Zajimalo by mne kolik mate tlak v pneu pri plnem zatizeni motocyklu a na delsich presunech.Mam nově přezuto na E 09 a chystam se do Albanie tak by mne zajimalo na kolik je dobre mit nahuštěno,chci se vyvarovat odtrhnutym spuntum a pod.Jinak mam 1200GSA a dříve jsem pouzival TKC,ale s E 09 na delsi presuny zatim moc skusenosti nemam a zatim jsem ji testoval jen na OFF
BMW GS 1200 adventure
S E 09 je to jako s ostatními tzv. špuntovkami. Jak se o ně budeš starat, tak dlouho ti vydrží. Doporučuji foukat na 2,5 atm. silnice, při delším přesunu po dálnici zbytečně nezatěžovat vysoukou rychlostí(nad 130 km). Při nájezdu do terénu je možno samozřejmě podhustit i na 1,5 atm. Při návratu zpět na silnici opět n a h u s t i t . Při podhuštěné gumě a jízdě na asfaltu při letních teplotách jsem v těch spuntech naměřil teplotu přes 110 stupňů. Po nedlouhé době je to pro tento druh pneu s m r t neboť nadměrně změkne a hrozně ubývá. Najedeš 2 - 3 tkm a je pryč. Platí to pro všechny špuntovky všech výrobců nejen Mitas.
Upravil joe dne 07.04.2011 16:35
Neptal jsem se ji,ale spunty se netrhali a vydrzela dlouho. No problem. Zkousel jsem i 2,5 ale to je dobry tak na silnicni pneu, na Mitaskach 09 mi to teda fakt nesedelo.
Aktualne 1250 GSA HP
09 budu ted davat poprve,ale na 07 a 10 mi pocitove nejvice vyhovovaly 2 atm.
2,5 je v zatackach sileny.Furt nic a pak to tam najednou spadne.Kolem 2 to jde pekne plynule!
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
vevis napsal:
09 budu ted davat poprve,ale na 07 a 10 mi pocitove nejvice vyhovovaly 2 atm.
2,5 je v zatackach sileny.Furt nic a pak to tam najednou spadne.Kolem 2 to jde pekne plynule!
Teď testuji 07 ve 150 a jezdím 2,5 a naprostá pohoda
itchy napsal:
Ja tam mam take 2,1-2,2 ,ale uz 2,3 je tuším limit pneu a 2,5 je uz fakt dost ne?
2,3 není limit výrobce, ale doporučené plnění. Výrobce tahá tyto informace dle toho jak mu vychází otěrová zkouška, což je zkreslující. Limit pneu je daleko za 4 atm.
vevis napsal:
09 budu ted davat poprve,ale na 07 a 10 mi pocitove nejvice vyhovovaly 2 atm.
2,5 je v zatackach sileny.Furt nic a pak to tam najednou spadne.Kolem 2 to jde pekne plynule!
Teď testuji 07 ve 150 a jezdím 2,5 a naprostá pohoda
Jasne,ale ja s tim mel problem v pomalejch zatackach.Kdyz to pokladas,tak se tomu chvilku jakoby nechce a pak ti motorka hrozne rychle spadne.Kdyz jsem ubral tlak,tak to do tech zatacek pada plynule,jako na beznych silnicnich gumach.Je to asi o zvyku.Kamarad fouka vic nez ja a rikal,ze si na to padani do zatacek zvyknul a uz mu to neprijde.
Upravil vevis dne 07.04.2011 19:20
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Musím potvrdit, ze nizsi tlak je na silnici prijemnejsi nez ji zbytecne prepalit. To uz samo o sobe tem spuntum nemuze delat moc dobre.Zatim mam nejlepsi zkusenosti s tlakem 2,2. Do terenu samozrejme trochu podhustit.
Joe napsal:
S E 09 je to jako s ostatními tzv. špuntovkami. Jak se o ně budeš starat, tak dlouho ti vydrží. Doporučuji foukat na 2,5 atm. silnice, při delším přesunu po dálnici zbytečně nezatěžovat vysoukou rychlostí(nad 130 km). Při nájezdu do terénu je možno samozřejmě podhustit i na 1,5 atm. Při návratu zpět na silnici opět n a h u s t i t . Při podhuštěné gumě a jízdě na asfaltu při letních teplotách jsem v těch spuntech naměřil teplotu přes 110 stupňů. Po nedlouhé době je to pro tento druh pneu s m r t neboť nadměrně změkne a hrozně ubývá. Najedeš 2 - 3 tkm a je pryč. Platí to pro všechny špuntovky všech výrobců nejen Mitas.
Neviem ako tvoje skúsenosti ale moje sú odlišné aj keď "len" pokiaľ ide o TKC . Nikdy som ich nemal fuknuté viac ako 1,8 a to vrátane presunov nad 500 km po ceste, predposledná sada niečo cez 14 000 km a terajšia 6 700 km , v tom jedno Albánsko, presun aj v rýchlostiach okolo 160 km s naloženou moto a sú na polovici Opakujem ale, že ide o TKC nie o Mitas.
Glock-plastik fantastik :-)
Já musím souhlasit s Joem!
TKC nafoukané na tlaky jaké mají být podle BMW( u 1150GSA napsáno na štítku pod sedlem TKC / Tourance) mi vydržely víc než podhuštěné, ale to už jsem tady psal a vyfotil.
Foukám 2,5 a figury se ojíždějí hezky souměrně, žádné šikminy v rohách špuntů jak mi to dělalo při podhuštění a celková výdrž je o něco delší.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Pokud se nad tím zamyslíte, tak je to strašně jednoduché. Ono je téměř jedno jestli je tam tlak 2,2 nebo 2,5, ale jde v podstatě o to, že pokud je tlak vyšší je pneu vytvarovaná to tvaru tak jak je vyrobena. Pokud ji podhustím stává se z ní papuče a jednoduše psáno se při jízdě tzv. valchuje a ničí se. Špunty jsou odskákané atd. A v neposlední řadě jak už jsem psal se silně zahřívá. V mnoha případech se zdá že podhuštěná pneu řádově pod 2 atm. má pocitově lepší vlastnosti. Jezdil jsem na pneu nahuštěné i 1,1 bylo to sice nepříjemné, ale jet se na tom dalo. Tam se ve větší míře projevuje ten efekt o kterém jsem už psal výše.
Na E09 jsem najezdil asi 80 tisíc km a tyhle debaty jsem zažil mockrát. Nakonec jsem na nich jezdil 15 tisíc na zadku a 10 tisíc na předku (s rezervou) a došel k tomuto:
- po rozjezdu jet kousek pomaleji než se guma zahřeje
- hustil jsem cca na 2 Atm, protože u těchto gum se zahřátím jízdou po silnici (zejména rychlejší jízda a naložená motorka) zvedá tlak i podle počasí až na 2,5 Atm
- nejezdit palici a stylem brzda-plyn s naloženou motorkou a raději ani lehkou - pak lítají špunty nebo se aspoň odtrhávají
S těmi gumami jsem neměl nikdy problém ani netržený nebo utržený špunt, vlastně jen jednou jsem spěchal s naloženou motorkou ve dvou a výsledkem bylo natržených asi 10 špuntů po 200 km jízdy. Že byly gumy, zejména přední, oskákané, to jsem bral za standard ale kromě vibrací a hluku to nemělo na nic vliv..
E09 považuju za úžasnou gumu s bezkonkurenčním poměrem cena/kvalita.