Dyť stejně nejezdíš strejdo...tak neměň! . Já na mém R1200GSA měním každých 5000. Skoro nic to nestojí a hlavně zjistíš, co se kde zase šmelcuje.. Vlastně poslední rok na dvanáctce fakt skoro nejezdím.... Ale měním....
Upravil Cyril dne 10.05.2012 23:44
www.cyrilmoto.com
www.chronoshop.cz
Zdar strejdo,
když mám čas tak jezdím ale toho času moc nejni....
Musím to teda vyměnit, jinak se to rozsype...
5.10.1842 www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven
Suky napsal:
V BMW v Ostravě mi teď nalili do motoru olej BMW 10W-40 (336 Kč/litr bez DPH).
V Inveltu předtím dali Castrol GP 20W-50
To mi teď dali lepší olej nebo jsem jen zaplatil více za "BMW" olej?
A obecně, ta řidší 40-ka je vhodnější?
viskozní hodnoty oleje (hodnocení SAE, tedy např. 20W50 či 10W40) nejsou u motorových olejů nejdůležitější, ty si můžeš měnit podle podmínek, kde a jak se strojem jezdíš, pokud se nemýlím, ani v návodu k motu nenajdeš, jakou hodnotu viskozity máš použít
nejdůležitější je hodnocení dle norem podle adekvátního výkonu motoru, např. API (nebo MIL, ACEA, atd.), ten už by v návodu měl být uveden a tato hodnota by měla být zachována
u olejů v dnešní době již nejde o kvalitu podle výrobců, na světě jsou myslím pouze 3 firmy, které z ropy dělají tzv. základové oleje, všichni ostatní kupují stejný základový olej, který už musí splňovat stejné podmínky výkonu podle norem API a pouze domíchávájí své olejové "vložky", které opět vyrábí asi jen 3 firmy na světě
vše ostatní je jen marketing živený mýty
zjednodušeně řečeno je důležitější, aby v motoru byl alespoň nějaký olej a aby ho bylo dost a nebyl příliš degradovaný, nezáleží ani tolik na jeho označeních
jestli můžu poradit, a to nejen k motorkám: používejte oleje klidně za 150,- za litr a měňte je častěji, velice tím motoru pomůžete - typicky starší diesel, který má najeto tach 200tis km, nedělejte výměnu po 15tis km, ale po 10tis km, tedy častěji a aby Vás to nezruinovalo, opusťte sevření mýtů a marketingu a lejte tam levný, ale funkční olej, budete mít nesmrtelný motor
Díky za dlouhou odpověď.
Pro upřesnění, v návodu mám upřesněnou i viskozitu (viz obrázek).
Odkazované články (ne tedy všechny) jsem přečetl, než jsem zadal dotaz, s většinou tvých komentářů lze souhlasit, ale stále zůstává to, že i v oleji stejné výkonnostní třídy mohou být jiná aditiva a tedy oleje se mohou lišit a může mít smysl (tedy podle mne) si za olej připlatit.
Což neodporuje závěru, že často za velmi rozdílný peníz koupíš úplně stejný olej.
Proto by mne zajímalo, co je to za "BMW" olej.
A jaký olej (a s jakou viskozitou) volí zkušený uživatel BMW moto
Suky přiložený následující obrázek:
Díky, pěkné odkazy.
Z toho mi vychází, že CarTec nezvolil olej správně, neboť viskozita 10E-40 pro ty čtyřicítky teploty není vhodná:
-20°C to 20°C, 10W-40;
Mělo tam být (i návodem) doporučených 20W-50:
-10°C to >30°C, 20W-50;
Šak mi to taky cosi oleje sežralo, po cestě vyděsilo...
Rozhodně nemíním jezdit pod nulou, natož pod -10
Podobné, i podrobněji členěné, stránky má i Agip, akorát ten jejich olej je problém sehnat pod 300 Kč/l, je to syntetika.
Suky napsal:
Díky, pěkné odkazy.
Z toho mi vychází, že CarTec nezvolil olej správně, neboť viskozita 10E-40 pro ty čtyřicítky teploty není vhodná:
-20°C to 20°C, 10W-40;
Mělo tam být (i návodem) doporučených 20W-50:
-10°C to >30°C, 20W-50;
Šak mi to taky cosi oleje sežralo, po cestě vyděsilo...
Rozhodně nemíním jezdit pod nulou, natož pod -10
Podobné, i podrobněji členěné, stránky má i Agip, akorát ten jejich olej je problém sehnat pod 300 Kč/l, je to syntetika.
nezvolil ani správně, ani špatně motor se Ti s tím olejem nezadře, když ho tamn budeš mít dostatek
já osobně bych na léto volil SAE 20W50, pokud nemáš "mokrou" spojku, pak automobilový typ oleje, nebudeš v něm mít zbytečné přísady chránící olej před spálením prokluzem spojky, ideálně ale takový olej, který má přísady pro chlazení olej-vzduch (bez vodního chlazení motoru, to ale dnes bývají asi už jen motocyklové oleje) a zároveň pro motory s katalyzátorem - a teď babo (či Hicksi) raď
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
Tak ono pokud to bude nejaka znamejsi znacka a dodrzi se specifikace opeje asi nebude problem. Ono jde o kus od kusu me treha motor bere na Agip cca 1l na interval a na Castrolnnicje to o kuse..
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Zdravím nejako som nevedel dohladať kolko brzdovej kvapaliny je potrebnej pre vymenu v GS pre r.v 2005.
Môže byť táto?
http://www.motorove-oleje.sk/brzdova-kvapalina-dot-5-1-250ml/
dík
Jazdím aby som žil
CERBERUS - u brzd s posilovačem zkušenost taková, že když je tam stará kapalina (fakt dlouho neměněná) úplně tmavá, tak než to "proleješ", aby tekla opravdu čistá, tak ti půl litru stačit nebude - počítej tak cca 0,75L. Záleží na tom, jak tam byla stará kapalina dlouho - třeba to nebude tvůj případ.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Zdravím všechny , prosím o radu , mate někdo zkusenosti se servisem BMW Bratislava(FM Moto Bavaria) a nebo Vídeň ? Čeká mě garancka po 10 000 km. Děkuji
slamak70 napsal:
Zdravím všechny , prosím o radu , mate někdo zkusenosti se servisem BMW Bratislava(FM Moto Bavaria) a nebo Vídeň ? Čeká mě garancka po 10 000 km. Děkuji
Domluv se v Renocaru - tel. na p. Karla Kováře 602 591 107 a nebo p.Přemysla Švandu 725 036 248
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...