Klepe při nastartování, ale tišeji. Po zahřátí více. Klepot je za šest tisíc kiláků stále stejný. Když se zahřeje a jedu stoupáky, jako třeba alpské serpentíny, motor je zahřatý a já jedu na dvojku až jedničku, klepe silněji. Vypnu li jej a schladne, klepe méně. Jedu li po dálnici tak stodvacet a držím rychlost stále stejně a zastavím, klepe tiše až téměř neznatelně. Klepání se ozývá na volnoběh a při mírném přidání se klepot zvýší na intenzitě v závislosti na otáčkách. Pak již slyšet není, buď se tam něco napne, anebo je to přehlušeno zvukem motoru a zintenzivní se rytmika tak, že splyne s motorem - nevím. Mohly by to být napínáky anebo rozvodové řetízky? Někdy když přijedu a nechám běžet, klepe. Vypnu a startnu za půl minuty, neklepe. Jakmile ale přidám, hned zase klepe. Spojkové ložisko rachotí, občas pravidelně. To s tím ale nesovisí. Klepe pravidelně a stále stejně s ohledem na zahřátí, zvýšené otáčky atd. Motor má najeto asi 65 tisíc ale může mít i více :-) znáte to. Je to 02 a jede ez problému, jen klepe. Není to klepot klasický který se občas u BMW semo tamo jeví. Vaše zkušenosti?
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
Asi zbytočná otázka, ale nemôžu to byť škrtiace klapky?
Spojkové ložisko? Asi myslíš ložisko na vstupnom hriadeli prevodovky...
Niekedy dávno som bol obhliadať jedno GSko a tiež mu niečo klepalo v motore, predajca mi tvrdil, že to je relé , srandista. Založil som tu aj tému -> http://www.bmwgs....ad_id=1645
To klepání se už řešilo (a vyřešilo) v servisu u Karfíka (1974).
Takže co olej - je ho akorát a má správnou viskozitu? __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Oleje je dost a je tam 20w5O, předtím tam byl 10w40. Je fakt, že v Anglii neklepal.
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
No, asi to tam fakt patří. Uvidím po váměně napínáků a rozvodů.
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
Možná bych klidně zkusil i vyměnit tel olej, jestli to bylo zvyklí jezdit na 10W40 stejně tohle leto bylo jak v Anglii
Upravil Kubicek dne 08.09.2010 11:09
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Tipuju na axiální vůli vahadel nebo na napínáky. Rozvodovej řetěz u boxera jsem ještě nikdy nemusel měnit - a to servisuju i pár motorek, který mají přes 130000km. U K-modelů jsem několik rozvodovejch řetězů + napínáků měnit musel, ale u R řady ještě fakt nikdy. Vždy byl při těchhle (netypických pro boxera) "pazvucích" vadnej napínák nebo velká axiální vůle vahadel. V několika případech jiná mechanická závada ("ohlodaná" vačka, pístní čep...)
Kllepalo to i po seřízení a letos jsem jezdil v horku, takže olej byl ready. Někdo mi říkal, že jeden duh napínáků měl konstrukční vady a proto klepal. Všechny vaše rady jsou pro mne velmi cenné. Budu kopat, hledat až to skončí genrálkou motoru :-)
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
Tonda napsal:
Tipuju na axiální vůli vahadel nebo na napínáky. Rozvodovej řetěz u boxera jsem ještě nikdy nemusel měnit - a to servisuju i pár motorek, který mají přes 130000km. U K-modelů jsem několik rozvodovejch řetězů + napínáků měnit musel, ale u R řady ještě fakt nikdy. Vždy byl při těchhle (netypických pro boxera) "pazvucích" vadnej napínák nebo velká axiální vůle vahadel. V několika případech jiná mechanická závada ("ohlodaná" vačka, pístní čep...)
Tondo, ta axiální vůle to myslíš ty lanka pod nádrží za které když zatáhneš, rozklepe se to? To jsem zkoušel hned. A to by klepalo i za studena.
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
min. .......................................... 0.05 mm (0.002 in)
max. ......................................... 0.40 mm (0.016 in)
Divnej zvuk jde vesměs slyšet, když už se vůle pohybuje přes 0,30mm - snažit se ji dostat co nejblíže k 0,05mm. Je potřeba držet se servisního manuálu a dodržet utahovací momenty.
To by mi seřídil mechanik, je fakt dost dorej. říkal, že tohle klepání nemám řešit, že to je normální, ale mně se přec jen nezdá...
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
zdravim. chcem sa spytat JUREk vyriesil si to klepanie? mne to klepe- cinka na pravej strane podobny zvyk ako ventil. ale tie su dobre lebo som ich pred tyzdnom nastavoval lebo som si myslel ze to prejde. aj vole na vahadlach su ok. ide to z pravej srany. keby to bolo z lavej tak by som sa priklonil k vymene napisanaku rozvodovej retaze ten sa robi novy model pre lavu stranu ale na pravej je stale rovnaky s pruzinkou i ked som cital ze aj ta sa moze unavit. moto ma asi 45tis km- podla predavajuceho ale to uz nezistim lebo su tam druhe budiky- original boli v milach a tak to vymenil zevraj
Jurek napsal:
Klepe při nastartování, ale tišeji. Po zahřátí více. Klepot je za šest tisíc kiláků stále stejný. Když se zahřeje a jedu stoupáky, jako třeba alpské serpentíny, motor je zahřatý a já jedu na dvojku až jedničku, klepe silněji. Vypnu li jej a schladne, klepe méně. Jedu li po dálnici tak stodvacet a držím rychlost stále stejně a zastavím, klepe tiše až téměř neznatelně. Klepání se ozývá na volnoběh a při mírném přidání se klepot zvýší na intenzitě v závislosti na otáčkách. Pak již slyšet není, buď se tam něco napne, anebo je to přehlušeno zvukem motoru a zintenzivní se rytmika tak, že splyne s motorem - nevím. Mohly by to být napínáky anebo rozvodové řetízky? Někdy když přijedu a nechám běžet, klepe. Vypnu a startnu za půl minuty, neklepe. Jakmile ale přidám, hned zase klepe. Spojkové ložisko rachotí, občas pravidelně. To s tím ale nesovisí. Klepe pravidelně a stále stejně s ohledem na zahřátí, zvýšené otáčky atd. Motor má najeto asi 65 tisíc ale může mít i více :-) znáte to. Je to 02 a jede ez problému, jen klepe. Není to klepot klasický který se občas u BMW semo tamo jeví. Vaše zkušenosti?
typuju to na vůli pístního čepu, už jsem se s tím setkal. Intenzita klepání je odvislá na zatížení a teplotě motoru. Olej s tím taky souvisí 10W40 je řidší a hůře vymezuje vůle. Na pazvuky z motoru se mi nejlépe osvědčil Motul 3000 20W50. Jinak bych to průběžně pozoroval jestli se to nezhoršuje a pokud ne.. "neřeš to"
plynu není nikdy dost.. servis motocyklů BMW
Jurek napsal:
Klepe při nastartování, ale tišeji. Po zahřátí více. Klepot je za šest tisíc kiláků stále stejný. Když se zahřeje a jedu stoupáky, jako třeba alpské serpentíny, motor je zahřatý a já jedu na dvojku až jedničku, klepe silněji. Vypnu li jej a schladne, klepe méně. Jedu li po dálnici tak stodvacet a držím rychlost stále stejně a zastavím, klepe tiše až téměř neznatelně. Klepání se ozývá na volnoběh a při mírném přidání se klepot zvýší na intenzitě v závislosti na otáčkách. Pak již slyšet není, buď se tam něco napne, anebo je to přehlušeno zvukem motoru a zintenzivní se rytmika tak, že splyne s motorem - nevím. Mohly by to být napínáky anebo rozvodové řetízky? Někdy když přijedu a nechám běžet, klepe. Vypnu a startnu za půl minuty, neklepe. Jakmile ale přidám, hned zase klepe. Spojkové ložisko rachotí, občas pravidelně. To s tím ale nesovisí. Klepe pravidelně a stále stejně s ohledem na zahřátí, zvýšené otáčky atd. Motor má najeto asi 65 tisíc ale může mít i více :-) znáte to. Je to 02 a jede ez problému, jen klepe. Není to klepot klasický který se občas u BMW semo tamo jeví. Vaše zkušenosti?
typuju to na vůli pístního čepu, už jsem se s tím setkal. Intenzita klepání je odvislá na zatížení a teplotě motoru. Olej s tím taky souvisí 10W40 je řidší a hůře vymezuje vůle. Na pazvuky z motoru se mi nejlépe osvědčil Motul 3000 20W50. Jinak bych to průběžně pozoroval jestli se to nezhoršuje a pokud ne.. "neřeš to"
plynu není nikdy dost.. servis motocyklů BMW
vůle pístního čepu to mi nepřijde jako moc "v pohodě"... ale taky mi přijde že na jedný straně se mi něco trochu ozívá... ale podle mě to budou jen ventily...