dal sem si pár ostřejších ecáčků (místní závodní trať dovrchu) a uvadla mi přední brzda, jakoby místo brzdovky kterou sem měnil na jaře byla houba..
destičky poslední 2mm a brzdovka stará 3tis km
máte s tím někdo zkušenosti, stalo se to někomu??
Over than 250k km on BMW GS bikes
Zadní vadne v alpách běžně..., ale s přední se mi to ještě nestalo. Máš tam pancéřovku ?
A nebo moc brzdíš
Upravil JardaFGS dne 05.05.2011 20:52
jardajerman@seznam.cz
mám pancíř, na zadní nechytám.. v pondělí jedem jezdit do brna tak doufám že mi tam nebude dělat problémy, nechci se plácat v kačírku..
Over than 250k km on BMW GS bikes
to si nemyslím, odvzdušnil jsem to dobře.. začly vadnout až sem je rozpálil..
ale tak za znovuodvzdušnění nic nedám..
je možny že když mi moto spadla (na levo) tak se to zavzdušnilo?? to asi ne..? nebo jo?
Upravil lako dne 05.05.2011 22:05
Over than 250k km on BMW GS bikes
Však zober brzdovú kvapalinu, vymeň ju, prípadne aj platničky... bude ti to trvať niekoľkokrát kratšie ako si písal vôbec sem na fórum....
'03 BMW F650GS Dakar '14 BMW F800GS
uvařil- vyměn brzdovku za kvalitnejší s vyšším bodem varu. Pokud se nepletu tak čim vyšší číslo za DOT tim lepší
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
To je síce pravda, ale ak je do systému navrhnutá trebárs DOT 4, tak tam treba dávať DOT 4.... určite nemiešať s DOT 5 a podobne. Má to dajaké svoje pravidlá...
'03 BMW F650GS Dakar '14 BMW F800GS
lako napsal:
1. mi drhy desky o kotouč - vyřešeno vyčistěny prasátka
2. byli zasrany drážky pro odvod plynů vznikajících při brzdění - vyšistěno
jinak jak říkám brzdovka je tam 3 měsíce cca 3000 km.. (DOT 4)
Verych: Lidská blbost nezná hranic.
Ještě jednou pro ty kteří chtějí bezpečně brzdit:
...měsíc stará brzdovka není řešení - kdoví kde a jak dlouho ležela, kolik vlhka nachytala a kolik starý zvodnatělý zůstalo v systému, kolik vody se dostalo do syst. po výměně....bla bla bla
...drhnoucí desky a ucpaný kanálek není důsledek varu ale jedna z možných příčin - při diagnostice se nespokojujte s nejjednodušším, nejlevnějším, nejrychlejším řešením - ty jsou zavádějící
... konstrukce brzd je navržená aby byla spolehlivá i v extrémních podmínkách (testováno většinou do schoření destiček - smrad jako sviňa) - až tam se projeví nízká účinnost
... náhlé zvadnutí, propad brzd. páčky a podobně je jednoznačný důvod k zamyšlení a následné opravě.
... propad páčky je jednoznačně únik kapaliny nebo var brzdovky/vody, při off je to bláto/nečistoty co roztáhly desky nebo křivý kotouč.
... bod varu je 100°C - to je jasný ... taky je jasný, že brzdovka se vaří nad 260°C na třmenu - to už desky běžně hoří a teplota může být i víc než 2x vyšší....
Zbytek si chytrý domyslí a ostatní si namelou hubu a budou se ptát proč zrovna já.....
Jinak pěkně zde:
http://www.skoda-auto.cz/CZE/service/spareparts/tips/News/Pages/20080331tip5.aspx
DOT4 a DOT5 zde:
http://www.fuchs-oil.cz/index.php/automotive/brzdova-kapalina.html
lako napsal:
1. mi drhy desky o kotouč - vyřešeno vyčistěny prasátka
to mi trochu drhne taky.
Panove do kdy je to normalni? NEzahriva se mi kotouc, pokud nebrzdim. To obcas sleduju...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Destičky šustí/ "drhnou" běžně - je to proto aby byla co nejkratší dráha brzd páčky a tím i rychlá reakce - destičky jsou co nejblíž kotouči. Pokud šustí stejnoměrně, po celou otáčku kola, tak než vada, je to známka rovných kotoučů. Roztočením při vyšších ryhlostech se mezi kotouč a desku dostane vzduch a vytvoří mezírku (pro Elektronky je to prakticky stejné jako v HDD - plovoucí čtecí hlavička na vzduchovém polštáři)
Pokud při protočení kola zřetelně nebrzdí dotáčené kolo a nezahřívá se kotouč při jízdě bez brždění, je vše OK.
Dakar 650, HusaberG
MikiberG napsal:
Destičky šustí/ "drhnou" běžně - je to proto aby byla co nejkratší dráha brzd páčky a tím i rychlá reakce - destičky jsou co nejblíž kotouči. Pokud šustí stejnoměrně, po celou otáčku kola, tak než vada, je to známka rovných kotoučů. Roztočením při vyšších ryhlostech se mezi kotouč a desku dostane vzduch a vytvoří mezírku (pro Elektronky je to prakticky stejné jako v HDD - plovoucí čtecí hlavička na vzduchovém polštáři)
Pokud při protočení kola zřetelně nebrzdí dotáčené kolo a nezahřívá se kotouč při jízdě bez brždění, je vše OK.
aha... dik za info.
Kotouc mam krivej.. ale to neni nic noveho. Uz mam u Pardala novej...
Mne bylo vzdycky divny jak to muze skrtat a pritom se nezahrivat... tim vzduchovym polstarem ala hdd jsi mi to vysvetlil.. dikes!
-
jinak ja mam stihomam ze mi brzdi sama od sebe zadni brzda.. nebo ze na ni nevedomky slapu ve stylu Randolfa... takze ji kontroluju.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2