Už někdo zkoušel repasovat altík na 1200? Při studenym motoru mi to děsně kvílí a při zahřátým na volnoběh taky. Řemínek vyměním ale Tonda mě nahlodal i ložiskem altíku. Tak sem ho dneska vyndal a vůli ani nějaký divný zvuky z něj nejdou a jde lehce. Řemínek bez poškození.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
co chceš repasovat vyndej ho rozdělej podívej jaký tam má označení ložisek podívej na uhlíky kup ložiska vyměn a není co řešit
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Jinými slovy to nesundám. Začlo mi v tom pískat právě po výměně řemene ale už je to nějakejch 35tisíc km. Když už sem to vyndal tak sem ho chtěl repásnout no.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Jestliže nebude řemenice s volnoběžkou nějak fest "zarostlá", tak sundáš. Jen musíš mít ten vercajk na povolení (nebo vem alternátor do nějakého autoservisu a popros je za nějakou "úplatu" jestli by ti ji nepovolili). Já ji sundával nedávno na autě a zrovna se jí moc dolů nechtělo - ale nakonec šla.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
začal mi kvíliť alternátor na R1200, chcem ho vybrať , vymeniť ložiská a čo bude treba, mohli by ste mi poradiť postup demontáže ,
vopred ďakujem
...BMW GS
Abych nezakládal nové téma, měl bych dotaz na zdejší servicemany... Kudy alternátor ven?? Dopředu a sundat tlumič, nebo dozadu a elektriku a ABS???
V listopadu jsem se vrátil z výletu z Ukrajiny přes Rumunsko a od Temešváru bylo mokro.. Celej zmrzlej jsem se vrátil domů a na motorku už něšáhl.. Dělám velký servis a zarazilo mě, že nešlo na šestku s vyndanýma svíčkama otočit přes zadní kolo motorem na střih ventilů.. Tak jsem sundal prsa a taky mi bylo divný že motor jde dost ztuha.. Nicméně jsem vše udělal a chtěl se pustit do synchronizace.. Startéru se točit motorem moc nechtělo.. Vzal jsem booster, chytlo to a kvílel klíňák a hned to zdechlo.. Po dvou dalších pokusech se smradem spálené gumy jsem opět sundal přední kryt a altík se ani nehne... pravděpodobně zarezly ložiska, protože jinak si to neumím vysvětlit...
Ještě jsem koukal, že na UKGSER.COM to docela řeší (asi jim nesvědčí mokré počasí v UK), že nahrazují tyto altíky DENSO alternátory Bosch z RT.. Podle jejich tabulky by do mé 2012 měl pasovat z RT 2010-2012 + drobná úprava na kabeláži..
Dneska jsem si uřízl kus palce, tak to asi tento týden nevyndám, pak uvidím jestli neseženu Bosche..
macman přiložený následující obrázek:
Konečně byl chvilku čas, tak jsem vymontoval starej altík.. I když jsem ho "promazal" WD 40, šel ztuha.. Zvědavost mi nedala, tak jsem ho povolil a i když se mi ho nepodařilo rozdělat, tak najednou jde lehce... Opět jsem ho utáhl a jde pořád lehce... Nechápu to.. Myslel jsem že bude někde rez, nebo něco drhnout a vypadá to že bylo někde jenom nějaké pnutí..
Přijde mi, že se oxidací nenafukuje stator, ale nafoukne se pouzdro a tlačí na stator + v nejslabším místě rupne.. Po povolení si to zase sedne.. Stejně dám novej, ale je to zajímavý..
Objednal jsem použitý altík a teď mi odepsali, že už je prodaný.. Všechny ostatní alternátory na tipmoto i motorkari.cz jsou na ročník do 2007 a já mám 2012.. Koukal jsem, že hlavní rozdíl je v průměru řemenice.. Pokud bych koupil altík do 2007 a dal řemenici 2012, bude se točit rychleji.. Ale je to problém??
macman napsal:
Objednal jsem použitý altík a teď mi odepsali, že už je prodaný.. Všechny ostatní alternátory na tipmoto i motorkari.cz jsou na ročník do 2007 a já mám 2012.. Koukal jsem, že hlavní rozdíl je v průměru řemenice.. Pokud bych koupil altík do 2007 a dal řemenici 2012, bude se točit rychleji.. Ale je to problém??
Nie som si istý, či to takto vyriešiš, ak sa nemýlim, tak staršie modely majú alternátor Bosch a novšie japonský Denso.