1. jaké kufry koupit na BMW F850 GSA? Pokud bych je chtěl na originální držáky (bez úprav), tak jaké mám vlastně možnosti?
2. Je pravda, že ty držáky na této motorce jsou stejné, jako na F850 GS, R1250 GS a R1250 GSA ? (pro případ, že by bylo uvedeno, že kufry pasují na některou z těchto jiných motorek)
3. popř. má cenu trvat na originálních držácích a není lepší je nahradit za jiné, např. z důvodu většího výběru kufrů?
díky za info
Jinak jsem tu dnes nový.
F850 GSA jsem si koupil minulý rok, ale moc na ni ještě nenajezdil a ještě ji nevybavil. Doposud jsem jezdil 11 let na Stromu 650.
Na kufry jsem se ptal i na Motorkari.cz (kde mám stejnou přezdívku), ale chtěl chtěl to ještě probrat tady, kde je více majitelů těchto motorek. Takže dopředu díky za rady.
Vítej Romane! Přidělat na originální lešení neoriginální kufry není problém. Jen většina výrobců řeší uchycení přes "puky". Budeš limitovanej jen vykrojením na výfuk. Osobně bych se toho origo lešení nezbavoval. Na kufry můžeš mrknou třeba u Alu Milánka https://alu-milan...ebnode.cz/
Když pohledáš ve foru, najdeš toho hodně.
Upravil Fojtik Design dne 12.04.2023 17:18
Za mě jsou fajn originály (tedy předpokládám, že jsou na 850 stejné jako na 12ku:
1) jsou (subjektivně) nejhezčí
2) jdou spárovat na klíček od motorky (jak kufry samotné tak uchycení na moto) - bez dalších nástrojů
3) uchycení na moto je bez omezení prostoru uvnitř kufru (v porovnání např. s puky, kde jsou relativně rozměrné vnitřní protikusy)
4) jdou koupit po dílech náhradní díly (zámek, panty, víko atd)
5) jak do topcase tak bočního kufru se díky malému lemu při horním okraji vejde helma - tzn dáš např. 2 helmy (jednu do topcase a jednu do celého bočního kufru).
6) vždy bezproblému koupíš a prodáš...
7) hlinkové kufry jde v případě pádu, nehody atd nouzově vyklepat i např. kamenem či jakýmkoliv primitivním nástrojem - na rozdíl od plastových které se prostě rozpadnou na kousky a improvizovaně je na dovolené neopravíš... a v civilizovaném světě (EU) ti případně kufr na jakémkoliv zastoupení BMW objednají (i třeba na dovolené v Itálii)....
8) Jsou homologované. Nebudeš se muset nikde hádat na dovolené v AT, IT atd policajty na dovolené, že to je homologované nebo že homologaci nepotřebuješ atd, Je to originální příslušenství a nebudou ti bránit s tím odjet...
Upravil HonzaGS-SV dne 12.04.2023 20:10
Co se týče kufrů Alu-Milánka a těch puků, tedy použití puků na kterýkoliv kufrech, tak jsem někde četl, že se musí na originálních kufrech odřezat ty zadní packy (plechy) co tam v rámečku jsou, že jinak se tam ty puky nevlezou. No a to bych nechtěl. To raději koupit jiné držáky a původní nechat nebo prodat neporušené.
Co se týče těch originálních, tak jsem nikde nenašel, kolik normálně stojí.
Tedy viděl jsem jen tady tyto na amazonu https://www.amazo...r_1_1?th=1
píšou "B-M-W F850GS Adventure", nevím proč B-M-W s pomlčkami a podle fotek nevím jistě, ale vypadá to asi jako BMW kufry (podle těch zámků?),
no a cena za 3 kufry je 3.251 euro !
a i když je teď koruna silná, tak je to pořád přes 76 tisíc Kč,
to je prostě pro mě moc.
Jinak dostal jsem tip na podobné kufry jako originální, dělá je polská firma https://www.apdur..., ten mechanismus upnutí je asi stejný. Jsou prý větší (což bych mohl tvrdit, až bych měl ověřeno, kolik mají objem ty originální). Zámky jsou trochu jiné, není tam ten plast.
Jestli jsou spárovat s klíčkem motorky zatím nevím, tipuji spíš, že ne.
Všechny 3 by měly vyjít asi na 23 tis.
Jinak celkově ještě nejsem rozhodnutý, ještě zvažuji možnosti...
Moc nevím co je na Vario kufrech praktickké. Jsou velké zvenku a malé uvnitř, komplikovaný mechanizmus náchylný na poruchu a nedáš helmu jak do bočního tak ani do topcasu...
Origo alu kufry stojí kolem 10 tis za kus... tzn pokud máš nosiče tak jsi kolem 30-35 tis... za komplet 3 kufrů optej se v BMW. Případně např. u ADV1.cz - Ježka - místního člena.... či bazarové - viz příspěvek níže.
Ono totiž ty nosiče, co již na moto máš stojí skoro to samé co kufry samotné. P.S. ještě je třeba dokoupit ty zámky ty stojí cca 600Kč za kus a máš vždy 3 na kufry (u bočních to je přední, zadní a uchycení k motorce) u topcase jsou 2 - pouze zadní a k moto... tzn celkem 8 zámků...
Upravil HonzaGS-SV dne 12.04.2023 21:05
Co se týče kufrů Alu-Milánka a těch puků, tedy použití puků na kterýkoliv kufrech, tak jsem někde četl, že se musí na originálních kufrech odřezat ty zadní packy (plechy) co tam v rámečku jsou, že jinak se tam ty puky nevlezou. No a to bych nechtěl. To raději koupit jiné držáky a původní nechat nebo prodat neporušené.
Co se týče těch originálních, tak jsem nikde nenašel, kolik normálně stojí.
Tedy viděl jsem jen tady tyto na amazonu https://www.amazo...r_1_1?th=1
píšou "B-M-W F850GS Adventure", nevím proč B-M-W s pomlčkami a podle fotek nevím jistě, ale vypadá to asi jako BMW kufry (podle těch zámků?),
no a cena za 3 kufry je 3.251 euro !
a i když je teď koruna silná, tak je to pořád přes 76 tisíc Kč,
to je prostě pro mě moc.
Jinak dostal jsem tip na podobné kufry jako originální, dělá je polská firma https://www.apdur..., ten mechanismus upnutí je asi stejný. Jsou prý větší (což bych mohl tvrdit, až bych měl ověřeno, kolik mají objem ty originální). Zámky jsou trochu jiné, není tam ten plast.
Jestli jsou spárovat s klíčkem motorky zatím nevím, tipuji spíš, že ne.
Všechny 3 by měly vyjít asi na 23 tis.
Jinak celkově ještě nejsem rozhodnutý, ještě zvažuji možnosti...
Nic neřezej! Stačí ty puky v místě "kolize" vybrousit. Mě baví origo kufry už kvůli tomu klíči a rychlé montáži. Sleduj bazary. Pokud nepotřebuješ leštěnku, koupíš za třetinu ceny nových... doporučuji sledovat i polský servery, sem tam se něco objeví. Základ je, zjistit všechny modely kam to pasuje. Pokud se nepletu, budou to i 1200 co mají výfuk na stejné straně jako tvoje mašina.
Upravil Fojtik Design dne 12.04.2023 21:52
Co se týče kufrů Alu-Milánka a těch puků, tedy použití puků na kterýkoliv kufrech, tak jsem někde četl, že se musí na originálních kufrech odřezat ty zadní packy (plechy) co tam v rámečku jsou, že jinak se tam ty puky nevlezou. No a to bych nechtěl. To raději koupit jiné držáky a původní nechat nebo prodat neporušené.
Co se týče těch originálních, tak jsem nikde nenašel, kolik normálně stojí.
Tedy viděl jsem jen tady tyto na amazonu https://www.amazo...r_1_1?th=1
píšou "B-M-W F850GS Adventure", nevím proč B-M-W s pomlčkami a podle fotek nevím jistě, ale vypadá to asi jako BMW kufry (podle těch zámků?),
no a cena za 3 kufry je 3.251 euro !
a i když je teď koruna silná, tak je to pořád přes 76 tisíc Kč,
to je prostě pro mě moc.
Jinak dostal jsem tip na podobné kufry jako originální, dělá je polská firma https://www.apdur..., ten mechanismus upnutí je asi stejný. Jsou prý větší (což bych mohl tvrdit, až bych měl ověřeno, kolik mají objem ty originální). Zámky jsou trochu jiné, není tam ten plast.
Jestli jsou spárovat s klíčkem motorky zatím nevím, tipuji spíš, že ne.
Všechny 3 by měly vyjít asi na 23 tis.
Jinak celkově ještě nejsem rozhodnutý, ještě zvažuji možnosti...
Nic neřezej! Stačí ty puky v místě "kolize" vybrousit. Mě baví origo kufry už kvůli tomu klíči a rychlé montáži. Sleduj bazary. Pokud nepotřebuješ leštěnku, koupíš za třetinu ceny nových... doporučuji sledovat i polský servery, sem tam se něco objeví. Základ je, zjistit všechny modely kam to pasuje. Pokud se nepletu, budou to i 1200 co mají výfuk na stejné straně jako tvoje mašina.
Přesně tak jsem měl kdysi upravené puky na 12
j_a_k přiložený následující obrázek:
Co se týče kufrů Alu-Milánka a těch puků, tedy použití puků na kterýkoliv kufrech, tak jsem někde četl, že se musí na originálních kufrech odřezat ty zadní packy (plechy) co tam v rámečku jsou, že jinak se tam ty puky nevlezou. No a to bych nechtěl. To raději koupit jiné držáky a původní nechat nebo prodat neporušené.
Co se týče těch originálních, tak jsem nikde nenašel, kolik normálně stojí.
Tedy viděl jsem jen tady tyto na amazonu https://www.amazo...r_1_1?th=1
píšou "B-M-W F850GS Adventure", nevím proč B-M-W s pomlčkami a podle fotek nevím jistě, ale vypadá to asi jako BMW kufry (podle těch zámků?),
no a cena za 3 kufry je 3.251 euro !
a i když je teď koruna silná, tak je to pořád přes 76 tisíc Kč,
to je prostě pro mě moc. Zíadne rámy - nosiče rezat netreba. Puky kúpiš už upravené s výrezom, krásne to tam sadí. Máš ich tu: www.bighusky.cz
Jinak dostal jsem tip na podobné kufry jako originální, dělá je polská firma https://www.apdur..., ten mechanismus upnutí je asi stejný. Jsou prý větší (což bych mohl tvrdit, až bych měl ověřeno, kolik mají objem ty originální). Zámky jsou trochu jiné, není tam ten plast.
Jestli jsou spárovat s klíčkem motorky zatím nevím, tipuji spíš, že ne.
Všechny 3 by měly vyjít asi na 23 tis.
Jinak celkově ještě nejsem rozhodnutý, ještě zvažuji možnosti...
Romane - za mě tato rada:
Kup originály ALU BMW, nové nebo bazarové.
PLUSY:
vzhled
dostupné ND
jeden klíč od motorky i od kufrů
snadná montáž bez použití nářadí a bez nutnosti vyndat obsah kufrů (oceníš na cestě, třeba když není na co si sednout :-))
homologace
MINUSY:
cena
Nejsem příznivcem mít všechno originál BMW (nebo cokoliv jiného) nebo mít to nejdražší, ale ze všech věcí, co jsem kdy na motorku dokupoval, považuji origo ALU kufry za to nejlepší a koupil bych je znovu.
BMW GS = stroj na radost
Bmw kufre - OK, súhlas. S homologizáciou to je trochu zložitejšie Kufor ako výrobok može mať homologáciu, avšak ak by to malo byť košer s ich používaním na cestných komunikáciách, je potrebné urobiť zmeny v TP, papierovačky, žiadosti, schvaľovačky a pod. Dovod ? Montážou kufrov sa menia parametre, minimálne rozmery a hmotnosti vozidla. Čo potom takí výrobcovia ako GIVI, Kappa, Hepco Becker, Touratech, Wunderlich .... majú homologizáciu ?? Ich používatelia v celej EU robia zmeny v TP ??? Myslím, že nie. Ale súhlasím s originálmi, aj keď ja používam iné ... hlavne prajem dobrý výber.
15 000kč vs 30 000kč .... opravdu to stojí za ten jeden klíč nebo za snadnější sundávání, neměl jsem oboje, nemohu porovnat, ale na papíře to vypadá... .
Nemít 1 klíč, je to opravdu takovej diskonfort? Kdo sundává stále krabice z motorky? Jako bát o o kufry, že je někdo šlohne, ale nebojí se spát někde na kraji lesa, kde tě nejen mohou okrást, ale i ukrást motorku s tím 1 klíčem, to jako nikomu nepřijde paradox?? (Nebudem se tu bavit o zabití, to potom už asi nikoho nezajímá).
Rozdíl 1-3000 asi nebude lidi tolik řešit, ale 100%, že by neměl člověk řešit?
za mě je to úplně stejné, jak člověk někam jede a je jedno kam (nebudem se opět bavit, že hodně lidí jezdí jen o víkendu a jen za sluníčka), ale že by měl jet pro něco třeba 100km, to se mu zdá zbytečné a nebere to jako vlastně projížku a řeší km.
Zavděčit se všem, je umění, které nikdo nedokáže. 1200 GSA - 2011
Filo: Originální kufry nemění rozměry motorky (jsou užší než nejširší místo - řídítka), motorku ani neprodlužují za zadní blatník a na výšku také nejsou nad plexi. Jediný topcase vyčnívá dozadu, nicméně splňuje úhly pro viditelnost svítidel značky atd. Tak jako tak je to originální příslušenství se kterým nemůžeš mít jakýkoliv problém na rozdíl od jiných (nemusí být ani tam ale může).
John_Ice: Nepsali jsme jen o jednom klíči, vypsal jsem nahoře 8 důvodů, proč bych šel do originálů. Jako jeden z nejvyšších důvodů beru možnost vložení helmy jak do topcase tak do bočního kufru bez výřezu na výfuk, což téměř u nikoho dalšího není možné (hlavně u toho bočního). O možnosti vložení dvou kartonů piv (jeden na každou stranu) se ani nezmiňuji
Upravil HonzaGS-SV dne 13.04.2023 12:34
HonzaGS-SV napsal:
Filo: Originální kufry nemění rozměry motorky (jsou užší než nejširší místo - řídítka), motorku ani neprodlužují za zadní blatník a na výšku také nejsou nad plexi. Jediný topcase vyčnívá dozadu, nicméně splňuje úhly pro viditelnost svítidel značky atd. Tak jako tak je to originální příslušenství se kterým nemůžeš mít jakýkoliv problém na rozdíl od jiných (nemusí být ani tam ale může).
John_Ice: Nepsali jsme jen o jednom klíči, vypsal jsem nahoře 8 důvodů, proč bych šel do originálů. Jako jeden z nejvyšších důvodů beru možnost vložení helmy jak do topcase tak do bočního kufru bez výřezu na výfuk, což téměř u nikoho dalšího není možné (hlavně u toho bočního). O možnosti vložení dvou kartonů piv (jeden na každou stranu) se ani nezmiňuji
Má pravdu, předsedo!
Fojtik Design přiložený následující obrázek: