ma z vas niekto skusenosti upravenym epromom vo vasom baworaku?
lebo ak by skutocne fungovalo to co pisu v popise tak za 35 euro mi to pride dost dobra kupa
sedel som na kamaratovej 1150 s cipom /na inej baze/ a mozem povedat ze rozdiel bol viac nez markantny... ten cip ale treba objednat z USA a vychadza to na cca 5000 SKK
pre anglicky hovoriacich pripajam kopiu toho preco by to malo fungovat...zaujimaju ma najma vase prakticke skusenosti s podobnym "upgrade ECU"
dakujem
Some explanation: What in fact is an "open" eprom ?
Engine control is done by an Engine Control Unit (ECU) The ECU scans main shaft revs and angle, throttle position, ambient pressure, etc and defines an optimal ignition & injection timing and fuelamount. All measured data are compared with stored tables, given by several 3D maps. Intermitting data are interpolated. Unfortunately there is almost a difference what an engine deserves and what it gets. The reason are legal restrictions for ambient protection defining very lean emission concentrations. The in theory quite homogenous map structure (what the engine deserves for optimum performance)will be bent and lowered to make the emissions fit into national regulations. Unfortunately this reduces power, performance and homogenous torque. Open eproms correct this lack and give the ECU ideal mappings.
The search for the next HP to come is another task...
Quite often open airintakes, filters and exhaust pipes are used, giving a higher gas throughput to the engine. As a result the engines turn to lean mixtures. Optimised maps also cure this effect and make more "sound" be more power. Typically engines with open (optimised) eproms run smoother at idle and low revs, putting more torque in mid range and add mere power on top. Considering normal driving fuel consumption will stay, as higher power is now available at lower revs. The engine hasn't to go creeping through the legal-lean map areas.
Tak to za 35EUR vyzkoušej. Já si klidně zaplatím brzdu aby se ukázalo, co to fakt dělá. Ale nikde se nedočtu, kde to má původ, kdo to za ty peníze prodává. Klidně to zkusím.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ja nemam s timto zadne zkusenosti a to ani z aut. Obecne mam asi v podvedomi k tomu malinko neduveru, ikdyz z hlediska vyrobce, ktery se snazi dodrzovat prisne emisni limity, muze dojit k zajimavym zmenam.
Kazdopadne, pokud to nekdo zkusil na vlastni kuzi, tak si rad poslechnu jeho zkusenosti.
Kdysi jsem se o to zajímal u auta. Měl jsem felicii 42kw. Zvedlo by mi to výkon asi o 4-6kw, tak jsem si řekl, že za ty prachy mi to nestojí.
U motorky mi to přijde zbytečné.
vazeny ten rozdiel mi za 35 eur rozhodne stoji.. motorka ovela lepsie taha + ide hladsie odspodu... mal som chvilu pocit ze sedim na mojom starom varadere ktore teda vedelo pekne potiahnut za ruky
xavier no to je zas iny cip na ktory si dal link
celkovo som tam nasiel 3 cipy od troch roznych vyrobcov
+ moj kamarat francuz ma uplne inaksi z ameriky ktory vyjde cca 5 litrov a vazne nad nim premyslam, vyskusal som si ho a motoricky je to ina motorka
Upravil raptor - neaktivni ucet dne 14.11.2007 19:50
Zdravím, taky mě to zajímá.
Motorku s KN filtrem a výfuk Leo Vince bez katíku a lambdy už mám.
Zkušenost s přečipováním zatím nemám, ale čip už mám doma v šuplíku.
Dám vědět jak to jede.
Já mám od kamarádů dost negativní zkušenosti, tak mě to taky zajímá. Hlavně chování motorky v nízkých otáčkách - na to nadávali všichni. JInak doporučuju tradičně projít diskuze na advrider.com, kde toho jsou tuny a zdaleka ne všichni jsou spokojení...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Aha. Tak pokud by to fungovalo opravdu dobře, tak bych do toho klidně šel taky. Ale chce to změřit. Takové to "je to o moc lepší" je nanic, křivka je křivka. Ukáže to že třeba něke je naopak propad výkonu...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
hrabe X pan s tym cipom ma rovnaku priemernu spotrebu ako ja 5.6 - 5.7 litra
tomasTT nesporne ano, ale ja som nikde necitil prepad vykonu ale pre mna je to najma o pocitoch nie o grafoch, jazdim v prvej polovici otackomeru a do druhej zachadzam len ked chcem dat kakavko motoru aby nezlenivel alebo ked sa nahanam na sturci
Šturec to je paráda. Jeden z nejlepších kopců. Před 3 týdny jsem si tam odřel v zatáčkách kufry.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Srovnání z léta
vlevo- moje 1998, 80.000km, vpravo- 2000, 30.000km.
Já- Svíčky DOR 14LGS, svodyz RT, K&N, LeoVince, Vlastní nastavení ventilů (větší vůle) a snímače klapky.
Azíz- Svíčky DOR 14LGS, K&N, jinak všechno standard, včetně nastavení.
Obě motorky jsem synchronizoval sám, bydlely v jedné garáži, jezdily na stejný olej.
Brzda probíhala v jeden den na srazu, pro potřeby srovnání úspěšnosti úprav, rozdíl hodnot a křivek posuďte sami.
Tomassino přiložený následující obrázek: