ahoj vsem, uz roky mi obcas vyskoci v hlave otazka, proc moje 1150gs ma vykon 62kW a 1150rt 70kW? nikdy jsem tady nic takoveho necetl, vsichni tady tuni gs chipama a vstrikama, ale nejjednodussi by asi bylo sehnat motor z RT a hned ma clovek 8 kW nahore to byl vtip, ale...v cem je teda rozdil, ze ma RT vyssi vykon? vacky? vetsi saci hrdla? vstriky? ridici jednotka? tyka se to i dvanactek, tam melo rt taky vyssi vykon ne? dik za relevantni odpovedi
Stačí kouknout do ETK a budeš mít jasno, co je jinak ;-)
Nejde jen o vrchol výkonu, ale též o vrchol a zejména průběh kroutícího momentu. GS v terénu potřebuje jiné chování motoru než silniční cesťák, který na jedničku a v nízkých otáčkách nejezdí. Naproti tomu GS mimo asfalt asi nebudeš na hlíně točit těsně před redline, to by většina jezdců často lehla :-)
Motory mají jinej kompresní poměr, jinou ŘJ, odlišnosti v sání a výfuku.
A tak bych čekal, že motory budou administrativně jiného typu - tedy nutnost řešit přestavbu vozidla, nebo rozdílové věci přeskládat do původního karteru, aby navenek zůstal motor stejného typu...
No nejjednodušší je koupit celej nastrojenej motor a "jenom" to všechno přehodit. To šroubuješ tak dlouho až ti na ponku zbyde jen původní motor, místo něho tam dáš novej a zase šroubuješ zpátky do tvaru motorky. Potom máš dvě možnosti. Přerazit číslo motoru tak hezky, aby se nad tím technik STK nepozastavoval a nebo udělat výmaz čísla motoru v techničáku. Takhle jsme to dělali, když jsme si do stodvacítek montovali motory ze 136.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
agenthonza napsal:
Motory mají jinej kompresní poměr, jinou ŘJ, odlišnosti v sání a výfuku.
A tak bych čekal, že motory budou administrativně jiného typu - tedy nutnost řešit přestavbu vozidla, nebo rozdílové věci přeskládat do původního karteru, aby navenek zůstal motor stejného typu...
Jasneee ale většinou te takový vjecinapadaji až už ma tvůj motor něco za sebou nebo je tam nějaký problém takže tam hodit cely nějaký zánovní vyjde ve finále levněji a lip to jede. Sem teda slyšel,ja stym žádný skusenosti nemam.
Kupredu spatki ni krok...
kde se pořád bere ten výmaz čísla motoru v TP? Problém není číslo motoru, ale typ motoru a ten nikdo z dokladů jen tak nevymaže a z karteru taky ne. Dřív to asi nikdo moc neřešil, u škodovek možná existovalo i nějaké globální povolení zástavby jiného typu motoru, ale ta doba je pomalu pryč.
Dnes z technické vyhodí Jawu 638, kde nesouhlasí uvedený typ motoru. V dokladech 638-312 a v motorce 638-314. 30 let to tak jezdilo, doklady jsou původní, předtištěné z fabriky, každý jawař ví, že ty motory jsou totožné a nikdo pořádně neví, proč se značí ještě tím podtypem, ale málokterý technik si to dnes troufne pustit. Asi ani nemá reálně jinou možnost, pokud nemá jakoukoliv motivaci to přehlédnout.
Upravil agenthonza dne 06.04.2021 14:24
Spitfire napsal:
No nejjednodušší je koupit celej nastrojenej motor a "jenom" to všechno přehodit. To šroubuješ tak dlouho až ti na ponku zbyde jen původní motor, místo něho tam dáš novej a zase šroubuješ zpátky do tvaru motorky. Potom máš dvě možnosti. Přerazit číslo motoru tak hezky, aby se nad tím technik STK nepozastavoval a nebo udělat výmaz čísla motoru v techničáku...
Zbytečně moc práce, rozdíl není v karterech, klikovce ani ojnicích, tzn. postačí vyměnit válce s písty + hlavy a další příslušenství, nemusíš řešit problém s STK.
A to sme zase odbočili k tomu jaky je v této republice bor.del, někde vyfoti vínko a tachometr a někde ti hledá kdejakou chujovinu a hledá éčka na origo ledkových blinkrech
Kupredu spatki ni krok...
Na každé Tk je kluk, co má motorky a motorkaření rád, a prostě neřeší kraviny, a taky vola, co každou motorku, co tma dojede, by nejraději na místě sešrotoval...
STK Třebíč - na palečkárně - mladej kluk - jo pohoda, no toruble... STK za 15 min i s papírama hotová. Pak je tam takovej starej vocas, a ten mi chtěl na místě vzít spz - nelíbil se mu originální padací rám. Naštěstí ten mlaďoch hned na něj ať neděla problémy kde nejsou - otevřel internety a hned mu to vysvětloval...
teď mě čeká STK znovu, jsem zvědavej co bude zas za **problém **
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Jsem na STK s motorkou tak tak 2-3x ročně dlouhá léta. Vždy si mě nechali uvnitř a blikal jsem, vybaloval lékárničku a tak různě. Letos poprvé mě vykázali za vrata a že si mám počkat na výsledek. Asi nepotřebují ukazovat, že prohlídka na motorku je fraška :/
Upravil agenthonza dne 06.04.2021 19:34
agenthonza napsal:
Jsem na STK s motorkou tak tak 2-3x ročně dlouhá léta. Vždy si mě nechali uvnitř a blikal jsem, vybaloval lékárničku a tak různě. Letos poprvé mě vykázali za vrata a že si mám počkat na výsledek. Asi nepotřebují ukazovat, že prohlídka na motorku je fraška :/
Tak to bych řekl zbohem a jel jinam...
Kupredu spatki ni krok...