Záhada velké spotřeby,špatného chodu motoru na volnoběh a dalších radostí,je odhalena.Za vše mohla vadná lambda sonda.Byla ale ještě živá takže diagnostice se hlásila,ovšem za jízdy dávala řídící jednotce zkreslené informace .Výsledkem byly problémy o kterých jsem psal v tématu o klapkách.Po odpojení lambdy se problémy vytratily,takže už nebylo co řešit.Koupil jsem novou u Bosche za 2300 Kč a po naroubování si motor spokojeně přede.
Takže pokud se někdo setkáte s podobným problémem,vězte že viníkem může být lambda sonda.
tzn. že pokud vyhodím kat, můžu vyhodit i lambdu a motor si to přebere?
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Ale PavleGS taky píše: Po odpojení lambdy se problémy vytratily,takže už nebylo co řešit...
Šlo mi tedy o to,zda lambda jen hlídá směs,aby se neusmažil kat a bez ní to jezdí úplně stejně. 1100GS se vyráběly i bez katu a bez lambdy, s úplně stejným vstřikováním,takže teoretiká úvaha by to byla správná ne?
Zajímá mě to pro případ vyhození katu,zda je možné vyhodit i lambdu bez nutnosti přeprogramovní palivových map nebo čipů...
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe: Co máš za motorku? Pokud je to 1150 s ABS, tak když jí odpojíš, motor pojede v chybovém režimu a rozhodně to správná úvaha není. Lambda ovládá zpětnou vazbu řízení vstřikování a bez ní se nastaví nějaká střední křivka předstihu a nouzová palivová mapa a sice to spokojeně jede ale rozhodně ne optimálně. Lambda vůbec nemá za úkol chránit kat, ovládá optimální režim motoru a jestli tam kat je nebo není, není důležité. POchopitelně u modelů bez lambdy je to jinak ale jakmile jí tam máš, tak to snadno nejde jen tak vyhodit. A i když se použije power commander, tak ten má svojí lambdu taky.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Lambda neovládá ani předstih ani žádnou palivovou mapu,ale detekuje obsah zbytkového kyslíku ve výfukových plynech a tuto informaci ve formě napětí posílá do řídící jednotky,která změnou délky vstřiku směs podle potřeby obohatí,nebo ochudí tak aby hmotnostní poměr vzduchu s palivem byl ve stechiometrickém poměru 14,7:1 Pravda ale je,že nemá za úkol chránit kat a pracuje nezávisle na katu,protože je před ním.Nic ve zlým,ale elektronika v 1100 a 1150 je ve složitosti srovnatelná se Š.Favoritem s jednobodovým vstřikem.Nechci nikoho naštvat ani nijak poučovat,ale chci jenom říct,že v principu je to stejný jako u auta a to vám vysvětlí kdejaký automechanik
mám 1100GS - s ABS (ABS má vliv na vejfuck??? myslím že ne, i když u 1200GS je možné i tohle )
.... nechci lambdu za každou cenu vyštípat z motorky, jsem jen zvědavej a rozšiřuju si obzory. Kdo ví a zná,není v případě závady zbytečně vyplašenej.
Díkec za vyčerpávající odpověď-čekal jsem,že když odpojíš lambdu,tak se vstřikovací jednotka hodí do nějakého nouzového režimu jako u auta, jen mě zarazilo,že u 1100 se vyrábělo GS "s" nebo bez katu, tak jsem přemejšlel,zda mrška lambda jen nějak hloupě nehlídá katalyzátor.
Oproti GS bez katu a lambdy mám v motorce tedy pár elektroserepetiček navíc...tato informace mi ke klidnému spánku stačí.
Upravil Hrabe_X dne 31.10.2007 15:18
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Funkce lambdy je taková jak ji popisuje Luboss.Když jsem ji odpojil,motor sice fungoval,ale při jízdě bylo znát že to není pravé ořechové.Ve spodních otáčkách tupé a horní pásmo taky žádná sláva.Prostě jelo to podle předem nastavené průměrné hodnoty.Rozhodně bych s tím nejezdil dlouhodobě,protože bych se bál o život motoru.
Naprosto šílená byla spotřeba těsně před výměnou-11L/100km a to jsem to lechtal.Musím pochválit lidi v BOSCH SERVICE ŠVANČAR.Veleochotní a šikovní,což dneska rozhodně nebývá pravidlem.
Jo takový Octavie 1,6 ty první měli problémy s lambdama a když odešla, tak auto jelo za 40l benzínu na 100 km. A i tenhle šok katiky přežívali.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
pavelgs : můžeš mi prosím tě říct objednávací číslo sondy u Bosch servisu. Něco podobnýho řeší kamarád na R 1100 S. Teoreticky by mohli být stejné.
Díky
Na každým díle Bosch je deseti místné číslo a to je ono. Např.: 0 000 123 456
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Aha. No já jsem před pár týdny měl na stole návod od PowerComanderu a tam 100% ta lambda ovládá zpětnou vazbou vstřik podle nahrané palivové mapy. Je to tam docela podrobně rozepsaný. Předpokládal jsem, že motronic dělá to samý, jen tam není možné nahrávat jiné mapy. Křivka předstihu - to je asi pravda, to nejde řídit sondou, na to je ten výměnný štekr v pojistkách (pro použití špatného benzínu). Ten PC byl z USA od BMW dealera, který tam má potenciometr na řízení poměru vzduch/benzín a druhý na jemné nastavení křivky předstihu a sonda má větší rozsah než sériová. Tak jsem myslel, že to Motronic dělá taky ale není to možné nijak nastavovat.
No každopádně jezdit s odpojenou sondou je asi špatná volba.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
ABS určitě nemá vliv na funkci Motronicu, ptal jsem se proto, že ten Power Commander byl určený výhradně pro modely GS s ABS do r.v. 2003. Takže je nejspíš víc modelů řídící jednotky.
Spíš ale nevěřím, že by GS nemělo vůbec řízení předstihu. To měl i Dakar (křivka se dala nahrát ve fabrice podle určení země předpokládaného použití).
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT-takže jestli to dobře chápu,tak signál z lambdy vlastně nahradíš umělým signálem z potenciometru?Lambda hlídá poměr směsi a ty tu směs dokážeš ovlivnit změnou napětí potenciometru.Jestli je to tak,tak to je docela dobrej nápad.Ale na druhou stranu s tím musíš ovlivnit spotřebu ne?Potom si ale myslím,že když to zapojím místo lambdy,tak ji tam vlastně vůbec nepotřebuju.Ale zase mi je divný,že když potenciometrem nastavím nějakou hodnotu,tak na rozdíl od lambdy neobohatím směs když ji obohatit potřebuju.Třeba při akceleraci.Nevíš,jak to teda funguje?