Čau kluci, v sobotu jsem podnikl jednu z prvních vyjížděk do terénu. Kámoši mě protáhli vším možným i nemožným úskalím terénu a mimo jiné i říčním brodem. Při přejezdu z leva do prava to bylo v pohodě, ovšem při přejezdu zpět jsem nabral vodu a bylo hotovo.
Nemyslím si, že by zásadní problém byl v množství vody, spíš se vlna umocněná proudem nadzvedla o válec a vletěla přímo do sání. Při v´ýjezdu z řeky jsem lehl už na suché a motorka zhasla ( podotýkám že jsem v té době neměl o vodě ani páru ), zkusil jsem ji natočit, jednou se protočila nasála a konec. Naštěstí jsem měl sebou odborníka, který mi poradil, ať vytáhnu svíčky a vyšroubuju vypouštěcí ventil na sání. Takže jsem tohle udělal, vytekla voda, chvilku se motor točil, pak chytl a jelo se dál.
Podotýkám, že mám 1150 užovku s obyčejným filtrem.
Chci se ovšem zeptat, zda máte někdo vychytávku, jak zabránit vodě ke vstupu do sání, případně zda mi tento problém vyřeší KaN filtr??
Jedla
Nk filtr s vodou asi nepomůže, ale dělá se takovej nástavec, přimotáš amerikánskou páskou na sání flexibilní trubku k odpadu ze dřezu, natáhneš k řidítkám a je to, samo, že to nevozíš pořád, jen když chceš motorku umejt
Vezmeme to zkratkou, je to sice dál, zato horší cesta.
insorto
Hlavně, když už motorka v brodu chcípne v důsledku nasání vody, tak ji nikdy , opravdu nikdy nestartuj. Vytlačit na břeh, vymontovat svíčky a teprve točit. Jestliže se větší množství vody dostane do spalovacího prostoru a ty začneš startovat, tak může dojít k docela slušnýmu poškození motoru. Voda není stlačitelná. Píst a ojnice může utrpět nenávratnou újmu. Samosebou potom doma vylejt olej a vyměnit filtr.
Upravil Tonda dne 27.04.2010 14:04
Tonda napsal(a):
Hlavně, když už motorka v brodu chcípne v důsledku nasání vody, tak ji nikdy , opravdu nikdy nestartuj. Vytlačit na břeh, vymontovat svíčky a teprve točit. Jestliže se větší množství vody dostane do spalovacího prostoru a ty začneš startovat, tak může dojít k docela slušnýmu poškození motoru. Voda není stlačitelná. Píst a ojnice může utrpět nenávratnou újmu. Samosebou potom doma vylejt olej a vyměnit filtr.
Vylejt olej??myslíš že se voda dostala až do oleje???kudy?
Jedla
a nemáte někdo návod,jak si s tím odfukem poradit??k čemu to vlastně slouží?? a dostalo se mi do oleje opravdu tolik vody, abych ho musel měnit nebo můžu dojezdit ještě 2000km?? Jedla
Koukni se do olejoznaku určitě tam nebude jen olej ale bílá pěna-emulze.Rozhodně nejezdit a vyměnit olej.
Předchozí diskuze třeba tady: http://www.google...2Fnews.phpDvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Myslím, že na běžné expedici někde mimo civilizaci olej stejně nevyměníš, když ho třeba nemáš, čili se s tím dojet dá.
Větší množství vody poznáš zpěněním oleje při chodu motoru.
Logicky vzato:
Troška vody v motoru asi nevadí, ale třeba deci by už mohlo. Nedokážu to objektivně posoudit, ale když se ti tohle stane někde na dovče a nenatáhneš do motoru velké množství vody, tak by se měla provozem zase odpařit, pokud jí není extra moc, že ti olej pění. Když pění, pak necháš vodu usadit,olej vypustíš a naleješ zpátky bez vody. Nikdy z toho ale nedostaneš 100% všechnu vodu, ta se zase musí odpařit provozem - k tomu ten odfuk v sání (aby to mohlo při změně teploty dejchat a neměl jsi z toho papiňák).
Voda ti v motoru kondenzuje běžne z vzduchu a boxer má poměrně vysokou provozní teplotu, takže jestli si jen motorka jen lehce "čuchla a nelokla" tak by se s tím jezdit dalo v pohodě dál. Na zimu bych se to ale bál takhle odstavit.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Jedla napsal(a):
a nemáte někdo návod,jak si s tím odfukem poradit??k čemu to vlastně slouží?? a dostalo se mi do oleje opravdu tolik vody, abych ho musel měnit nebo můžu dojezdit ještě 2000km??
vyměn olej, 2000km na to jezdit je nesmysl vždyt za ten olej to není zas taková raketa já sem schopmej nechat za večer výc v hospodě a ruku na srdce kdo né??? třeba večeře se ženou vyjde na stejno
Dobra zkusenost. ... a dobry vedet co s tim jeste pred tim, nez se to stane. Diky Jedlo , ze se ti to stalo a ted alespon vim co pripadne podniknout.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Spea napsal(a):
Dobra zkusenost. ... a dobry vedet co s tim jeste pred tim, nez se to stane. Diky Jedlo , ze se ti to stalo a ted alespon vim co pripadne podniknout.
No jo ale u šikovný motorky se to nestane- brod kde se utopily dvě 12gs .Mě to tam navíc padlo a nenasála.Všimni si kde je levej vejfuk
toli přiložený následující obrázek:
Spea napsal(a):
Dobra zkusenost. ... a dobry vedet co s tim jeste pred tim, nez se to stane. Diky Jedlo , ze se ti to stalo a ted alespon vim co pripadne podniknout.
No jo ale u šikovný motorky se to nestane- brod kde se utopily dvě 12gs .Mě to tam navíc padlo a nenasála.Všimni si kde je levej vejfuk
Njn, kdo umi ten umi. Ja jen muzu zavidet, ze mate kde jezdit, kde brodit atd. U na je vsude kolem CHKO.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Spea napsal(a):
Dobra zkusenost. ... a dobry vedet co s tim jeste pred tim, nez se to stane. Diky Jedlo , ze se ti to stalo a ted alespon vim co pripadne podniknout.
No jo ale u šikovný motorky se to nestane- brod kde se utopily dvě 12gs .Mě to tam navíc padlo a nenasála.Všimni si kde je levej vejfuk
Ty vo.e,ste měli neopreny?To je jaro nebo podzim.BRRRRRRRRRRRRR
Vůbec o tý výměně oleje neuvažuj, protože sem viděl už dost motorů, který to odsrali v důsledku většího množství vody v oleji. Jak už bylo řečeno, vytvoří to emulzi, která pění, ztratíš tlak v mazání, on ten olej s vodou už sám o sobě na h...o maže a první kdo je na řadě, je klikovka a to by sis určitě nepřál. Jo a bez odvětrání motoru by se ti tak natlakoval, že by ti vylítali všechny simerinky i s olejem.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Jedla: jsem teď dost pracovně vytíženej a nějak jsem si v tom kalupu nevšimnul, že to píšeš v sekci 850,1100,1150 (a dokonce tam specifikuješ model). U těchto modelů je odfuk motoru vyřešenej dobře - přes kanálek v klikovce, mezi guferama na klice a za setrvákem a potom gumovou hadicí na pravé straně (těsně okolo spodní strany kastlíku na baterku) do airboxu. Aby se voda dostala až do olejové vany, musela by být motorka utopená delší dobu a nebo utopená až po nádrž - což není tvůj případ, ale raději zkoukni pro jistotu, že není v olejoznaku vidět bílá emulze u hladiny, a jestli není, tak výměnu oleje pusť z hlavy. To, o vodě v oleji jsem myslel na model 1200GS, kde je airbox a odfuk motoru vyřešen jinak. Tímto se ti omlouvám za "vyplašení" Jinak to o nestartování utopeného motoru platí i nadále
Upravil Tonda dne 28.04.2010 06:26
To Tonda
si mě vyplašil
Jinak jak jsem výše zmínil, nešlo o utopení ale o nasátí při průjezdu, takže na Toli obrázek můžu zareagovat jen tak, že mě zůstal výfuck taky nad vodou
Ale vážně uvažuju o úpravě dle Baltazarova návrhu a vyvedu sání někam do oblasti mezi nádrží a řídítky, páč na brody zanevřít nechci, ale podobnou situaci bych zase nerad řešil
Jedla
Spea napsal(a):
Dobra zkusenost. ... a dobry vedet co s tim jeste pred tim, nez se to stane. Diky Jedlo , ze se ti to stalo a ted alespon vim co pripadne podniknout.
No jo ale u šikovný motorky se to nestane- brod kde se utopily dvě 12gs .Mě to tam navíc padlo a nenasála.Všimni si kde je levej vejfuk
Tu 12ctku jsem utopil já a Jarda BMW GSA. Díky duchapřítomnosti některých, jako třeba Vlada GSA jsme v lese vyměnili olej (2x), vyndali svíčky, vylili airboxy a pokračovali( anabáze na 1,5 hodiny s minimem nářadí). U 12ctky je odfuk z motoru přímo do boxu, tudíž jakékoli množství vody, které se tam dostane jde rovnou do oleje. Scheisse!!! Vlada má udělanou vychytávku tady :http://www.bmwgs....owstart=20
Třeba půjde použít i na 1150, nevím...
Toli, udělal jsem Ti to ale pěknou fotku. Mám pocit, že jich mám někde víc, jak zajíždíš, pomalu leháš, startuješ a pokračuješ v krasojízdě
Upravil Tomas1200GSA dne 28.04.2010 09:11