Podľa návodov, ktoré som tu našiel, som rozpitval štartér, ale len čiastočne. Ešte chcem rozobrať aj hlavnú hriadeľ, tú s tým ozubeným kolieskom, ktoré pri štartovaní zapadá do zotrvačníka. Len neviem ako. Skúšal som zaklepať vonkajší krúžok k telu štartéra a potom vybrať poistný krúžok, ktorý je pod ním. Ale ľahko to nešlo - nepodarilo sa mi to. Je na to nejaká finta? Radšej sa spýtam, ako by som to mal hrubou silou dokatovať
(obrázok z netu)
palciatko přiložený následující obrázek:
Ahoj,
já jsem starter rozebral tak jak je na foto, kroužek jsem nestahoval. Vyčiltil, promazal a vrátil starou baterku, se kterou to před vyčištěním nestartovalo. Radím nerozebírat víc než je třeba
Nasadíš nato nějakej oříšek z goly myslím 13 co pasuje na hřídel a ťuk sleze ta pojistka a pak už jen vydloubneš pojistnej ktoužek!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
.. taky jsem to nerozebiral uplne. Umyl jsem to opatrne cisticem brzd, namazal a fouknul zpatky. Kvuli uhlikum to sundavat nemusis.
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
Jsem to prvně čistil a promazával někdy ve 100tis km a startovalo to stále pohodově.
Záleží, jak moc jezdíš terény a brodíš.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
servisak napsal(a):
Nasadíš nato nějakej oříšek z goly myslím 13 co pasuje na hřídel a ťuk sleze ta pojistka a pak už jen vydloubneš pojistnej ktoužek!
Rada pomohla, jeden smelší ťukes kladivom a bolo to dole. Horšie sa to potom skladalo, ale pomohol som si trojramenným sťahovákom, tak to potom šlo ako po masle.
Prečo to rozoberám? V zime sa mi dosť často stávalo, že po naštartovaní nebolo ABSko pripravené k aktivácii, prešiel som pár sto metrov, vypol, naštartoval a už to bolo ok. Za posledných 5 mesiacov sa mi to ale ani raz nestalo.
Štartér bol dosť zašpinený od prachu zo spojky + čiastočne prach z uhlíkov komutátora. Takisto aj oká na kábloch a ich dosadacie plochy boli zaoxidované. Všetko som vyčistil, prebrúsil, namazal, ale ešte som štartér nezaložil a nevyskúšal.
Ešte je jeden bod, ktorý by som rád prečistil, aby som v zime nemal problém s ABSkom - ukostrenie baterky na motor, ale je k nemu úžasný prístup - ani po odobratí prevodovky sa k nemu nedá dostať...
Edit: čistím ho pri 100tkm
Upravil palciatko dne 25.08.2010 12:10
Štartér založený, moto štartuje stále rovnako dobre a rýchlo, uvidím, ako to bude s aktiváciou ABS v zime.
Všimol som si, že krátku chvíľu po naštartovaní ešte počuť, ako sa štartér dotáča, ale možno to robilo aj predtým.
palciatko napsal(a):
Štartér založený, moto štartuje stále rovnako dobre a rýchlo, uvidím, ako to bude s aktiváciou ABS v zime.
Všimol som si, že krátku chvíľu po naštartovaní ešte počuť, ako sa štartér dotáča, ale možno to robilo aj predtým.
Ten startér bych řekl, že na ABS nebude mít vliv, spíš slabá baterka, protože kontrola ABS se děje po zapnutí zapalování, ještě než nastartuješ.
Proto se ti může stát, že se ti v zimě díky nízkému napětí na baterce nezapne ABS, ale po ujetí a dobití baterky pak jo.
Samotná aktivace ABS se děje až po rozjetí při cca 5km/h.
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
No nevyjadril som sa asi celkom presne...
V zime:
Zapol som zapaľovanie - kontrolky blikali súčasne - ABS pripravené k aktivácii
Naštartoval som - kontrolky sa rozblikali striedavo - ABS nepripravené k aktivácii
A stalo sa to aj vtedy, keď som pred jazdou dal baterku na nabíjačku.
Ja verím, že to spôsoboval práve ten štartér. Ak je znečistený( + zaoxidované prechody vodičov), kladie vyšší odpor pri otáčaní a pri štartovaní spotrebuje viac prúdu, a tým spôsobí vyšší pokles napätia na baterke. Ak sa k tomu pridá aj zima, úbytok napätia je ešte výraznejší a ABS modul to vyhodnotí ako chybu a ABS prepne do stavu nepripravenosti k aktivácii...uvidím v zime, či sa to ešte bude opakovať.
palciatko napsal(a):
No nevyjadril som sa asi celkom presne...
V zime:
Zapol som zapaľovanie - kontrolky blikali súčasne - ABS pripravené k aktivácii
Naštartoval som - kontrolky sa rozblikali striedavo - ABS nepripravené k aktivácii
A stalo sa to aj vtedy, keď som pred jazdou dal baterku na nabíjačku.
Ja verím, že to spôsoboval práve ten štartér. Ak je znečistený( + zaoxidované prechody vodičov), kladie vyšší odpor pri otáčaní a pri štartovaní spotrebuje viac prúdu, a tým spôsobí vyšší pokles napätia na baterke. Ak sa k tomu pridá aj zima, úbytok napätia je ešte výraznejší a ABS modul to vyhodnotí ako chybu a ABS prepne do stavu nepripravenosti k aktivácii...uvidím v zime, či sa to ešte bude opakovať.
Aha, no mně to při slabé baterce toto nedělalo, kontrola proběhla, po nastartování to blikalo stejně, akorát při rozjezdu neproběhla aktivace, mám rok 2000.
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
to zapínání abs řeší relátko navíc, zapne se a otestuje až po nastartování, funguje to perfektně, práce na cca hodinku. Můžu doporučit.
viz. modifikace abs http://www.bmwgs....ost_123627Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Kubicek napsal(a):
to zapínání abs řeší relátko navíc, zapne se a otestuje až po nastartování, funguje to perfektně, práce na cca hodinku. Můžu doporučit.
viz. modifikace abs http://www.bmwgs....ost_123627
Koukam na to a libi se mi ta uprava jen nejde to udelat nejak aby se ABS vypinalo orig.cudlikem na riditkach abych tam nemusel bastlit novej vypinac??
To by pak nemelo chybu.Aktualne 1250 GSA HP
Kubicek napsal(a):
to zapínání abs řeší relátko navíc, zapne se a otestuje až po nastartování, funguje to perfektně, práce na cca hodinku. Můžu doporučit.
viz. modifikace abs http://www.bmwgs....ost_123627
jako spousta věcí i toto má svou nevýhodu, člověk přijde o jedno varování, že by měl vyměnit baterku.. se zdravou baterkou ten problém, kterej to relátko řeší nenastává.. takto jsem poznal, že mám koupit novou..
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black