Ahoj. Mám dotaz ohledně řazení rychlostních stupnů u Dakara.
Před nějakým časem mi znatelně zeslábla odezva v řadící páce, rychlosti tam jdou ted tak nějak měkce. Směrem nahoru téměř bez cvaknutí. Mám najeto 37 tisíc, tak se chci zeptat jestli někdo z vás taky pozoroval takovou změnu... Hlavně vy co už máte více najeto.
Upravil Lainen dne 01.10.2010 22:24
Mám 35000km a tebou popsaný problém zatím nemám,akorát už tady někde zmíněná nemoc ,že při ,,nedůsledném " došlápnutí jedničky ráda vyskočí při rozjezdu.
Já mám najeto něco přes 60tis. a tebou zmíněný problém jsem nezjistil. Co mohu potvrdit, když už je to zde zmíněno, jedničku je vážně někdy lepší přidržet nohou během prvních pár metrů rozjezdu. Hlavně v městě, kde se hodně často řadí a rozjíždí to dělám.
Řadí mi to tak pořád , za studena i za tepla. S jedničkou problém nemám, asi mě to teprve čeká... Žádná rychlost nevypadává, jen to řadí tak lehčeji. No nejprve jsem si dělal starost jestli se něco nechystá posrat, ale snad ne. Vidím že jsem tady s takovým problémem jediný.
tomelainen napsal:
Řadí mi to tak pořád , za studena i za tepla. S jedničkou problém nemám, asi mě to teprve čeká... Žádná rychlost nevypadává, jen to řadí tak lehčeji. No nejprve jsem si dělal starost jestli se něco nechystá posrat, ale snad ne. Vidím že jsem tady s takovým problémem jediný.
Možná máš to štěstí že se pánům vBMW (nebo v Itálii či kde to vyrábí )podařila jedna převodovka tak jak např u hondy je normální tj. přesná s malými kroky mezi kvalty a tichounká a ne jak to máme většinou my v licenci S 100 Stalinec ala Bělorus made in USSR
Upravil kim dne 03.10.2010 00:21
... to je všechno suběktivní... mě to řadí taky pěkně ale jako vadu to nepovažuju dokud by nevypadávali kvalty.... Ale to co připadá OK mě nemusí být OK pro tebe . Mohla prasknou nějaká aretace... atd.... uvidíš na magnetu až budeš měnit olej...
Dakar 650, HusaberG
Se mohla trochu optřebovat spojka... Vsimněte si, ž když povolíte trochu lanko, tak ta spojka nevystaví dokonale a řazení je hlučnější a tvrdší.... Mě opravte jestli je to blbost.
Vloni jsem v zimě opravoval převodovku na F650/r.95, vyskakovala mi jednička, tak při každým desátým rozjezdu. Motor měl najeto tuším kolem 82.000 km a vypadal, že ještě nebyl půlený. Vada byla způsobená opotřebením náběhů unášecích zubů jedničkového kolečka. Důvodem opotřebení byl vylomený zoubek vystavovacího hřebene ve spojkovém unašeči - spojka měla řádově odhaduju o pětinu kratší chod a proto při každém zařazení jedničky zbytečně víc chřupla a jedničkové kolečko šlo časem do háje. Jinak vidličky byly bez znatelného opotřebení. Koupil jsem ještě novou aretační pružinku a celá oprava mě přišla na dílech zhruba na 3X00 Kč. Díly v německu v BMW Motorrad Schwandorf byly téměř na polovině ceny proti poptání u nás v BMW Dycom (Autec group) v K. Varech.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
lako napsal:
to Melizoy: a při těch 82000 km byla ta spojka pořád původní?? (jen at mám představu co to vydrží..)
zdarr, spojka už byla měněná kdoví kdy. Výdrž je hlavně o tom, jak jí používáš. Teoretickou životnost můžeš odhadnout změřením tloušťky celého svazku lamel. Tloušťku nových a hranici pro výměnu najdeš v dílenské příručce. U sebe jí nemám, jinak bych ti to sem hodil..
Wer später bremst, fährt länger schnell.
ahoj, asi sa bude dať ťažko poradiť, ale na manželkinej 650 je takýto problém s radením: za jazdy všetko ok, pri vypnutom motore na mieste tiež radenie bez problémov, ale pri naštartovanom keď stojí na mieste tak len s velkými problémami a doslova nasilu sa dá vyradiť jednotka
1200 GSA