Ahoj,mám nízký volnoběh,po zahřátí na 2 čárky na teplotě je při již vyplém sitiči podle otáčkoměru volnoběh cca do 1000 otáček což je asi málo,líbilo by se mi ho mít okolo 1150 a nevím jak na to,je to možné nastavit sám doma,nebo je potřeba jet k někomu kdo s tím má zkušenosti?Pokud to zvládnu v pohodě sám poraďte mi prosím kde je nějaký štelovací šroub a jak ten volnoběh zvýšit.Děkuji za info.Travex.
Upravil travex dne 24.10.2010 13:11
travex napsal:
Ahoj,mám nízký volnoběh,po zahřátí na 2 čárky na teplotě je při již vyplém sitiči podle otáčkoměru volnoběh cca do 1000 otáček což je asi málo,líbilo by se mi ho mít okolo 1150 a nevím jak na to,je to možné nastavit sám doma,nebo je potřeba jet k někomu kdo s tím má zkušenosti?Pokud to zvládnu v pohodě sám poraďte mi prosím kde je nějaký štelovací šroub a jak ten volnoběh zvýšit.Děkuji za info.Travex.
Myslíš, že, když máš 1150ku, tak musíš mít volnoběh taky 1150?
Volnobeh zvladnes sam za chvilku. Ja to neumim popsat kdyz kouknes od stupacek na valec tak tam nekde je takovej snad mosaznej sroub ,je na obou valcich tak ten sroub na obou stranach stejne posteluj
no ale jak poznám že oba šrouby na každém válci budou nastaveny stejně?To by bylo asi špatně kdyby každý válec měl jiné otáčky.Jde to nějak jakože fikaně např.že oba zašrubuji a potom třeba oba povolím o stejný počet otáček kolik jsem otočil při zašrubovávání a potom oba stejně doladím na požadovaný volnoběh?Šlo by to tak?Díky.
Mno, jestli to nechces stelovat cely a delat synchro, tak jen povol oba srouby dejme tomu o ctvrt otacky(nebo o kolik ti to bude vyhovovat,jen oba o stejny kus)
Snad to neradim blbe, nejsem mechanik odbornik,jen amater samouk ale takhle ten volnobeh postelujes,jinak si to rozhodis a budes muset delat cely synchro.
travex napsal:
Ahoj,mám nízký volnoběh,po zahřátí na 2 čárky na teplotě je při již vyplém sitiči podle otáčkoměru volnoběh cca do 1000 otáček což je asi málo,líbilo by se mi ho mít okolo 1150 a nevím jak na to,je to možné nastavit sám doma,nebo je potřeba jet k někomu kdo s tím má zkušenosti?Pokud to zvládnu v pohodě sám poraďte mi prosím kde je nějaký štelovací šroub a jak ten volnoběh zvýšit.Děkuji za info.Travex.
po zahřátí na 2 čárky to je ještě docela studený, volnoběh seřizuješ při zahřátém motoru na provozní teplotu..cca 4-5 čárek. A na studenej motor je tam ten sytič.. jinak volnoběžné otáčky mají být 1100 +-50. Ano, ty se ladí těmi mosaznými šrouby..ale na ucho to nikdy neuděláš přesně..(oba válce stejně) proto se tomu říká synchronizace (ta ještě obsahuje seřízení zdvihu klapek při přidání plynu)a k tomu potřebuješ měřit podtlaky. Takže než si to rozladíš úplně, zkus servis. Když jsi obětoval přes 100000,-za motorku určitě máš 500,- pro někoho znalého s vybavením
plynu není nikdy dost.. servis motocyklů BMW
díky za radu,ani tak nejde o to 500 ale spíš že to nemám do servisu 5 km a vzhledem k počasí a tomu že již 14 dnů marodím jsem chtěl vědět jak je to náročné,protože do jara s tím nevydržím,nemám rád když mám něco v bordelu a do jara je moc daleko,takže se asi některý den dobře obleču a vyrazím,díky za rady,nechtěl jsem nikoho naštvat ale spíš mít trochu přehled.
Jasne,mirek ma pravdu,ale podle mne,jestli jen otocis obouma sroubama stejne,tak si to nijak zvlast nerozhodis. Navic neni nic jednodussiho,nez je pak vratit do te same polohy
Synchro si pak pres zimu muzes udelat i sam doma pokud nejsi kopito a bavi te hravat se v masine. Nekde je tady i navod jak si udelat z kusu prkna,hadice a vody takovej domaci merak podtlaku. A kdyz pohledas je tady i video z youtube jak se to dela,nic tezkyho to neni,zabere ti to poprve mozna hodinu,pak uz to budes mit do pul hodky hotovy
Ja mel volnobeh asi 900 otacek.Nicemu to nevadilo,ale pootocil jsem obema sroubama stejne a dostal to na 1100 otacek.Pak jsem nechal zkontrolovat synchro a rozhozene to nebylo.Kdyz se to ale postelovalo tak,aby budiky chodily uplne presne stejne,tak jsem pak zjistil,ze jsem znovu na 900 otackach.Protoze to nicemu nevadi a motor chodi pekne,tak uz to neresim.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Pánové děkuji za rady a připomínky,volal jsem mému mechanikovi,a ptal se jestli to vyřešíme na dálku z důvodu mojí nemoci a tudíš nemůžu jet s teplotami na servis a ten mi vysvětlil postup a řekl jak již tady bylo napsané,pootočit mosaznými šroubky nakaždém válci o stejný kousek stejným saměrem a po zahřátí motoru na 4 čárky a při vyplém sitiči již nehapruje mému sluchu ale drží hezký líbezný volnoběh jak jsem si představoval,takže to asi je v pohodě,jak budu fit ještě to projedu a popř.zajedu k mechošovi ať se na to mrkne odborník.Díky všem.