V poslednom čase dosť študujem servisný manuál na 1150. Zarazil ma jeden údaj
Vo viacerých príspevkoch som sa dočítal, že do prevodovky lejete 0,8 l oleja a do rozvodovky 0,25 l .
V Užívateľskej príručke alej aj v servisnom manuáli je uvedené 1 l oleja.
Tak ako ?
Glock-plastik fantastik :-)
Do převodu i zadku nalíváš po kontrolní šroub. Bohužel je to trošku nad 1l.
Řěšení pro spořivé...
Nalít zadek bezpodmínečně novým olejem po šroub a do převodu dát zbytek litrovky. Co bude chybět po šroub v převodu doplnit starým olejem z převodu po odstátí.
Pája
vevis, takže tam je pes zakopaný Ja som sa riadil manuálom, len ma zaujal ten rozdiel. V diskusiách nebol uvedený rozdiel medzi 1100 a 1150.
Glock-plastik fantastik :-)
Pětikvalt 0.8l tedy 1100GS a šestikvalt 1l tedy 1150GS. Hold my co máme 1150 máme o kolečko víc
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
moja skusenost je taka ze mi tam zakazdym vojde nad liter
ked vypustim z diferencialu tak este pretocim koleso par krat nech to vsetko vytecie a takisto ked nalievam tak pretocim koleso a hladina oleja klese
ked vypustam prevodovku tak motorku este poriadne nahnem aby odtial vytieklo co najviac
stary olej v ziadnom pripade nikdy nedolievam, v diferenciali si menim olej kazdych 7tkm v prevodovke kazdych 14tkm cize niekedy aj 2x za sezonu takze zvysok co ostane sa krasne pouzije na buduci rok
dolievat starym olejom je podla mna setrenie na velmi nespravnom mieste
raptor napsal:
v diferenciali si menim olej kazdych 7tkm v prevodovke kazdych 14tkm cize niekedy aj 2x za sezonu
dolievat starym olejom je podla mna setrenie na velmi nespravnom mieste
Já měnil kvůli opravám často olej v zadku, takže jsem měl vždycky koupený nový olej. Souhlasím měnit v hrušce častěji cca co 10 tisíc, protože olej bývá dost spálený.
Olej v převodu se mění dle manuálu co 20tis nebo 2 roky, ale asi je to moc často.
Já používal na R850R Castrol EPX80W90Hypoidní kvůli hrušce. Je to syntetika, takže 2 roky nejsou nic a v převodu by vydržel určitě déle. Když jsem měnil olej tak v hrušce byl olej černý a v převodu ten samý OK.
Určitě je lepší dát nový olej to je pravda, ale pokud dáš do převodu 1deci syntetiky 2 roky staré protože nemáš další novou litrovku po ruce tak převodu neublížíš. V autě máte plnou syntetiku klidně 10 let a najezdíte třeba i 200 tis km s přenosem větších momentů a větším teplotním zatížením.
Pája