Ahoj,při nastartování mi cca 4-5 vteřin zůstane vyset pastorek.Nez něco rozebírat a čistit nebo repasovat mi přijde lepší koupit nový.Mate někdo zkušenost jaký výrobce?Mám 1150 adventure rok 2003.Diky
startér je třeba po sezoně vždy vyhodit ven, komplet rozebrat, vyčistit a promazat. Tím bych být Tebou začal, lítá na něj bordel ze spojky a další nečistoty, to prostě dělá problém. Jinak na tyto startéry se dají v klidu sehnat díly. Od uhlíků po kotvu. Uvidíš bude to dobré...
Upravil monsery dne 29.06.2021 21:54
Lítám pomalu a nízko..
Ahoj,díky za odpověď.Se startérem nemám žádnou zkušenost.Nejake info jsem přečetl,nicméně zrovna názory na promazání se dost rozcházejí.Nekdo píše nemazat,jiný zase ano.Jak to tedy je a případně čím?
Diky
Tohle nemá cenu vůbec repasovat , díly jsou drahé vůči nové číně . Kupoval jsem před 14 dny na ebay , vyšel na 1100 Kč i s poštou . Ceny si zjisti na mbwmotoparts. cz , myslím , že zjistíš lehce, že repas , opravy jsou na nic. Jinak čínu tam mám cca 5 let a 50tis km, žádný problém, možná lepší než originál. Nový jsem sháněl pro kamaráda . Jen doporučení , nikomu nic necpu , ať každý zváží sám.
Irskej: Tak hoď odkaz kde se dá koupit Valeo. Já to hledal před měsícem a našel jsem jen nějakej polskej (čínskej), za cca 1100 (ke kterýmu se prodávají i komplet ND) a pak originál BMW za 8500 (tuším).
Valeo sem nikde neviděl.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Já mám taky čínu/polsko za 1100 ze severomoravského eshopu a zatím přes 2 roky OK.
Původní startér (špatně točící) jsem prvně čistil/mazal, potom mi po roce odlétly magnety ze staroru, takže nový (neznačkový) stator a za pár dní jsem zase špatně startoval. Ve finále si myslím, že možná prvopočátek problémů mohl být vadný rotor (se zkratem), protože se pekelně zahřívá. Tím možná odlepil i magnety ze statoru...
Já jsem našel Valeo tuším za 5600.Pak nějakou druhovyrobu od 3500l až 4200 tuším.Jinak já startuju na brnk,ale něco se tam začíná dít.Zitra to asi rozhodim a uvidím co a jak..
MotoPaja napsal:
Irskej: Tak hoď odkaz kde se dá koupit Valeo. Já to hledal před měsícem a našel jsem jen nějakej polskej (čínskej), za cca 1100 (ke kterýmu se prodávají i komplet ND) a pak originál BMW za 8500 (tuším).
Valeo sem nikde neviděl.
Valeo neni ?
Starter jsem resil asi 4 roky zpet a ve fianle jsem bral chinu.
To Valeo bylo drahy jako prase.
Ps. pasuje tam z nejakyho Peugeota .
Směr otáčení určuje pouze polarita magnetů. Zkušenost z dovolené, odlepily se mi magnety po následném přilepení se točil startér naopak. Po asi třetím složení jsem už na to neměl nervy. vytáhly jme startér z druhé motorky a magnety jsem přilepily stejně a vše ok. Ještě jedena vychytávka mezi přilepené magnety jsem mezery vylepil polyuretanem. Jde o to , že on se odlepí jedem magnet při následné rotaci rotoru odlepený magnet odsekne další a další a je problém.
Dnes jsem startér rozhodil a problém byl v uvolněném plechu který kryje vinutí.Byla v tom už díra jak se to probrousilo.Nejak jsem to srovnal a usadil na místo.Vse vyčistil a namazal,funguje dobře.Nicmene mě zajímá jestli ten plech můžu dát pryč úplně.Je to asi jen na nečistoty..
To je casta zavada. Plech nekryje vinuti, ale kryje planetovou prevodovku od necistot z uhliku atd..
Kupoval jsem loni na jare novy od as-pl odnekud z netu.