Dobrý den,
měnil jsem šrouby brzdových kotoučů, Nevíte jakým momentem by měly být utaženy ? A mám je před utažením zakápnout Locktitem ?
Abych byl uprimny, tak jsem jednu stranu utahl proste s citem na krev a Locktite jsem nnepouzil. Mam to predelat ?
Upravil Tapir dne 07.11.2022 09:20
Asi by nebylo špatné říct na jakou motorku... Nikdy se nic neutahuje na krev, šrouby mohou být tak napnuté, že při zatížení např. teplem mohou prasknout - viz utržená kola za jízdy na 11kách atd...
Srouby na kotorluce se ukahuji okolo 30nm a jsou zalepene. To ze sli povolit ztuha neni utazenim ale tim ze jsi to povoloval bez ohrati horkovzduskou
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Jak jednoduché, když se ví kde hledat. Je tam moment 21 Nm.
A navíc Locktite.
Takže tím, že jsem máznul šrouby měděnou pastou, jsem si přidělal práci, co ?
Takže vyšroubovat, závity očistit, otvory vystříkat asi čističem brzd, vytřít nějakým uchošťourem a pak šrouby už jen vrátit zpět, pěkně potřené Loctitem a utáhnout momenťákem.
Že já nejdřív konám a až pak se zeptám ..... . Mohl jsem mít ušetřeno spoustu práce.
Dobrý den, šrouby jsem vyměnil, zákápl Locktitem, utáhl správným utahovacím momentem, ale jak je vidět na fotce, tak ta zvlněná podložka se nesrovnala, jak jsem předpokládal. Je tam tudíž v tom zvlněném místě mezera. Je to takhle u všech šroubů na obou kotoučích. Předtím jsem na to nekoukal, takže nevím, zda to tak má být, nebo je to takhle špatně ? Můžete se někdo podívat na svoje kotouče ? To by mělo být zřejmě stejné u všech, ne ?