3 týždne dozadu som kúpil R1200 GS adventure 2010, motorka išla bez problémov, všetko fungovalo, ale po najazdení cca 300km (nemal som momentálne čas viacej jazdiť) motorka behom jazdy prestala ísť a už nejde naštartovať. Začalo to 2 dni dozadu pri ubraní plynu občas vynechala, včera dlhšie štartovala ako obvykle a po 2km prestala ísť, na chvílu zhasli budíky tak som pozeral baterku a bol voľný + pól, po dotiahnutí moto išla. cez noc som dal nabíjať baterku, dnes naštartovala bez váhania ale po 5km prestala ísť a hotovo, už nenaštartuje, baterka pekne točí ale neštartuje. Máte niekto ideu čím začať než dám motorku mechanikovi?
Vopred díky za dobré rady
Po 300 km už dál nejede, to zní jako když jsi vyjezdil nádrž.
Letos na jaře jsem se setkal s velmi podobným problémem, jaký popisuješ.
Stalo se to na vyjížďce s kamarádem a jeho 1200 GS (asi podobný ročník). Zastavili jsme na oběd a po hodince stání už nenastartoval. Motorka točila startérem, ale nechytla, nechytla ani při pokusu o roztlačení z kopce.
Při startu přes kabely s pomocí auta chytla, ale po ujetí pár set metrů, když motoru spadly otáčky v křižovatce opět zdechla, protože slabá a načatá baterka i při chodu motoru neuživila moderní systémy na nižší otáčky motoru.
Po výměně baterky za novou bylo vše v pořádku. Prostě baterka po letech ztratila kapacitu a na 1200GS už nestačila. Věřím, že starší modely by neměly problém, ale zde softwér vyhodnotil chybu napětí a konec.
Zkus dolít benzín a věřím, že problém ti vyřeší nová baterka.
Upravil Hrabe_X dne 13.06.2024 09:49
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X napsal:
Po 300 km už dál nejede, to zní jako když jsi vyjezdil nádrž.
Letos na jaře jsem se setkal s velmi podobným problémem, jaký popisuješ.
Stalo se to na vyjížďce s kamarádem a jeho 1200 GS (asi podobný ročník). Zastavili jsme na oběd a po hodince stání už nenastartoval. Motorka točila startérem, ale nechytla, nechytla ani při pokusu o roztlačení z kopce.
Při startu přes kabely s pomocí auta chytla, ale po ujetí pár set metrů, když motoru spadly otáčky v křižovatce opět zdechla, protože slabá a načatá baterka i při chodu motoru neuživila moderní systémy na nižší otáčky motoru.
Po výměně baterky za novou bylo vše v pořádku. Prostě baterka po letech ztratila kapacitu a na 1200GS už nestačila. Věřím, že starší modely by neměly problém, ale zde softwér vyhodnotil chybu napětí a konec.
Zkus dolít benzín a věřím, že problém ti vyřeší nová baterka.
Benzín tam určite mám, kúpim novú batériu a uvidíme...
Prekvapilo ma že aj po naštartovaní káblami motorka za chvílu zdochla, alternátor to za prevádzky neuživí?
V prípade poruchy nastal určitý posun, keďže čakám na mechanika tak som študoval fóra a chlapík písal že mu motorka zakaždým po 150km od tankovania prestala ísť a po natankovaní zase išla...
Tak som dotankoval a motorka okamžite chytila! Asi je upchaté sitko v nádrži, musí sa to rozobrať a skontrolovať (dal som aditívum do benzínu a to zrejme rozpustilo usadeniny v nádrži).
Jinak proběhla na tvém kusu svolávačka? BMW by ti mělo vyměnit celé palivové čerpadlo (v nádrži) vč. filtru... a máš myslím do konce životnosti motorky pokoj (resp. na tak 100-200 tis km) Navíc zdarma
Upravil HonzaGS-SV dne 19.06.2024 07:32
HonzaGS-SV napsal:
Jinak proběhla na tvém kusu svolávačka? BMW by ti mělo vyměnit celé palivové čerpadlo (v nádrži) vč. filtru... a máš myslím do konce životnosti motorky pokoj (resp. na tak 100-200 tis km) Navíc zdarma
Palivové čerpadlo na zvolávačku menili už v roku 2014, od vtedy motorka najazdila 43000km.
Dnes idem konečne k mechanikovi tak sa uvidí kde je chyba.
Super, že jsi to vyřešil. Bohužel dnešní benzín s biosložkami asi tyhle věci pomaličku žere.
Ať to jezdí!
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /