Zdar. Asi budu měnit řetězovou sadu na stroji (Dakar 2004) a tak mám téma na dlouhé zimní večery:
1. od jakého výrobce a proč (DID, ČZ...)
2. řetěz obyč nebo o-ring nebo x-ring - výhody, nevýhody apod.
3. jaký typ řetězu byl (je) origo od výrobce
4. jakékoliv poznatky a postřehy mimo 1.-3.
své odpovědi posílejte na adresu Československá televize, Jindřišská 16....
Dík všem za názory.
predpisana je bezkruzkova retaz ale ak jazdis viac asfalt ( co by mohlo byt hlavne kriteriu pri rozhodovani medzi bezkruzkovou a kruzkovou retazou) tak ti odporucim RK chain 520 XSO (x-kruzok) za 64.1 €
z tychto cien mas ako clen bmwgs.cz este zlavu 10%
Woodman napsal:
Zdar. Asi budu měnit řetězovou sadu na stroji (Dakar 2004) a tak mám téma na dlouhé zimní večery:
1. od jakého výrobce a proč (DID, ČZ...)
2. řetěz obyč nebo o-ring nebo x-ring - výhody, nevýhody apod.
3. jaký typ řetězu byl (je) origo od výrobce
4. jakékoliv poznatky a postřehy mimo 1.-3.
své odpovědi posílejte na adresu Československá televize, Jindřišská 16....
Dík všem za názory.
kolik máš najeto?
Upravil lako dne 09.12.2010 14:58
Over than 250k km on BMW GS bikes
Zdarr Woood(oo)mane,
vzhledem k silničnímu provozu ber určitě těsněný řetěz.
X kroužkový vydrží za předpokladu srovnatelné údržby déle, než O kroužek. Na silnice jsem kupoval vždycky "zlatou řadu DID s vyšší tahovou pevností", s X kroužky.
Od Louise je na Dakara za 125 Euro za sadu, což je ve srovnání se silničními 530 sranda.
http://www.louis.de/_40e8d2afc8df4b4369525e5a0502432a40/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=240&wgr=501&list_total=2&anzeige=0&artnr_gr=100411
Otázka je, jestli vůbec nový řetěz potřebuješ? Výměna sady je běžný servisní úkon na 2 hodiny práce i s důkladným vyčištěním. Podívej se na rozetě jak velkou má vůli na nejvzdálenějším místě od motoru (v případě, že nevlastníš měrky na opotřebení řetězu), vyzkoušej na hlavním stojanu, jestli má ve všech místech při pomalém otáčení kolem stejný průvěs, a jestli není za jízdy hlučný a dá se ještě došponovat na správnou vůli, a nelezou ti z něj kroužky, tak bych být tebou měnil sadu až to bude třeba. Předpokládám, že najetých 43 tisíc určitě nebude na původní řetěz. Jestli se ti do toho chce, zkus sem schválně hodit fotku detailu zubů na rozetě, to také leccos vypoví.
Jinak ve tvém okolí třeba krámy od Louise seženeš u Lhotského v Kynšperku za katalogovou cenu, stejně jako u Kluků Čížků v Motobouračkách ve Varech, nebo u Pepíka Juričiče v Děpoltkách , který má spolehlivě nejnižší sazbu v KV okrese. Mimochodem, klidně bych zkusil i řetěz ČZ, znám lidi, kteří na něj nedají dopustit, ale sám jsem ho nikdy nejel.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
hoj řetězovku sem měnil loni na podzim dal jsem tam řetěz DID X ring cena myslim něco přez 3000kč za komplet (nevím kdo vyrábý ty rozety.) od té doby sem najel cca 7-8000km v zimě dešti horku terénu na silnici no prostě za jakého koliv počasí (bo v sezoně nejezdim autem) a dotahoval jsem ho nedávno mam pocit že v říjnu. a to víš s nějakym tim mazánim se moc nemažu a čistil jsem ho jednou.(stydim se). takže sem spokojen myslim že pokud mu vydží todle tempo tak dá přez 20 000km ale také sem slyšel chválu na ČZ
Tančící Havran
To Melizoy: Nazdar Melipíšku, je dost, že se taky ozveš...řetěz mi dělá přesně to, co popisuješ tzn. nepravidelný průvěs, dva články nejdou rozhýbat a celkově je taknějak tuhý (po důůůkladném vyčištění před zazimováním), rozeta se mi zdá ještě ok, ale co vím, mění se vždy celá sada, takže si myslím, že na to na jaře dojde. A kdybys to mermomocí chtěl vidět a zhodnotit na vlastní oči, budu rád... a o víkendu jsem doma
predpisana je bezkruzkova retaz ale ak jazdis viac asfalt ( co by mohlo byt hlavne kriteriu pri rozhodovani medzi bezkruzkovou a kruzkovou retazou) tak ti odporucim RK chain 520 XSO (x-kruzok) za 64.1 €
z tychto cien mas ako clen bmwgs.cz este zlavu 10%
to Raptor: Ahoj, pokud to ještě platí, napiš prosím, kde můžu objednat... (vzal bych ten x-kroužek) Dík.
Já kupoval loni tady http://www.retezy...2C%2BDakar
Ale fakt, oproti tomu co píše raptor, že je to dražší. Bral jsem X-RING 520 SDZ
Je to ČZ a zatím jsem neměl problém.
Ahoj ja na cz najel kolem 18tisic kilometru, ted jsem dal did jelikoz ho mel v akci bikerscrown od te doby najeto cca 3500km a vypada to dobre a zacenu 1600kc rozeta pastorek retez si nemohu stezovat..
WILL RACE FOR FOOD
Ja som kupil dakara uplne noveho a ked som umival retaz tak som si všimol že už od novoti tam dali retaz ČZ.Mam najeto cca 11200 a ešte som na retaz ani nešahnul.Som spokojni stouto značkou
Chvala na CZ je jiz nekolik let. BMW je dava dokonce i do aut. Vzdy jsem kupoval na vsechny supersporty DID ZVM2 protoze dostavaji kour, loni jsem zkusil dat na supersporta CZ a jsem nadmiru spokojen. Retez se nevytahuje a drzi. A za tu cenu - parada. Na co vyhazovat za draheho DIDa, kdyz tu samou a mozna lepsi sluzbu nabidne domaci vyrobce http://www.motore...-0107.htmlBMW F 650 GS
Suzuki GSX-R 1000 www.motorkari-mlo.cz
ant napsal:
Ahoj ja na cz najel kolem 18tisic kilometru, ted jsem dal did jelikoz ho mel v akci bikerscrown od te doby najeto cca 3500km a vypada to dobre a zacenu 1600kc rozeta pastorek retez si nemohu stezovat..
DID a Bikerscrown??? Takze sis koupil AFAM a tam ti rekli, ze je to kvalita DID... A rekli ti, ze ten nejpevnejsi od AFAM je ten nejhorsi od DIDa???
BMW F 650 GS
Suzuki GSX-R 1000 www.motorkari-mlo.cz
Mám dlouhodobé zkušenosti na endurech s řetězy ČZ. Jsou velice kvalitní , vyrábí se ve všech provedeních a jsou o polovinu levnější. Na GS ho sice nemám , je tam ještě původní, ale když bude třeba měnit dám O nebo X kroužek ČZ a řetězovky od MOTOZLOCHA, které jsou taky hodně dobré a cenově příznivé.
Potřebuji radu. Pustil jsem se do výměny řetězové sady ale narazil jsem na problém. Postupuji dle tohoto videa
Code
https://www.youtube.com/v/YBgF6akuj44
a problém je že na videu v čase 12:10 malé kolečko je usazeno výliskem směrem dovnitř a ve skutečnosti já to mám směrem ven. Tak teď co je správně ?
Mr Oizo přiložený následující obrázek: