Zdravim Vás všechny. Chtěl bych poradit ohledně výměny řidítek s vyhřívaním u Dakaru. Jelikož jsem se poválel v lese a original se ohlul a zlomil jak perník. Jaká se prosím dají pořídit jiná, kudy a jak vést kablík vyhrívání. Orig. díl se mi moc nechce pořizovat, protože jak tady čtu brzo by mě čekala nejspis opětovná výměna
Ahoj, já jsem koupil Dakara a mám k tomu vyhřívané hefty a originál řídítka v krabici... Teď jsou tam nějaká duralová řídítka a také plánuji nasadit vyhřívání... Co jsem se tu již dočetl, není jiná cesta, než to táhnout venkem... Také nad tím budu teprve laborovat...
mam jednu otazku. Aj mne sa uz zacinaju osuchovat hefty a preto rozmyslam o vymene.
Nasiel som u Travnicka v Brode nieco taketo http://eshop.moto...21005.html.
Je to nahrada presne pre F650GS s vyhrievanymi riditkami od firmy Ariete.
Neviem akym systemom je robene vyhrievanie na malom GSe, ci je vyhrievaci odporovy drat sucast gumoveho heftu, alebo je to omotane okolo riditka a na tom natiahnute gumove hafty.
Nikdy som nemal rozobrate riditka a tak sa chcem spytat, ci to pojde v pohode vymenit a vyhrievanie bude fungovat dalej, alebo je v tom nejaky hacik?
Ak by sa uz nedalo pouzit oroginal vyhrievanie, tak by som isiel do Oxfordov. Nerad by som ale vyhadzoval nieco co funguje len kvoli tomu, ze sa mi to esteticky nepaci.
to vyhřejvani je delany tak, že maš plastovou trubku, ta je omotana odporovim dratem a na tom je natažený heft. Ta guma pujde určite vymenit ikdyž blbe. Už to nekdo dela a psal o tom tady.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Výměna řídítek moc jednoduchá není.
Na originálech je totiž kabeláž vyhřívání tažená vnitřkem a origo řídítka jsou na to zvláštně vyřezané,origo rukojeti jsou udělané tak, že venkem táhnout nejdou, jinou značku zase nepřipojíš na origo ovládání.
Za další na koncích řídítekjsou navařené kovové "špunty" se závitem na origo závažíčka - bez těch zase nemůžeš použít originál blastry - chrániče rukou. Pokud by jsi koupil jiné blastry a jiné vyhřívané rukojeti, popřípadě vyhřívání oželel a zrušil, dobře si změř délku "rukojetí" řídítek - ta část kde máš nasazené rukojeti a ovládací prvky, aby se ti to tam i s blastrama všechno vešlo, ne na všechny řídítka se to vleze.
Udělat to všechno jde, ale chce to dobře promyslet a změřit, ať zbytečně nekupuješ díly, které ti tam pak nepůjdou...
V nabídce to má i Touratech, stojí to sice víc peněz, ale nemusíš řešit tuhle spoustu problémů, už to mají vymyšlené
Dneska jsem v garáži koukal na cestu, kudy povedu kabely k vyhřívání u duralových řídítek... No jako vůbec netušim... :-D Když to budu přidělávat na kryty rukou, nevím nevím, jak to bude vypadat a jak to bude funkční...
Už to ale někdo máte, ne? Hodíte prosím fotečku?
Upravil xHackerM dne 08.06.2009 20:02
Jak už je výše psáno je třeba výsti kabel vnějškem,protože do řídítek vrtati se nedoporučuje!To znamená že odporové drátky budeme museti výsti vnějškem.Celou operaci započněme tím že,sundáme gumové hefty,tito často jest přilepeni jsou!Takže odlepíme konce gumových návleků,odporové drátky převyneme zcela opačně, rozumějí že napájecí kablík vyvedeme blíže k přepínačům a zajistíme hokejovou páskou proti utržení.Napájecí kabel se tímto zásahem zvláště u plynového heftu nepříjemně mrcasiti bude.To jest velmi nepříjemné a může dojít k odtržení či překroucení.Ovšem toto je risiko které je třeba podstoupiti za cenu zvýšené pevnosti ovládací tyče(rozuměj řídítek).Závěrem jest velmi dobrou volbou vybrati řídítka oversize průměru(28mm) ,poněvadž tyto snad nikdy neohnete. Tento návod byl přebrán z časopisu Mein Beste Mottorrad BMW r. 1932
Njn, to je právě ten oříšek...
Kdybys z origo rukojetí vyvedl ten přívodní kabel ven, což by teoreticky možná šlo, vzniká problém hlavně u plynové rukojeti, protože ta se jak známo musí otáčet. A ty přívodní dráty ,které jsou připravené na vnitřní vedení jsou tak tenké, že by šly velmi brzo do kopru.Nehledě na to, že z rukojetí jsou vyvedené na vnější straně tzn. na koncích řídítek. Doplňkové vyhřívané hefty toto mají řešené velkým zesílením a dostatečnou vůlí na přívodních kabelech.
Asi nejlepší řešení by bylo vzít rozměrově vhodná duralová řídítka - musela by být nejlépe silnostěná, vyřezat podle originálních a na konce navařit ty "špunty" jako na originálech. Otázka je, jak to vydrží pád, pravděpodobně se to bude lámat v místě zeslabení jak je to vyřezané před tím "špuntem"
Já osobně jsem s tím chvíli laboroval, nakonec jsem oželel a zrušil vyhřívání a tím jsem nemusel nic vyřezávat.Zbytek jsem zachoval originál. I tak to bylo jentaktak, aby se mi na řídítka všechno vešlo...U originál řídítek mi vadil úhel zakřivení, přišly mi tak nějak moc zavřený k tělu.
Jinak tady odkaz na TT.http://www.tourat...ts_id=3005
Upravil koudak dne 09.06.2009 00:47
Moje řídítka tady:
jsou to Racetech Micheal Pichon replika (na stejném typu vyhrál micheal pichon ms v motokrosu).Vyhřívání mám vedený venkem a furt sou problém s tou plynovou částí asi dám lepší kabel a bude to vyřešený.Mimochodem nezdá se vám že oroginál hefty nějak málo hřejou?
Myslim že chvilka nepohody v podobě promrzlejch rukou stojí za to že nebudeš po každym pádu sundavat a narovnávat řídítka.Tak mě napadá že mám vlastně doma zbytečný oroginál řídítka kdyby někdo chtěl.
No já už tam právě duraly mám... Origa mi také leží v koutě, rovněž nabízím... Asi si jen někde seženu montovatelnou hrazdičku, prostě se mi tam líbí...
Jinak chlapi, když už jsme u těch řídítek, tak prosím mrkněte na následující téma, děkuju...
http://bmwgs.cz/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=4139
Upravil xHackerM dne 08.06.2009 22:36
Tak jsem byl dnes v autorizovaném servisu BMW(Praha), docela překvapivá zkušenost. ND skladem nemají což bych jestě pochopil, ale jejich přístup k zakazníkovi byl otřesný(ani se nedivim, že BMW má jen tak malo lidí). Další háček byl v tom, že mi nebyli schopni říct kdy po objednaní díly dojdou cituji: "možná za týden nebo taky za měsíc ..." Ještě mě pobavilo když jsem cca 10min okukoval nové GS a pár kroků se bavili tři prodejci, myslíte že se někdo zeptal jestli nemám zájem? Můžete hádat jen jednou. Pak svěřte své "děcko" do takových rukou a "věřte".
Tak jsem zajel do Dolních měcholup, http://www.bmwkrotil.cz/index.php, příjemné vystupování atd. v pátek tento týden bude uplně vše co potřebuji.
Ridítka boužel ojednávam orig. jelikož se nechci vzdát vyhřívání a nechce se mi to tahnout venkem. Jinak mi bylo poraděno, že by šel ten špunt s výřezem a závitem do řidítek zalisovat a přilepit lepidlem na tyto kovy. Pak už by byl jen problém s vrtánim dírek na levý heft a na kabely ve středu řidítek(kvůli lámání).Každopádně o tom do budoucna budu uvažovat. Všem Vám děkuji za rady.
No mě to čeká dneska... Sundám ty příšerný hefty, který tam jsou od původního majitele (no Belgičani mají zvláštní styl ) a pokusím se tam nacpat vyhřívané... Vůbec netuším jak to vyvoslím, ale snad to klapne...
Menil jsem si riditka po padu tez. Dal jsem to do uplne originalniho stavu tak jak to ma byt. Pral jsem se s tim cely den od rana do vecera. Nejhorsi bylo protahnout ty dratky riditky a vytahnout je tou malou dirkou v prostred. Pak uz jsem to vedl tak jak to bylo pred tim. Musel jsem sice vyndat olejovou nadrz, baterku, ale zvladl jsem to. Musi se tam ale priletovat ty dratky zpatky v heftech. Kdyz sundavas hefty musis je totiz odcvaknout. Byla to pakarna ale mam to zase jak origos a topim. Dokonce jsem vedl draty stejnou cestou tak jak byli...
Tak jsem se na to nedostal... Nechci tam dávat origo řídítka, když mám duraly... Akorát musím vymyslet, jak to nabastlit na ně... Před časem tady někdo prodával motku, kde byly duraly upravené pro vyhřívání, ale vykašlal se na mě, když jsem ho prosil o foto...