolovať napnutie po 500-1000km...
A ak by to hneď po namydlení nepomohlo, nemôžu to byť ložiská v altíku?
patol napsal:
...zober obyčajné mydlo (nie tekuté), namoč do vody a potom ho pritlač na remeň z vnútornej strany (teda tej, ktorou sa opiera o remenice) pri naštartovanej motorke. Časom si ten remeň sadne a "zmäkne", tak to prestane robiť aj bez mydla :-)...a doporučujem skontrolovať napnutie po 500-1000km...
A ak by to hneď po namydlení nepomohlo, nemôžu to byť ložiská v altíku?
jesi chces byt bez prstu tak to urob presne takhle
Kupredu spatki ni krok...
Bohumile, preto píšem obyčajné mydlo - taký kváder čo sme používali ešte v časoch pionierskych táborov :-)...odrežeš pásik, namočíš, pritlačíš (nepcháš prsty, mantáci môžu chytiť do klieští) a je ticho ...nový remeň býva tvrdý a "suchý", týmto ho "mázneš"
Upravil patol dne 12.07.2018 17:44
Diky za rady, urcite piska remen. Ten zvuk je proste jedinecny. Navic je to typicky jako u klinaku po startu a prvnim pridani z volnobehu. S tim mydlem to zkusim, ale motor necham vypnuty. Kamarad takhle mazal retez a rozeta zaridila ze uz 5 piv neukaze. Ja vim, kdyz si da clovek pozor, jenze ono staci, kdyz zazvoni telefon, nekdo zavola, motorka se pohne na stojanu...
Pánové , mám dotaz . Nechci zakládat nové vlákno , ale jedna se o 1150 gs , jedu jedu a najednou z ničeho nic jak kdyby sepnula Sahara u auta se špatným loziskem hned zmacknu spojku poslouchám za chvilku to přestane tak jak to začalo jak když Sahara vypne . Nevíte někdo po čem jít ? Já myslel altik , ale to by dělalo stále ne ? Jako třeba remenice nebo volnobezka ? Díky za každou radu
Je divny že to děla občas :-/ čerpadlo mam normalne hlasiteší to ano , ale že by to dělalo jen někdy ? Nejhorší je , že se to neda natočit jak zastavím a vyndam telefon tak to vetšinou přestane ... :-/
Moze ti to delat cerpadlo dyz tam mas malo benzinu a jak to tam sploucha tak to kvici jak prase dyz se tahne z chlivka na porazku...a fseci se uz tesiju na teply podbradek, jitrnice, jelitka, skvarky akorat to prasatko temu nerozumi a chce spatky do chlifka...
Upravil Bohumil dne 23.09.2019 14:11
Kupredu spatki ni krok...
Bohumil napsal:
Moze ti to delat cerpadlo dyz tam mas malo benzinu a jak to tam sploucha tak to kvici jak prase dyz se tahne z chlivka na porazku...a fseci se uz tesiju na teply podbradek, jitrnice, jelitka, skvarky akorat to prasatko temu nerozumi a chce spatky do chlifka...
Mám to cca 5 tis km zatím tu moto . Předchozí majitel říkal ze delal čerpadlo . Ale jen říkal no ... je to zvuk jako by bylo na něčem pridrene ložisko nebo tak . A pak po cca 150 km . Mi to na ecko cca ve 160 pocukavalo . Což by možná mělo souvislost s tím čerpadlem . Před touto vyjizdkou jsem dal nové vstriky z 1200 od Jakuba . Tak snad to stim nemá nic spolecneho .
Tak pánové , jen pro ostatní co to třeba budou taky řešit . Vyměnil jsem čerpadlo a řemen . Nic dělalo to stále . Všiml jsem si ze se nějak poslední dobou rozkmitala rucicka tachometru . 1000 km sledování poslouchani a jde to od tachometru . Takže už jsem se i tady na fóru dočetl ze to bude nahon . Díky za rady jdu to rozebrat
Upravil frcaldo dne 01.10.2019 12:56
Nechcu dělat po bitvě generála, ale když bys hned napsal, že ti ve 160 na E cukala ručička tachometru, tak bysme na to přišli taky. Vyznělo to, jakože to pocukává komplet i s řidičem.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /