Který zadní ložisko máš na mysli, jsou tam 4 http://jtopman.ra...ozvodovky/Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl
nic na tom není, tata to na GSA 07 dělal loni. sou tam sice 2 ale je myslím že pravděpodobnější je že se ti vysype to větší. Jestli ti prosakuje venkovní gufero tak to jde vyměnit aniž bys to rozdělával..
Upravil lako dne 22.11.2010 19:45
Over than 250k km on BMW GS bikes
Sakra chlapy,vy bud jezdite rocne sileny km,nebo tomu davate hroznej kour.Ale kdyz tady ctu,ze rocniky 07,08 z maj vymenu loziska za sebou,tak to asi neni uplne normalni?
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
vevis napsal:
Sakra chlapy,vy bud jezdite rocne sileny km,nebo tomu davate hroznej kour.Ale kdyz tady ctu,ze rocniky 07,08 z maj vymenu loziska za sebou,tak to asi neni uplne normalni?
že by se 12GSA 07,08 vyráběly v pátek odpoledne ???
Over than 250k km on BMW GS bikes
Ložiska v rozvodovce jsou opravdu 4ks, jak psal jtopman (zrovna ty fotky od něj jsou focený u mně v dílně). Vysype se většinou hned to co je za kolem (6013 2RS) a hned v těsném závěsu ložiska na hřídeli s pastorkem (jak AX ložisko, tak to jehlové u pastorku). Repasoval jsem těch rozvodovek letos nesčetné množství (např. lidem tady z fóra, dovozcům motorek, bazaristům....). Velká vůle zadního kola vznikne kvůli zničenému ložisku za kolem. Párkrát jsem řešil vůli na zadním kole i od zničeného unašeče zadního kola a kotouče - pravděpodobně to vznikne neodborným stáhnutím unašeče (tzv. "za studena" - na obr. pozice č.2 - unašeč potom jde při opětovné montáži na hřídel podstatně lehčeji napasovat (protože při stažení "za studena" se z něj nějaká ta setinka materiálu sedře), provozem se stále více materiál vymačkává, až je na kole vůle jako prase. Dlouhodobým provozem s takto poškozeným unašečem se dokáže i zničit samotná hřídel (nepomohl ani novej unašeč - stojí přes 5000Kč - musela se sehnat jiná hřídel) - já to letos řešil na jedné 1200GS a můj kamarád z velkomeziřičského DODOTECHU na 1200GSA - oběma těmto lidem předtím někdo měnil ložiska.
Když jsou zničená ložiska na hřídeli s pastorkem, tak většinou začne pouštět gufero pod manžetou - celej spodek rozvodovky je pak od oleje (olej tam ale může být i od "slintajícího" gufera na výstupní hřídeli z převodovky).
prasklá klec na AX ložisku
"slintající" gufero pod manžetou a tím pádem zajebanej celej spodek rozvodovky od oleje = zničená ložiska na hřídeli s pastorkem
Jestli se do toho chce někdo pustit, tak doporučuji vyrobit potřebné přípravky a hlavně dodržet pracovní postup z dílenského manuálu - potom to zručnej člověk s potřebným vybavením bez obtíží zvládne. Kdyby něco, tak rád poradím - od toho to fórum přece je
Upravil Tonda dne 22.11.2010 22:01
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Taky jsem letos už pár dělal. Doma bez vybavení to neuděláš. A bez demontáže to udělat nejde jak tu někdo psal. Myslím bez demontáže rozvodovky. Jde to udělat aniž bys ji vymontovával z motorky, ale musíš ji rozebrat. Materiál vyšel myslím něco kolem 4500,- v BMW. Nevím odkud jsi, ale kdybys chtěl, není problém je vyměnit. Pro mě otázka asi tří hodin. Kdyžtak se ozvi.
...kulturnost je pouze nátěr, který je velmi lehce rozpustný v alkoholu...
...pošli do pr...e každého dřív, než tě stihne nas..t...
...je těžké být debilem, pač konkurence je veliká...
Kompletní repase z originálních dílů od BMW (bez nějakých slev) na R1200 vyjde jen v dílech na těsně přes 7000Kč - komplet ložiska + gufera + O-kroužky. Tady je výčet dílů a přibližných cen s DPH např. na R1200GS ročník 07-09:
číslo dílu 33117679860 (gufero na hřideli s pastorkem) cca 330Kč,
33117699866 (AX ložisko) cca 2180Kč,
33117698132 (jehlové ložisko 32x16 na hřídeli s pastorkem) cca 1040Kč,
07119904691 (O-kroužek na matku) - cca 40Kč,
33117698274 (O-kroužek na hřídel) - cca 24Kč,
33117695218 (O-kroužek na víko skříně rozvodovky) cca 135Kč,
33117704850 (ložisko 6013 2RS) cca 1400Kč,
33117679864 (gufero u talířového kola) cca 610Kč,
33117674121 (jehlová objímka) cca 990Kč,
33117679862 (gufero za jehlovou objímkou) cca 380Kč.
Z neoriginálních sehnatelných dílů (ložisko 6013 2RS a gufera) mám dobré zkušenosti pouze s ložiskem 6013 2RS od renomovaných výrobců např. SKF, NSK.... Dá se tím pár stovek ušetřit.
Upravil Tonda dne 23.11.2010 08:27
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda: Takto ano. Já jsem měnil jen ložiska na hřídeli kola, gufera a okolečka...to jsem si neuvědomil...
...kulturnost je pouze nátěr, který je velmi lehce rozpustný v alkoholu...
...pošli do pr...e každého dřív, než tě stihne nas..t...
...je těžké být debilem, pač konkurence je veliká...
vevis napsal:
Sakra chlapy,vy bud jezdite rocne sileny km,nebo tomu davate hroznej kour.Ale kdyz tady ctu,ze rocniky 07,08 z maj vymenu loziska za sebou,tak to asi neni uplne normalni?
Možná slabší kusy, já mám ročník 2005, přes 70 tisíc km a ložiska původní. Ťuk, ťuk, ťuk...
No, já mám na 1150 ložisko už taky za sebou. Najel jsem na něm 115.000 km, takže asi normální životnost, prekérka ovšem byla v tom, že se mi rozsypalo 150 km od Istanbulu, takže výměna v Turecké vesnické dílně byl obrovský zážitek pro všechny členy naší dovolené. Ale co, zvládlo se to a to je hlavní ( ps:zase až tak složité to není
Jedla
1200 GS, rv 07, najeto 30000 km a velké ožisko odešlo (vyrezlo). Dle mého soudě špatně konstrukčně vyřešeno. Že je ložisko 2RS neznamená absolutní imunitu proti vodě a nečistotám. Uvidíme jestli pozitivní přínos byl velké ložisko schovat za gufero do oleje rozvodovky za cenu částečného zvýšení zatížení.
Další propadlej BMW