Vzhledem k tomu, ze mam Dakara bez ABS a v soucasne dobe se me naskytla moznost koupit komplet dily na ABS z bourane motky, zeptam se, zdali jste to jiz nekdo neresil, je li to vubec takova dodatecna montaz realna. Pokud by byla shoda na tom, ze ano, zeptal by jsem se, co vse by bylo nutno na motkach prehazet, respektive, co bych vsechno musel odkoupit. A v neposledni rade mam od prodejce mandat k tomu, vysondovat, jaka by mel byt cena tohoto kompletu. Kazdopadne na tom nechce zbohatnout. Naopak ja zase o ABS az tolik nestojim, ale vyuzivam spise jen moznosti nabidky a nechci ho zase oskubat. Puvodne jsem se jen poptaval na ridici jednotku a prisla rec na cele ABS.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Hlavní problém bych viděl na technické kontrole. Chtěl jsem to stejný udělat s autem, ale i když tam mám známého, tak mě řekl, že by to byl velkej problém.
BMW R 1100GS vzor kačer
Na STK by problém nebyl protože to ani nepoznají. Jak to mají poznat? Podle svítící kontrolky? To je trochu málo. Mnohem větší problém bych viděl ve složitosti dodatečné montáže. Ta mechanická část bude celkem v pohodě, ale s elektronikou to bude horší.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
RJ,
RJ ABS (ta velka kocka)
Predne a zadne brzdove hadičky aj tie kovove na rame
snimače
snímacie krúžky na kolesách,
prepinač na riadidla
a kabeláž k jednotlivym dielom.
potom by som skontroloval počty káblov do budikov či tam nieje nejaky navyše. Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
Pro běžnýho smrtelníka bych řekl že dodatečná montáž je zcela nemožná.Já osobně jsem v elektronice docela zběhlej ale asi bych se do toho nepouštěl.Jedinou schůdnou cestou by bylo,koupit výše popsaný díly včetně !celýho! el. svazku ,rozebrat motorku do šroubku a natáhnout ten novej svazek.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
jo presne ked tak vyskušaj tu RJ pokial je to novší ročník možno to pojde lepšie. a pokial nie tak na to kašli. jo a keby išlo tak daj vedet.
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
100bubu napsal(a):
jo presne ked tak vyskušaj tu RJ pokial je to novší ročník možno to pojde lepšie. a pokial nie tak na to kašli. jo a keby išlo tak daj vedet.
Tu RJ chci zkusit predevsim kvuli ty palivovy mape. Pred mym soucasnym Dakarem r.v. 2000, jsem mel chvili obyc. maly GS r.v. 2002, kdy jsem na nej presedlal temer ze dne na den a muj, podle me nejen subjektivni dojem byl, ze ta 2002 jela predevsim lepe odspodu, byla zivejsi. Lip sa ta 2002 sbirala. Z toho Dakara 2000 jsem byl jakejsi zaskocenej, ale zpetne jsem to uz bohuzel porovnat nemohl. Tu 2002 jsem vratil puvodnimu majitely, bo na nem docela tezce zlobilo ABS a oprava v nedohlednu, nebo za tezky prachy. Pak je tu samo ta spotreba. Ta co muzu mit je RJ sice z motky s ABS, ale je to moto prihlaseny v 2003, ale dily jsou na tom udajne z 2002, takze by teoreticky mohla splapat. Jiny rozdil by v tom snad byt nemel. Bohuzel nemam okolo nikoho s max r.v. 2003, kdo by mi na vyzkouseni RJ pujcil.
Upravil spea - ToM dne 09.05.2010 19:42
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Také jsem o tom přemýšlel, že to tam dodělám, ale po konzultaci s TOLIm jsem se na to vykašlal a dál budu snít o ABS až na dvanáctce, kterou si za pár let třeba pořídím.
Taky od toho nechci zrazovat, ale když už by to po technické stránce šlapalo, tak další problém je už zmiňované stk. Já ABS mám, jenže v techničáku zapsaný nebylo. Jako užil jsem si s tím docela dost, než mi tam dopsali jedinej řádek s tím, že tam ABS je. Spolíhat na to, že na technický nepoznaj, že tam ABS není, není nejlepší nápad.
berka napsal(a):
Na STK by problém nebyl protože to ani nepoznají. Jak to mají poznat? Podle svítící kontrolky? To je trochu málo. Mnohem větší problém bych viděl ve složitosti dodatečné montáže. Ta mechanická část bude celkem v pohodě, ale s elektronikou to bude horší.
Člověče na STK se to dá poznat docela dobře. ABS se nezkládá jen z kontrolky. Zas takový blbci tady fakt nejsme. A jak to popisují výše, jsou s tím potom fakt problémy.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
k čemu chceš ABS? Já osobně bych ho vykuchal asi kdybych ho tam měl Ale jinak si myslim že svazek od el. bude pro všechny stejnej. Přeci nebudou dělat pro každou vybavu jiný dráty. Jen je proste nezapojí. I aut se to tak dělá a ty svazky můžeš porovnat když dáš obě moto k sobě. Přepočítat dráty a piny v konektorech.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Tomu moc nevěřím, dost by se ten svazek prodražil kdyby na něj dávali všechny koncovky a do nich záslepky.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Honza ofroudak: no neviem ake maš inof ale Pracujem vo fabrike na auta (VW) a poviem ti že každičká vybava ma rôzne druhy kablových paketov. Ver mi. šetria na každom drátiku a ja na každom cm-tre káblu.
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
tak je možný, že to už tak neni. Mam zkušenosti se staršíma autama. Když sem měnil benzinovej motor a naftak, tak v tom aute už bylo všechno, jen zapojit
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com