Třeba se to někomu hodí - nebo to už někdo má a napíše sem svou zkušenost, která zajímá i mě.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Len neviem, či max. dobíjací prúd 185mA je na akumulátor dosť, či to nenarobí viac škody ako osohu. Takisto "skleněnou tabuli natočte směrem ke slunci " môže byť v garáži problém.
No ale asi to funguje, keď sa to predáva a používa.
Jako technická hříčka snad, ale v praxi k ničemu, takže další zbytečný krám na trhu (alespoň pro mne).
Sručně shrnuto - i zadarmo drahý.
Byl-li by vážný vájem, lze podrobněji podebatovat, ale na úvod:
U auta či motorky, kde je akec v pořádku a dobíjení funguje tak, jak fungovat má, je ta solární placka vyhazováním peněz za zbytečnost a starost o další vergl.
Těch 185 mA je teoretické maximum, za relativně dobrých podmínek bude úspěch, když se z toho dostane 100 mA. A nabíjet automobilový nebo i motocyklový akumulátor pouhým 1 Wattovým zdrojem, to je směšné, nehledě už ani na cenu, rozměry a zranitelnost toho "must have outdoorového zdroje".
Dáš to za okno, píchneš do motorky a za týden to sundáš.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
To jo, jako udržovačka snad ano.
Sice v zimě (dlouhé noci, krátké dny a slunce nízko nad obzorem a ještě často zataženo) z toho poleze pár miliampér, takže by to možná ani nevykompenzovalo odběr u některých motorek s alarmem, ale v létě dejme tomu... I když zase v létě člověk obvykle častěji jezdí a v případě skumulátoru a motorky v dobrém stavu se to v pohodě dobije běžným občasným poježděním - alespoň taková je moje zkušenost. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)