Chystam se koupit jeteho Dakara a vim,ze existuji typy s ruznymi paliv.mapami a tudiz s rozdilnou spotrebou,da se podle VIN poznat,zda se jedna o ten usporny typ? Diky...
Upravil Patrik68Dux dne 11.01.2011 14:00
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 11.01.2011 13:42
Příspěvků: 45 Registrace: 11.01.11
Zajimalo by me,jestli je zasadni rozdil mezi Dakarem a standardnim Gs .Chci jezdit max.sotolinu,nebo polnacky,zadnej hardcore,tak zda by mi stacil silnicnejsi GS
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 11.01.2011 14:20
Příspěvků: 2124 Registrace: 20.06.08
tak myslim že rozdil podla vin nezistiš. ale novšie typy by mohli mat viacej vyladenu mapu.
minimalne už 2sviečky ano.
ja mam 2001/1sviečku a žere do max 3,5L v plnom nasadení.
no a pokial nechceš hard tak ti obyč stačí. poznam velal ludi čo maju obyš a stačí to.
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 11.01.2011 14:21
Příspěvků: 546 Registrace: 11.04.07
Jen pro představu jdou šotolina i polňačky jezdit i na choperu. Jde o to jak rychle jezdíš a jak rychle chceš překonávat terén a s jak velkými kompromisy.
Dovedu si představit jet na malým GS polňačku kde to motorka dá levou zadní a naopak na stejný cestě dostanu std. Dakara na limit.
Z čeho přecházíš, jaké máš zkušenosti....atd...
Dakar 650, HusaberG
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 11.01.2011 14:27
Příspěvků: 45 Registrace: 11.01.11
Tak na svy soucasny masine-Honda Cb 750 Sevenfifty taky obcas projedu lesem,kdyz se potrebuju dostat napr.na rozhlednu,ale je jasny,ze to neni ono...Casem bych se chtel podivat do min civilizovanejch zemi,kde je toho asfaltu min,nez u nas-i kdyz postupne se qalitou silnic vyrazne priblizujeme k vychodu :-)
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 11.01.2011 16:08
Příspěvků: 546 Registrace: 11.04.07
No tak klasiký GS je asi o třídu vejš s tím OFF než tvoje Sevenfifty, Dakar je zase o třídu vejš než GS.... asi tak. Pokud budeš jezdit východ po asfaltkách a jen velmi málo do OFF tak GS stačí. Pokud chceš víc OFF tak Dakar nutnej. Pokud hodně OFF tak trénuj .
Dakar 650, HusaberG
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 11.01.2011 16:45
Příspěvků: 171 Registrace: 10.02.09
můj dakar r.v.2000 žere kolem 4litrů myslim si že rok 03 a vejš je zlepšení. rozdíl mezi gs a dakar je podle mne velký. zaprvé výška. mě přijde gs hrozně malé nízké. za druhé- mám pocit že odpružení je u dakara pohodlňější (nejen můj dojem). za třetí- pojedeš li terén tak asi na off road gumách takže předpokládam že nebudeš klopit zatáčky jako na zmrzlině. jednoduše řečeno kup si dakara pokud na něj vylezeš pokud ne kup si gs.
Tančící Havran
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 11.01.2011 16:50
Moderátor Příspěvků: 8674 Registrace: 18.12.08
Rozhodně rok 04 a vejš (2 svíčky) a pokud dostaneš bezproblémů z Dakara na zem,tak neřeš jak velkej terén máš v plánu,protože to s tím příjde samo a s Dakarem nebudeš řešit,žes udělal chybu.
Mimo to s GS budeš asi dřít stojánkem v zatáčkách s Dakarem ne.A taky má vyšší plexi a to nemluvím o vzhledu(barvy )
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 11.01.2011 17:41
Příspěvků: 2503 Registrace: 12.10.08
100bubu napsal:
tak myslim že rozdil podla vin nezistiš. ale novšie typy by mohli mat viacej vyladenu mapu.
minimalne už 2sviečky ano.
ja mam 2001/1sviečku a žere do max 3,5L v plnom nasadení.
no a pokial nechceš hard tak ti obyč stačí. poznam velal ludi čo maju obyš a stačí to.
Tak to teda hluboce smekám nad tou spotřebou já jedu solo+ kufry ale žádnej velkej náklad,štreky tak za 3.7-3.8l cestovní rychlostí max 110-120km/h a myslím si že jezdím zadarmo. Max spotřeba 3.5l to snad z kopce vyřazuješ a do kopce se držíš za plachtu nějaké avie ne?
Jinak co jsem slyšel tak jednosvíčky mají vyšší spotřebu než dvousvíčky.Já mám r05
Upravil kim dne 11.01.2011 17:43
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 11.01.2011 17:47
Příspěvků: 6489 Registrace: 13.10.08
Jen tak pro zajímavost ,jdou od sebe poměrně snadno odlišit i jednosvíčky- na spodní klemě řídítek je vybrání u staršího typu 2000-2001 ta žere o něco víc a u novějšího tipu včetně dvousvíčky už to vybrání není.Z obrázků to bude pochopitelný
toli přiložený následující obrázek:
[58.05Kb]
Upravil toli dne 11.01.2011 17:49
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 12.01.2011 14:05
Příspěvků: 45 Registrace: 11.01.11
Diky za dobrou radu s tema klemama riditek.Kamos ma Dakara 01 a prodava,jezdi pod 4l,ale ja musim nejdriv prodat svou masinu ...
Jinak merim 186cm,takze z Dakara na zem dosahnu,chtel b.radeji jeho,nez standard,ale je fakt,ze tech standardu je na prodej vic a jsou levnejsi ...
No,uvidime,zatim sonduji :-)
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 12.01.2011 17:09
Moderátor Příspěvků: 8674 Registrace: 18.12.08
Patrik68Dux napsal:
Diky za dobrou radu s tema klemama riditek.Kamos ma Dakara 01 a prodava,jezdi pod 4l,ale ja musim nejdriv prodat svou masinu ...
Jinak merim 186cm,takze z Dakara na zem dosahnu,chtel b.radeji jeho,nez standard,ale je fakt,ze tech standardu je na prodej vic a jsou levnejsi ...
No,uvidime,zatim sonduji :-)
Tak to ti bude GS hrozně malý a budeš na tom vypadat jak na tříkolce
Kup rozhodně Dakara
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 12.01.2011 20:51
Příspěvků: 9 Registrace: 29.08.10
Já řešil na podzim stejný problém - jestli GS nebo Dakar - vyzkoušel jsem obě možnosti a podle mě rozdíl v pohodlí je dost velkej - větší zdvihy u Dakara jsou v OFF hodně znát ( přešel jsem z Burgmana 650 EXE ) - v terénu mi to přijde jak v peřince - a to mám nižší sedlo,protože měřím jen 173 cm a tak mám drobet problémy s došlapem v terénu - ale dá se to a za tu pohodu to fakt stojí. GS je možná na silnici stabilnější, ale i lehčí Off je Dakar jak v Mercedesu.S Dakarem budeš brzo kamarád a vedle nešlápneš.Mám jednosvíčku 2003- cca 3,6 - 3,9 smíšenej provoz - podle terénu - přes 4 jsem se ještě nedostal.
Upravil Lubas dne 12.01.2011 20:57
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 13.01.2011 09:15
Příspěvků: 79 Registrace: 14.03.10
Lubas napsal:
Mám jednosvíčku 2003- cca 3,6 - 3,9 smíšenej provoz - podle terénu - přes 4 jsem se ještě nedostal.
Já mám normální GS dvousvíčku rv.2005 a přes 4l jsem se už dostal a to nemám kufry a kudlu nejezdím, bo jsem ještě greenhorn... Jinak průměr mám 3,6 viz můj podpis...
F650GS (2005)
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 13.01.2011 10:53
Příspěvků: 45 Registrace: 11.01.11
Chlapci a chlapi,o kolik se snizi zivotnost retezovky pri predpokladanem provozu silnice/of 75/25% ? Predpokladam,ze pri jizde ve srackach se hodneobrusuji obe rozety ,uprimne nechapu,jak treba na rallye Dakar muzou objet byt jen jednu jedinou erzetu na jedny retezovce,v tom pisku ...
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 13.01.2011 19:51
Příspěvků: 171 Registrace: 10.02.09
záleží jak se vo to staráš mažeš čístíš . jestli za to bereš nebo plynule plachtíš. todle fakt neřeš, teda pokud jezdíš hard core tak asi nepočítáš s velkou životností ale já mam svoji řetězovku od podzimu 2009 sem tam to namažu nečistim to, bo sem línej a dotahoval jsem trošku řetěz po 7 tis.km a off jezdím lechčí a tak abych si hubu nerozbyl ale zase za jakého koliv počasí
Tančící Havran
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 13.01.2011 20:04
Moderátor Příspěvků: 8674 Registrace: 18.12.08
Patrik68Dux napsal:
Chlapci a chlapi,o kolik se snizi zivotnost retezovky pri predpokladanem provozu silnice/of 75/25% ? Predpokladam,ze pri jizde ve srackach se hodneobrusuji obe rozety ,uprimne nechapu,jak treba na rallye Dakar muzou objet byt jen jednu jedinou erzetu na jedny retezovce,v tom pisku ...
Na to jsou taky řešení:když jezdíš občas off,tak maž řetěz "suchým" mazadlem.Normálně se to prodává i ve spreji.Když jedeš v písku nebo takový hard jako dakar,tak se nemaže vůbec,aby to bylo absolutně suchý a tak se na to nic nelepí a nic to nebrousí.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
GS Dakar-rada pri koupi-jak poznat malo žravý typ...
Přidané 13.01.2011 23:45
Příspěvků: 2503 Registrace: 12.10.08
Mažu suchým, nejezdím terén(max polňačky) ,asi dvakrát za rok zdemontuju řetěz ,vyperu vyfoukám pořádně luftem,nastříkám dry lube,mezitím asi tak po 600km pravidelně přemáznu,mám na řetězovce 15t km a musím se moc dobře podívat abych poznal opotřebení ale věnuju tomu možná až moc péče to je fakt.
Upravil kim dne 13.01.2011 23:46