Ahoj, neřešil někdo v poslední době výměnu volnoběžky startéru u 1150 gs? Nastartuju až na několikátý pokus, jinak je startér v dobré kondici tak si říkám jestli nevyměnit jen tu volnoběžku pokud se teda dá někde sehnat?
per aspera ad astra
Da se to zvladnout doma ve sveraku.
Taky mi odesla volnobezka a narychlo jsem sehnal za dobrou cenu starsi starter a puvodni opravil a hodil do skrine.
Volnobezku jsem bral tady,
https://automedik.cz/volnobezny-prevod-starter-aspl-sd3073
Navod na opravu je tady nekde na foru, nebo
http://largiader.com/tech/valeo/
Už jsem ho čistil a loupnul do něj tu repasní sadu (uhlíky, měděný pouzdra) ale bohužel zlobí ta volnoběžka a protáčí se. Asi jsem to neměl proplachovat tím odmašťovákem.. Teď nastartuju většinou až tak na 4-5 pokus.
per aspera ad astra
startér je potřeba po každé sezóně vyhodit ven z motorky, celej rozebrat, vyčistit a promazat. Pak jej vrátit zpět...a máš klid...
Lítám pomalu a nízko..
Tak volnoběžku jsem objednal, díky za odkaz. Pokusím se si u výměny nebodnout šroubovák do ruky ????
Nejsem úplně fanda mazání těchhle dílů.. spíš to vyčistím a vrátím. Stejně od doby co je doma prcek mám nájezd tak 3 tis. ročně.. tak myslím že to nemusím čistit ani každej rok..????????
per aspera ad astra
..kazdej rok ne ale jednou za 2 urcite.... ...me to uz kdysi taky pekne vypeklo, ze to cisteni starteru nemeli zapadonemecti soudruzi v planu udrzby.....
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
Když budeš mít startér rozebraný, tak stojí za zvážení vylepit mezery ve statoru( mezi magnety) třeba polyuretanem. Tím předejdeš odpadnutí permamentních magnetu. ON se jeden odlepí a tím jak jde rotor do otáček tak odsekne další a další tím je startér KO.
Na to roztažení pojistky jsem tuším použil buďto šroubováčky a nebo kleště na segerovky. U tohoto startéru mě taky vypeklo uvolněné plechové víčko redukční převodovky, to se vyplatí taky čas od času zkontrolovat.
Každopádně občas zkouknout vnitřek není od věci - ale mě vydržel startér fungovat od novoty cca 60 tis km.
______________
R1150R 2004