asi otázka na zkušenější v elektru než jsem já... Minulý rok jsem přidával příspěvek ohledně nevypínaní posilovače brzd na GS 1200, rok 2003. Pohrál jsem si s plíškem na spínači brzdového světla u přední brzdy, chvíli to fungovalo v pohodě ale teď se to vrátilo a nejde mi to už znovu opravit napolohováním plíšku vypínače světla u přední brzdy.
Jde o to, že někdy po puštění přední brzdy posilovač brzd i nadále jede. Problém zůstane, dokud nevypnu moto klíčkem. Už se mi taky stalo, že po nastartování zůstala svítit kontrolka ABS a brzdil jsem bez posilovače - po pár kilometrech jízdy ale posilovač zase začal fungovat ale zůstal zapnutý, i když jsem nebrzdil. Při používání pouze zadní brzdy problém není, stává se to jen u přední.
Můj dotaz zní - je posilovač napojen na přední brzdové světlo a spíná spolu s brzdovým světlem? Pokud ano, hádám, že můj problém vyřeší výměna brzdového snímače přední brzdy.
Jednou se mi stalo, že jsem si někde trochu pootočil blastr a brzdová páka do něj koncem trochu narážela a pak to zlobilo takhle nějak podobně. Zkontroluj si, že je tohle v pořádku a páka může skutečně dosáhnout své krajní polohy a rozepnout tak spínač
BMW GS = stroj na radost
1. Zkontroluj volný pohyb páčky, aby nenarážela na blaster.
2. Zkontroluj nastavení mikrospínače, očist pokud tam je bordel, proměř jestli spíná.
3. případně postupuj dle ultimátní rady Bohumila: "Vyjeb to ABS ven".
Neexistuje špatné počasí!
U posilovače je třeba velmi často měnit brzdovku. To je základ.
Občas se mi taky stane, že to zůstane "bzučet", ale u mě stačí jen páčku přimáčknout a zase pustit.
Ale stává se mi to tak jednou za rok, dva.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Blastr je v pohodě, brzdová páka se ho nedotýká. Zkoušel jsem taky po brzdění natlačit páčku co nejvíce dopředu, to ale posilovač nevypnulo. Snímač je takto vizuálně v pohodě, při pohybu brzdové páčky cvaká. Ještě jsem večer byl zkusit, jestli když zůstane pískat posilovač, bude svítit brzdové světlo - a je tomu tak.. Jen ale nerozumím tomu, proč posilovač přestane jet až po vypnutí klíčkem a po zapnutí klíčku hned nesepne, i když mezitím s brzdou nepohybuji.
To mě tedy směruje primárně na ten spínač. Po puštění brzdy zůstane sepnutý spínač a proto jede i nadále posilovač. Zkusím tedy koupit nový spínač.