dnes jsem potkal frajera s dakarem a říkal, že má otevřené výfuky.. dával to na brzdu v americe a že ten servisák mu říkal, že tam musí jít málo vzduchu.. že to na ty otevřené laufy nestačí.. tak prý uřezali ten nasávač vzduchu před čidlem a zvýšil se prý výkon na brzdě o 17procent... víte něco o tom? já bych to určitě přivítal, jenže jezdím hodně terén a měl bych to pořád zasrané.. spíš jen to nějak poupravit..
Jeden mechanik z Brna říkal že není tak úplně snadné sladit přísun a výfuk vzduchu. Při nasazených laďácích, nejhorší prý je k&N filtr (prý má velkou propustnost vzduchu) a laděný výfuk že už s tím má ŘJ hodně práce a může to prý dělat bordel.
Over than 250k km on BMW GS bikes
Tak nepovazujem sa za mega odbornika ale cital som a to kazdy urcite uzna ze kazdy motor ma nejaku max spotrebu vzduchu to tnamena ze tak maly objem pri relativne malych otackach nepotrebuje naporove sanie ani rezat sanie , skor to pokazis este viac, a kn je podla mna dobry lebo sa da cistit, vykonovo asi nepocitis ale pri cene vzduchaca na male gs by som sa aj nato vykaslal.
Nebudu tu psát o borcích z brna ale napíšu to z vlastních zkušeností. Uprava výfuku nemá bez úpravy sání smysl a naopak.Upravou sání myslim minimálně KN filtr .Jinak zkrácení tubusu má taky jistej vliv-uprava je použita u F650rallye od touratechu-v návodu k instalaci rallye kitu je to vidět.Akorát tam tudyma lítá moc bordelu a vody.Ale 17% je moc možná kombinací všech úprav.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
mno imho je to blbost... nevim, proč všichni koukají jen na výkon... ty laďáky, KNka atd... nemohou nějak zásadně výkon zvýšit (max. jednotky procent), co ale dělaj je průběh kroutícího momentu, který spíše je poznatelný... a ty všechny díly jsou dimenzovány a naladěny na hodnoty, které jsou co nejlepší co se týče všech možných hledisek... tz. výkon, průběh výkonu, kroutící moment, průběh kroutícího momentu, spotřeba, životnost motoru... myslim, že german engineers to maj zmaknuty dobře
ale nevím proč to tak všichni řešíte... pomalu se tato diskuze dá připodobnit těm na motorkari.cz
17% je nesmysl, typický americký namachrovaný kecy.... tak koník, dva, pokud uděláš i nový svody a všechno bude správně spočítaný. Spíš než ve špičce ale budeš mít lepší průběh a víc krouťáku. Každopádně souhlas s TOLIM, musíš to řešit komplexně. Nečekej zázraky, ale když to uděláš dobře, znát to bude.
Maiali nel Fango!
Já moc nejsem zastáncem neodborných úprav takového typu. Pokud chceš, navrci, zvýšit výkon, tak si kup jinou motorku a máš po starostech. Nehledě na to, že bych nechtěl být dalším majitelem takového "poladěného" stroje.
Nenašel jsem sice na eFko, ale tady je graf pro kompletní přestavbu od Akrapoviče (takže pochybuju, že by to někdo dokázal o mnoho líp-spíš hůř) na Géčko. Tedy ten samý, jen trochu zmodernizovaný motor...
morabo přiložený následující obrázek:
[58.61Kb]
Upravil morabo dne 10.06.2010 08:47
Maiali nel Fango!
mno asi jak říká graf a já... změna průběhu výkonu a momentu a nárůst výkonu v řádu jednotek procent... nehledě na to že to je taky ještě v odchylce měření...
Upravil HonzaGS-SV dne 10.06.2010 08:55
xhackerm napsal(a):
Já moc nejsem zastáncem neodborných úprav takového typu. Pokud chceš, navrci, zvýšit výkon, tak si kup jinou motorku a máš po starostech. Nehledě na to, že bych nechtěl být dalším majitelem takového "poladěného" stroje.
Buď rád, že máš BMW a nelaboruj...
jj... lepsi makat vic/najit si lepsi praci/prodat manzelku/dum/psa/rybicky... a koupit si neco jineho
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Přijde mi to naprosto směšný kvůli takové nepatrné změně něco kupovat (pokud nejde jen o zvuk).
Jezdil jsem osobně na "dakaru", který měl necelých 100 koní a vím, že se z toho motoru dá dostat mnohem, mnohem víc. Ale určitě ne tak snadno. Žlutá (schalber) rallye měla úplně jiný airbox - asi 2x větší objem! A především převrtaný motor, jiný vačky a úplně otevřený laďák o vnitřním průměru asi 6cm i v koncovce. Když jsme vzali za plyn, proud výfukových plynů byl cítit 10m za motorkou tak, že to házelo hlavou.
Každopádně jsou to úpravy, do kterých bych se určitě nepouštěl na motorce, která má spolehlivě jezdit. Pokud to dělám na závody, kde je maximální životnost motoru 5 dnů, tak to je rozdíl. Mimochodem - Schalber resp. ten mechanik, který úpravy motoru pro TT dělal, garantoval životnost motoru na celý závod (14 dnů) a ta motorka pořád jezdí a s motorem není vůbec nic ale po letech.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Sám jsem si dělal úpravy o kterejch jde uvažovat bez zásahu do mtoru. Tzn.
- DNA - kvůli OFF ježdění
- otevřený sací trakt - ale udělal jsem to aby se zachovalo čistý sání - byla to dost pakárna - vyměnil jsem část tý roury za širší a navedený to mám do stejnýho místa - zvýšil se hluk sání, při cestování to vadilo tak jsem to ještě odtlumoval. Myslím že zredukovaný to měli hlavně kvůli hluku.
- otevř. výfuk bez kat - aby výfuk makal jak má jsem ho 3x komplet předělával než byl výsledek OK - můžu ho nastavovat na 3 verze tlumítkama - cestování - skoro jako série, uni - na takový běžný ježdění- výkonově je to lepší , otevřeno - výkon je nejlepší ale je to tak na závod nebo kolem komína.
Když to srovnám se standartem tak je to o dost lepší i se zatlumeným výfukem, ale vzhledem k nákladům - kdyby jsem si to nedělal sám a neměl už nějaké zkušenosti z minulosti , nebavilo by mě to ladit a měl to platit, tak byh řek že pro normálního člověka je to v sérii nejuniversálnější a nejlepší.
Dakar 650, HusaberG
xhackerm napsal(a):
Já moc nejsem zastáncem neodborných úprav takového typu. Pokud chceš, navrci, zvýšit výkon, tak si kup jinou motorku a máš po starostech. Nehledě na to, že bych nechtěl být dalším majitelem takového "poladěného" stroje.