Alda napsal(a):
Jeste by me zajimaly svicky, jaky svicky?
A k olejovymu filtru, katalog Hiflofiltro rika typ HF164. Je to tak?
JJ máš to správně HF164 dneska jsem si ho kupoval a taky olej. MOTOREX má novinku MOTOREX BOXER 4T 10w/40 specielně určený pro motory boxer vyrobený ve spolupráci s AC Schniczer. Tak ho vyzkouším a uvidíme. Má i snižovat spotřebu oleje,což moc nevěřím. Ale třeba překvapí...
Ja mel v motoru od vyroby i pri kazdym servisu porad Castrol, tak ho budu davat dal.
Spotrebu oleje resit nebudu, zatim je stale spotreba nulova. To je mazec
Alda napsal(a):
Tak. Napadlo me, ze by nebylo spatny zjednodusit a zviditelnit co obnasi servis R1200GS.
Jelikoz mi vytekly nervy s dojizdenim do Prahy, objednavanim 3 tydny predem atd, zacal jsem se sam potapet v tom, co servis obnasi a proste se na to vrhnu sam.
Takze bych tu neco vypsal a ocenil bych odpovedi na moje otazky, opravy atd.
Model do r.v. 2007 nutne nepotrebuje diagnostiku, budiky budou v klidu. Od 08 na nich zustane svitit napis SERVICE.
Diagnostika je predpokladam potreba k synchronizaci valcu.
Kdybychom se dopracovali ke kloudnymu vysledku a sepsali vsechno, upravil bych tenhle uvodni prispevek s veskerym info, mohl by se hodit vice lidem.
Samozrejme bych rad kontrolu co jsem zapomnel nebo spletl.
Jeste by me zajimaly nazory na vymeny oleje v kardanu.
BMW nekde doporucuje po 20tkm, nekde jeste dyl atd.
Ja mam ve zvyku menit kazdych 10tkm uz jen kvuli kontrole. Co vy na to? Neni to zbytecny?
Alda napsal(a):
Jeste by me zajimaly nazory na vymeny oleje v kardanu.
BMW nekde doporucuje po 20tkm, nekde jeste dyl atd.
Ja mam ve zvyku menit kazdych 10tkm uz jen kvuli kontrole. Co vy na to? Neni to zbytecny?
Aldo, zbytecny to asi je, ale pokud uz mas kardan s vypustnym sroubem tak to ani neni tak pracny. Me to pak na 30 000 vymenili i s kardanem :-). Myslim z mi rikali v Drazdanech ze mi to po 20tis vymeni, ale protoze uz mam kardan s vypustnym sroubem, tak si to asi udelam sam.
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
Taky to měnim s každou výměnou oleje. Výpustný šroub sice nemám, ale i tak to je hotový za půl hodiny. Myslim, že nemá cenu šetřit - těch 150,-Kč už nikoho nezabije
MALI: přesně tak. S každou výměnou motorovýho oleje - alespoň člověk vytuší podle stavu oleje, jestli se tam nedějí nějaká zvěrstva. Těch 100 - 150 Kč za ten necelej čtvrtlitr oleje za to stojí
Alda napsal(a):
Jeste by me zajimaly svicky, jaky svicky?
A k olejovymu filtru, katalog Hiflofiltro rika typ HF164. Je to tak?
JJ máš to správně HF164 dneska jsem si ho kupoval a taky olej. MOTOREX má novinku MOTOREX BOXER 4T 10w/40 specielně určený pro motory boxer vyrobený ve spolupráci s AC Schniczer. Tak ho vyzkouším a uvidíme. Má i snižovat spotřebu oleje,což moc nevěřím. Ale třeba překvapí...
Ja mel v motoru od vyroby i pri kazdym servisu porad Castrol, tak ho budu davat dal.
Spotrebu oleje resit nebudu, zatim je stale spotreba nulova. To je mazec
Jak myslíš. Já mám už vyměněno a teď se uvidí.
Dneska jsem se nudil a tak jsem servisoval. Teď je to sranda když bydlím v baráku s garáří a dvorečkem. A ne v paneláku.
Jinak půodně soudruzi v NSR říkali,že náplň v diferáku je doživotní. Ale zapoměli říct jak bude mít ten diferák dlouhej život... Já osobně měním po 20 t.km takže každou druhou výměnu motorového oleje. Myslím,že to stačí. Když nebrodím atd.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
......v kardane olej nikdy nemenim pretože sa to jednoducho neda kardanove križe su jednoducho samomazne do konca životnosti kardanoveho hriadela......v diferaku menim olej každych 20tis km a e to aj dobra priležitost kedže nemam vypustny šrob vyčistit aj ten priestor v obale kardanu a skonrolovat volu ložisk na hruške diferaku a tesnost gufera.......pri synhronizacii motora diagnostiku nepotrebujete,len pokial mate problem s volnobhom vtedy je treba cez diagnostiku resetnut krokove motorčeky.......privymene brzdovej kapaliny s posilovačom je dobre vymazat na diagnostike chyby ktore sa načitaju pri zhodenej nadrži a po rozpojeny konektorov pal čerpadla
......trochu ma zaraža že hodne ludi zamiena kardan za diferencial,nechcem byt puntičkar ale su to dve rozne kontštukčne časti,ale zas nie každy je strojar a mechanik
karcici napsal(a):
......v kardane olej nikdy nemenim pretože sa to jednoducho neda kardanove križe su jednoducho samomazne do konca životnosti kardanoveho hriadela......v diferaku menim olej každych 20tis km a e to aj dobra priležitost kedže nemam vypustny šrob vyčistit aj ten priestor v obale kardanu a skonrolovat volu ložisk na hruške diferaku a tesnost gufera.......
karcici napsal(a):
......trochu ma zaraža že hodne ludi zamiena kardan za diferencial,nechcem byt puntičkar ale su to dve rozne kontštukčne časti,ale zas nie každy je strojar a mechanik
A nejenom to.
Někteří i přesto, že správně rozlišují např. kardan od diferenciálu, "se nám stále domnívají", že na jednostopém motocyklu (bez sajdy, s jedním hnaným kolem) je diferenciál.
Viz samotný pojem diferenciál a příklad (dvoustopého) auta, kde diferenciál slouží pro vyrovnání rozdílu otáček hnaných kol (diference = rozdíl, odchylka). U motorky (bez sajdy, s jedním hnaným kolem) není jaksi co vyrovnávat...
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
karcici napsal(a):
......v kardane olej nikdy nemenim pretože sa to jednoducho neda kardanove križe su jednoducho samomazne do konca životnosti kardanoveho hriadela......v diferaku menim olej každych 20tis km a e to aj dobra priležitost kedže nemam vypustny šrob vyčistit aj ten priestor v obale kardanu a skonrolovat volu ložisk na hruške diferaku a tesnost gufera.......
karcici napsal(a):
......trochu ma zaraža že hodne ludi zamiena kardan za diferencial,nechcem byt puntičkar ale su to dve rozne kontštukčne časti,ale zas nie každy je strojar a mechanik
A nejenom to.
Někteří i přesto, že správně rozlišují např. kardan od diferenciálu, "se nám stále domnívají", že na jednostopém motocyklu (bez sajdy, s jedním hnaným kolem) je diferenciál.
Viz samotný pojem diferenciál a příklad (dvoustopého) auta, kde diferenciál slouží pro vyrovnání rozdílu otáček hnaných kol (diference = rozdíl, odchylka). U motorky (bez sajdy, s jedním hnaným kolem) není jaksi co vyrovnávat...
.....no myslim že diferencial je spravne označenie ,už zo slova diferencia .zmena ,rozdielnost vyplive že toto zariadenie meni prevod z axialneho na radialny ,na rozdiel od automobiloveho diferencialu je jednostrnny a neobsahuje dve hrusky a planety ale len po jednej
......inač sa ospravedlnujem hlboko ak sa niekoho moja pripomienka dotkla nechcem robit z nikoho somara ale už dlhšiu dobu sledujem ako sa tu meni olej v kardane tak to bola len dobre mienena pripomienka bez vedlajšich uražlivych umyslov
karcici napsal(a):
.....no myslim že diferencial je spravne označenie ,už zo slova diferencia .zmena ,rozdielnost vyplive že toto zariadenie meni prevod z axialneho na radialny
Také z nikoho nechci dělat somára (po česku osla), ale promiň - myslet a vědět jsou dvě různé věci.
Věc se má ve skutečnosti tak, že úkolem diferenciálu je rozdělit respektive rozložit krouticí moment ze vstupní hnací hřídele na 2 (DVĚ !!!) výstupní hřídele, a to i při změně jejich otáček (těch hřídelí potažmo hnaných kol s pneumatikami s nimi spojených).
Typickým příkladem použití diferenciállu je právě pohon hnací nápravy automobilu (obou kol téže nápravy), kdy právě použití diferenciálu umožňuje různou rychlost (rozdíl = diference) otáčení kol zejména při průjezdech auta zatáčkou a tedy bez smýkání pneumatik.
U jednostopého motocyklu nic takového už z principu jednoho hnaného kola nehrozí a proto doferenciál u něho nenachází uplatnění (kromě případu motocyklu s postranním vozíkem a s pohonem obou jeho zadních kol)
Tedy Tvoje domněnka, že diferenciál se to jmenuje proto, že "MĚNÍ PŘEVOD Z AXIÁLNÍHO NA RADIÁLNÍ", je zcela zcestná.
karcici napsal(a):
......inač sa ospravedlnujem hlboko ak sa niekoho moja pripomienka dotkla nechcem robit z nikoho somara ale už dlhšiu dobu sledujem ako sa tu meni olej v kardane tak to bola len dobre mienena pripomienka bez vedlajšich uražlivych umyslov
Toto už je OK, v tomto máš pravdu - ten olej "v kardanu", jak se občas zjednodušeně, ale nesprávně říká, opravdu maže až koncový převod, nikoliv samotnou kardanovou hřídel a její kříže.
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Jako automechanik musím souhlasit s Dovi opravdu je to tak. Diference- rozdílnost- tady ve smyslu otáčení. Trmvaje jej nemají, a proto nám pískájí (v zatáčce)
Nic chlapi, dotaz na karcici- postup mazání ,,sevice" GS 911- je tam nějaká vychytávka, nebo je to jednoduché.
Zatím jsem jen mazal chyby přes mobil.
A na zbytek, jak to děláte s tím olejem do zadního náboje? Nalejete čtvrt litru a za dva roky další? Olej má nějakou životnost. Nemá se měnit jen po najetí x kilometrů ale taky po uběhnutí určitého časového ůseku.