moc se to tu neresilo, nicmene doufam, ze pred nekolikamesicni odstavkou tankujete 100 oktanovej benzin (napr. Benzina Verva 100, OMV MaxxMotion 100, atd).
Jde o to, ze sice podobne, jako 95ka ma i stovka bioslozky, ale NEMA (korozivni) ethanol, nebo jen ve stopovem mnozstvi.
Misto ethanolu ma ETBE. Coz je to, co -- zvlaste pri odstavce -- chceme.
https://www.lpg-o...gatest.pdf
Upravil hicks dne 05.02.2019 14:53
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Zajímavý článek, dík. Já osobně do všeho přidávám ten VIF. Rozhodně zlepšuje startování. Starám se u nás u hasičů o různé benzínové agregáty a ani po několika měsících není pak problém se startem.
..ja na 100 oktanu jezdim furt ... auto to ma predepsany od vyrobce rovnou a brambore chutna taky.... navc mam Benzinu pri obvykle ceste do pryc i domu a OMV za barakem......
U nás už nejezdím na nic jiného než Vervu. U Jawek a Hondy už neřeším, že jsem tankoval naposledy 2 roky zpět a jedenáctka GS mi na ni výrazně méně klepe.
Usazeniny z biosložky a "koroze" hliníkových a mosazných částí karburátorů je nechutná... Stroje co 50 let fungovaly teď sežere benzín ani ne za 2 roky...
Na ukázku: původní tryska z Babetty z vrchu, po několika letech https://1drv.ms/u...NZY6nmAl4Q . Stěny plovákovky vyžrané podobně...
Upravil agenthonza dne 05.02.2019 17:19
Uz asi 5 let nic jinyho na zimni odstavku, kdy najedu prd, nic jinyho nez Vervu 100 netankuju. U karburatorovych motorek se to vyrazne pozitivne projevilo na startovani na jare.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Jaja, taky Helmuta krmím 100fkou, nádrž mám teď plnou až po hrdlo. V Motorexu jsem kupoval i ten stabilizátor benzínu, když se zazimuje motorka. Ale jaksi jsem ho na poslední dotankování nepoužil. Nevadí, příště.
Zároveň jsem koupil i čistič pal. systému. Takže to vyzkouším a uvidím, jestli to bude nějaké "jinačí". Jestli jsem raději neměl rovnou koupit Opičí kapky
Jinak vstřiky pravidelně posílám do jetservisu, vyčistí je a zkontrolují jestli dobře otevírají.
monsery napsal:
Jinak vstřiky pravidelně posílám do jetservisu, vyčistí je a zkontrolují jestli dobře otevírají.
no ja v JETservisu nechal loni za 3 vstriky (na auto) tusim asi 30 litru se vsim.
Jestli na tom jak byli v pr... mel podil ethanol nevim (najeto 140 tisic).. ale stejne. Celkem dost penez.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
poslední roky už moc nejezdím a leju tam jen 95 tku,naposledy jsem na ní seděl když jsem se vracel z Románie na začátku července,na jaře zatím chytla vždy,tak to zatím neřeším
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Já v ČR tankuju, pokud to jen jde, výhradně aditivovanou 95 od Eurooilu. Označeno 95E a mělo by v tom být právě více aditiv, ale ne víc oktanů, který posunou hranici zápalu, což mě nedělá dobře, protože kvůli babišovýmu svinstvu jsem si musel nechat přenastavit předstih, aby to standardně žralo 91 oktan. Tím pádem nemám problém s 95, ale s 98+ už je to znát a moc to nejede.
Nic méně, když někde natankuju sra.čku (takže v ČR kdekoliv) tak mě nemlátí v motoru, jak ve starých pendlovkách , což se dřív dělo běžně... hold žijeme v době babišové a pseudoekologické, tak budou spalovací motory trpět, jak Hus
Dělám to takhle už dvě sezóny a vloni jsem s jarním startem neměl vůbec žádný problém, takže můžu jen doporučit pro starší stroje
Samo od DOHC výš, by se měla lít 98 normálně, takže to je něco jinýho...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:Samo od DOHC výš, by se měla lít 98 normálně, takže to je něco jinýho...
V manuálu je ale normál 95ka...
Nebo to myslíš tak, že u nás 98 a v zahraniční 95ku? U nás je ten benzín fakt na pyču...to v 1150GS vždycky mlátilo jak sviňa, když jsem nenatankoval na Agipu...
Mr GS napsal:Samo od DOHC výš, by se měla lít 98 normálně, takže to je něco jinýho...
V manuálu je ale normál 95ka...
Nebo to myslíš tak, že u nás 98 a v zahraniční 95ku? U nás je ten benzín fakt na pyču...to v 1150GS vždycky mlátilo jak sviňa, když jsem nenatankoval na Agipu...
Jo, ale je tam psáno PREMIUM PETROL min.95 - což u nás vesměs není :-)))
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Já 98 v manuálu mám (RT DOHC). Po problémech s blbou babetou a v jakým stavu byl karbec po roce používaní naturalu s řepkou... Nikdy více 95. S tankkartou Benzina mám slevu na Vervu a spokojenost.
LC už má default předstih na 95. DOHC vzducháč na 98. Čidlo klepání motoru umožní i 95, ale těch pár koní co to ubere bych možná ani nepoznal. Problém je čistě v tom korozivním a žíravim šlemu od Bureše.
S tímto mě napadá cpát 100fku do dvoutaktu, ta Burešova sračka požere po jisté době olej. Před týdnem jsem nastartoval dvouventil a prděl jen na jeden-karbec, teď si říkám že to vyleju a natankuji 100.
Do dvoutaktu (všech) -pila,křoviňáky,babeta dávám taky tu stovku Vervu -biosložky je tam minimum téměř nic - a ta právě v případě klasik 95ky rozkládá olej který pak zasere při delší odstávce celou palivovou soustavu včetně nádrže a kohoutu oni totiž (dle průzkumu fi. Stihll ) u nás té biosložky dávají do benálu o dost víc než je nutné což vede k problémům s provozen zahradní techniky se vstřikováním -tudíž údajně fi Stihll musela pro náš trh přenastavit stroje na vyšší než běžnou hodnotu obsahu biosložky.U čtyřtaktú- auto motorka jsem zatím problém s 95kou nezaznamenal i když občas spíš vyjímečně do toho tu 100 Vervu taky natankuju