Na adv je jednička krátká z výroby. Výměna u gs za krátkou jedničkuby byla časově docela náročná, ale né nemožná a finančně si myslim taky dost náročná. Takový odhad kolem 20 tisíc kč. Možná i víc. Je to jen odhad. Nikdy jsem tohle neřešil. Může to být uplně jinak.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
1150 nemá krátkou 1 a 6 u všech ADV?
Kamarád co má 1150 ADV si pochvaluje do terénu tu jedničku, ale strašně nadává na tu šestku (spotřeba, vysoké otáčky při delší cestě po asfaltu) a je to jeden z důvodů proč přemýšlí o postupu na 1200 ADV kde to již není.
Vypadá to že to byl pokus u staršího modelu, který se nakonec neujal a je od kratších stupňů upustěno). Samozřejmě, 1200 je tak jako tak celkovým koeficientem trochu posunuta do vyšších otáček, i díky odlehčení motoru je to snadnější rychle motor vytočit.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
já to teda nemám s čím srovnávat,ale ta moje jednička vypadá až moc rychle.V terénu či koloně aut musím furt trápit spojku,která po chvilce začne smrdět.Nemluvě o tom,že absolutně "ztratí cit"(nebere....a na "centimetru" vypne zcela.Rozjet se do kopce a naložený je dost nepříjemný).Na 30tis km se mi to zdá brzo.
Kubásku, to je opak. Ještě není zaběhlá a vyměn si kapalinu.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
no tak to by byla bombička,ale překvapuje mě,že mi takový zákrok neudělali při garančkách.Hlavně když jsem na to v Autecu upozorňoval už při 20tis.Mnohokrát díky.Že jsem tak smělej,jaká konkrétní kapalina se tam leje prosím tě?
já si to myslím stejně jako Milos.Jednicka byla na prani bez priplatku,ale ze by byla nebo musela být pamalejši i sestka,jak psal DOC,tak to nevim.
Co se týká toho mého doatazu na označení kapaliny do spojky,tak je to DOT4(stejně jako brzdovka),ale možná jsem jedina lama,která to nevěděla.
a to je ještě u GS 1150 krátká a dlouhá šestka
viz debata na BoxerMorava :
Dlouhá šestka - Krátká šestka: 29 August,2006
Shollochov :
Tak jsme se byli včera trošku projet a nazpět jsme si se Zdenálem vyměnili GéeSa, abych si zkusil zvýšené řídítka. Zjistil jsem nečekanou věc a to, že máme každý jinak dlouhou šestku v převodovce. Jeho GS rok 02 ukazuje při 3000ot/min 90km/h a při 4000ot/min 120km/h. Moje GS rok 01 ukazuje při 3000ot/min cca 105km/h a při 4000ot/min cca 135km/h. Že by to bylo gumama jsem vyloučil i když on má nové terénní a já sjeté silniční. Poměr předek : zadek což se rovná rychlost : otáčky máme přece oba +-stejný, tak to takový rozdíl udělat nemůže. Navíc je to zřetelně cítit při přeřazení z pětky na šestku. Takže jak to teda s těma našima převodovkama je???
Ivan:
Z různých testů kdysi v minulosti jsem vyčetl, že: když výroba 1150-ek začínala, nezobrazovala se šestka na dspleji jako "6", ale jako "E", nikoliv error, ale economy. Teprve později tam začala svítit šestka. Taky se tehdy říkalo, že s odstupňováním šestky to trochu netrefili, údajně si lidi stěžovali, že dlouhá šestka sice míň žere a míň točí, ale už jí chybí dynamika. A tak ji zkrátili. Nevím, jestli se zkrácená šestka zároveň kryla s přechodem symbolu "E" na "6", ale myslím že ne.
Ivan
Upravil cizak dne 16.01.2008 12:52
Krátká jednička byla u 1150GSA na přání při objednání motorky a nevím o tom, že by se to týkalo tím pádem i šestky. Každopádně se šestkou nemám sebemenší problém (mám tu krátkou jedničku pro offroad) a naprosto bezproblémů. Ta motorka jezdila na šestku bezproblémů trvale dálničních 180.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Dle mych informaci je to tak jak rikate vesmes vsichni. Kratka jednicka se montovala volitelne na GSA, a sestka se IMHO zkracovala pri "faceliftu" v roce 2002 (drive opravdu zobrazovane E se menilo na 6). Ja kdyz jedu po bezny silnici, sestku prakticky neradim (mam E - rok 99).
Co se tyce zkraceni jednicky, byla-li stejna hridel, nemelo by se jednat o nic jinyho nez o vymenu maximalne dvou kolecek. Coz takhle se zeptat treba Zlabka?
Ještě dodám že na šestku při 130 km/h to točí 3800 ot/min. u verze s dlouhou šestkou. Takže všechny neadventurní gesa
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Cycli> tak to snadno zjistime. Moje GS MY99 ukazuje na posledni rychlost (E) pri 4.000 otackach necelych 140. Je-li tu nekdo s MY03 (tedy s posledni rychlosti zobrazujici se na dislpleji jako 6 a a s EVO brzdama), muze napsat, kolik jede na sestku pri tech samych otackach. Adventuri jsou predem vylouceny, abychom se opet nedostali do bludneho kruhu.
Proto jsem psal tu rychlost a otáčky aby si to mohl každej zkusit. Tak alou na stroje a měřit.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
ADV 2008 ma opet volbu kratsi jednicky a sestky
o te jednicce je to jasne, tu sestku jsem shodo okolnosti konfrontoval s s tim nasim skolitelem endura [udelali jsme si v nedeli maly horsky vylet] a dle jeho slov kdo chce jezdit dost teren [tam se mu kratka jednicka hodi] a daleky streky nalozenej nebo ve dvou nebo do Mongolska, je i tam lepsi kratka sestka. A to proto, protoze je novy motor [od 1200 a dal] odlehcenejsi, lehko se vytaci a proto je i idealni kroutak posunut vyse. V takovem pripade je pro jezdce ktery jezdi terem, sotolinu a dalnici nalozen pro presun jenom vyhodou, ze tam , kde chce jezdit na spuntech nalozenej kolem 120-140 [a nezajima ho stejnak nic vic i kvuli spatne vydrzi spuntu pri jeste vyssich rychlostech], ma pri teto pro nej idealni rychlosti i vetsi otacky, lepe se "vejde" do kroutaku a je-li moc nalozenej a v kopcich, nemusi se bat ubytku sily jako by to bylo u overdrivu. Pro jezdce jako ja, ktery chci i rychlejsi dalnici [kolem 140-160 i nalozenej na silnicnich gumach kdyz jedu do Evropy] to neni reseni, mam dost otacek i na dlouhou sestku. Pokud bych ovsem byl spravnej endurista-adventurista cestoval around the world, asi by byla lepsi kratsi sestka. Mam za to ovsem, ze to nejsou zasadni veci, pro vetsinu z nas je pomer asfalt/teren kolem 95/5 [nechte toho hecovani a kouknete se na tachak a s rukou na srdci si reknete uprimne, kolik je dooopravdy tech terennich kilometru a kolik tech normalnich....], takze tu kratkou sestku nikdo z nas nepotrebuje. A pokud ji nekdo bude mit [omylem, pri koupi starsiho 1150adv], tak protoze nikdo nejezdi porad 180 ale mene je to v podstate jedno, i kratka sestka obcas muze zvladnout i 180 bez sebemensiho problemu.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
JAk pise DOC.... me by se asi do budoucna hodila kratka jednicka, ale vzhledem k tomu, ze budu polykat vzdalenosti, tak jsem rad za dlouhou "E" sestku. Svezl jsem se na GSu s kratkou "6" sestkou, a to by chtelo na nejaky presuny jeste sedmicku...
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm