Zdar zkušenější.Koupil jsem před týdnem 650 GS 2002 a zjistil jsem až doma,že z motoru po kapkách uniká kapalina.Když se motor zahřeje,tak to přestane.Myslel jsem,že je to těsněním u vodní pumpy,ale po důkladnějším prozkoumání jsem si všiml podezdřelé dírky viz. foto z které to uniká.Poraďte má tam být nějaký šroub,nebo záslepka???Díky.
bblaha přiložený následující obrázek:
No tak to ti poradím-už jsou špatný gufera na hřídelce pumpy.Sundáš celý spojkový víko.Rozebereš pumpu vyměníš gufýrka-stáli mě tuším dohromady 54kč i s guferem na spojkovou tyčku.Složíš dohromady a neteče.Ještě zkontroluj jestli už na hřídelce v místě styku s guferem není drážka,pokud drážka je tak vyměnit celou hřídelku(stojí tušim 840kč) mě to teklo taky ,drážky byly dost hluboký takže výměna gufer vydržela nějakejch necelejch 7tis km a pak sem musel tu hřídel stejně koupit-dodávaj to jako celou sadu i s guferama.
Ještě obrázek http://www.maxbmw...nr=11_2932
číslo šest-sou tam dvě guferka naproti sobě a právě mezi nima je ta dirka kudyma voda valí ven.Rozhodně jí nezacpávej jinak půjde voda do oleje.
Upravil toli dne 26.11.2009 21:07
TOLI napsal(a):
No tak to ti poradím-už jsou špatný gufera na hřídelce pumpy.Sundáš celý spojkový víko.Rozebereš pumpu vyměníš gufýrka-stáli mě tuším dohromady 54kč i s guferem na spojkovou tyčku.Složíš dohromady a neteče.Ještě zkontroluj jestli už na hřídelce v místě styku s guferem není drážka,pokud drážka je tak vyměnit celou hřídelku(stojí tušim 840kč) mě to teklo taky ,drážky byly dost hluboký takže výměna gufer vydržela nějakejch necelejch 7tis km a pak sem musel tu hřídel stejně koupit-dodávaj to jako celou sadu i s guferama.
Díky za rychlou reakci.Tzn.,že ta dírka tam má být a problém je uvnitř??Tak to se mi ulevilo.A k čemu tam teda je??Objednám to asi pro jistotu hned i s tou hřídelkou,ať mám klid,jenom mi ještě poraď,kde to podle toho objednacího čísla seženu.Přímo u BMW??Díky.
Dírka tam má být aby se voda netlačila do oleje.Problém je uvnitř.Díl koupíš bud přímo u bmw nebo některýho dealera já objednávám u bmw krotil kvůli rychlosti.
TOLI napsal(a):
Dírka tam má být aby se voda netlačila do oleje.Problém je uvnitř.Díl koupíš bud přímo u bmw nebo některýho dealera já objednávám u bmw krotil kvůli rychlosti.
Ten odkaz na kat. čísla je dobrej.hned jsem si zjistil ceny pár dalších drobností co chci vyměnit a ani ceny nejsou tak strašný.Díky.
Mam stejný problém jak jsem dnes zjistil a navíc ještě jeden, pokusím se popsat situaci jestli byste někdo nevěděl co s tím:
Asi tak před měsícem jsem měnil chladicí kapalinu. GS sem koupil na začátku léta a byla tam od předchozího majitele jen destilka. Pořídil sem tedy novou kapalinu a vyměnil. Nejdřív jsem to vypustil šroubkem na levé straně motoru jak je dole pod tou tlustou hadičkou co vede od chladiče do motoru a poté jsem ještě vysál vše co šlo z chladiče. Nalil jsem novou kapalinu do chladiče a ještě do chladícího okruhu - sundal jsem takový ten kovový uzávěr pod chladičem jak se k němu blbě dostává a nalil jsem kapalinu ještě rovnou tam. Zkusil jsem to poté kousek projet aby se to protočilo a už v té chvíli mi přišlo divné že se hladina v chladiči nijak nezměnila (myslel jsem že se to samo odvzdušní a pak to doleju).
Dnes jsem na to po měsíci sednul že se projedu a asi po 4 Km mi začala svítit červená kontrolka - že se to přehřívá. Tak jsem zastavil a po bližším prohledání jsemzjistil že se hadičky na vodu nějak nezvykle nafukují, nejzřetelnější to bylo právě na té silné hadičce vedoucí od chladiče do motoru. Nelíbilo se mi to, tak jsem tomu ulevil zase tím vypouštěcím šroubem a hadička splaskla. Zkusil jsem to znovu nahodit a projet a situace se opakovala.
Prosím prosím neudělal jsem někde chybu? Nevíte co yb to mohlo být? A nemohlo by to mít spojitost s tím unikáním kapaliny jako měl tady kolega?
Nějak mi to uniklo jinak bych napsal.Takže naleju plnej chladič-kovová zátka a plnou expanzku-průhledná nádobka.A na druhý straně motoru je odvzdušnovací šroub (je to ten mezi plastovym kolínkem a tenkou hadici) ten vytočim a až to začne chcát ven tak ho zase natočim zpátky.Zkontroluju hladinu v expanzce a hotovo.Jinak hadice musej bejt tvrdý ,jak jsou měkký tak je to zavzdušněný.
Ahoj,chtela bych se zeptat nekoho,kdo tomu rozumi.Je mozne aby pri najeti 23tis. km odesly predni tlumice,ze by se musela vymenit bufera a olej???Pry se to u GS stava,ze tlumice tecou.Prosim,poradte mi nekdo,nechci neletetDekuji
acnats napsal(a):
Ahoj,chtela bych se zeptat nekoho,kdo tomu rozumi.Je mozne aby pri najeti 23tis. km odesly predni tlumice,ze by se musela vymenit bufera a olej???Pry se to u GS stava,ze tlumice tecou.Prosim,poradte mi nekdo,nechci neletetDekuji
Může se to stát když se o ně nebudeš starat Stačí nalepená moucha a třeba po třech tisících ti začne tlumič chcát Mám tam neoprenový nohavičky a dobrý Jinak je důležitý je vždycky stejně zkontrolovat a očistit
Málo to není ty nohy nejsou nijak chráněný a pokud na nich ulpí bordel tak velmi snadno poškodí gufero,kamarád co jezdí enduro mi říkal že bez ochrany by mu vidle chcali po jednom závodě.
Toli diky,ale ja myslim,ze zavody nejezdil.Ja nevim.Fakt tomu nerozumim a nasla jsem si bohuzel motorku s timhle problemem.I kdyz pan vse utesnil,nevim zda je to zavada,ktera by mi mohla stat jednoho dne kupu penez.Mozna je to blba otazka a muj blbej dojem.Ale jsem zenska,ktery tomu nerozumi,bohuzel.Takze moc diky vsem za info
prodejce rikal,ze oboji vymenil,ale spis mi jde o to.Ze nevim jestli rika pravdu,ze to proste zacalo tect a nebo jestli je to tak,ze to bylo bouchnute na predek
Bouchnutí na předek vytečení vidlí určitě nezpůsobí.Pokud to vyměnil tak se není čeho bát.Jestli sou rovný trubky a motorka netáhne při puštění řídítek nějak výrazně do strany tak je to OK.
Pokud chytneš tekoucí vidle hned v prvopočátku tak se můžeš pokusit gufera vyčistit nožovou měrkou síla asi 0,10 mm. Zasuneš opatrně mezi gufero a trubku a pomalu pohybem do strany a nahoru provést samotné vyčištění. V dobách kdy jsem rezdil cross naprostá samozřejmost. Teď se mi to stalo na 1150 GS, kdy to teklo jako z konve z ničeho nic po příjezdu domů vyčištěno a je pokoj - zatím, gufera už mám doma, kdyby něco. PS: pokud není měrka, tak se to dá udělat ze svinovacího ocelového metru (nesmí to mít ostrou hranu), pokud nejsou nohavičky, doporučuji vozit na off-road při sobě.
Upravil joe dne 03.12.2009 13:35