Ahoj všem,
stalo se někomu,že se na volnoběh přetlakoval(nebo přehřál) motor?
GS 1150,2003, čtyřsvíce..
měl jsem to nakoplý,na stojánku,na volnoběh,cca deset minut stání,
spousta čmoudíků,únik oleje,fouklo to na svody a začala celkem zábava...
dík za poznatek..
Nejsem expert na motory ale podle mě by motorka neměla nikdy běžet delší dobu na volnoběh na bočním stojánku a nejsem si ani jistý, jestli se dokáže olej uchladit při běhu na volnoběh bez pohybu na hlavním stojanu. Určitě bych to nenechával víc než pár minut (zavření brány, natlakování pneumatiky kompresorem apod).
Mám ve vypouštěcím šroubu teplotní čidlo a na IMu vidím teplotu oleje a můžu to srovnávat s teplotou na FID a dost se to liší. Nevím přesně, kde má čidlo FID displej ale když mám teplotu oleje dole třeba 110°C tak FID ukazuje pořád dost rezervu, řekl bych, že to není úplně na jistotu. Mám o dost delší (a silnější) hadice k chladiči (upravená motorka), tak to může být taky tím ale každopádně žádné varování na FID a přitom dole je teplota už moc vysoká myslím.
Upravil TomasTT dne 11.06.2012 14:16
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
dík,to už mi celkem došlo,že nejspíš moc nesnáší nakopnutí na stojánku ale co pak dělá při poprdlávání na jedničku..
každopádně luplo olejový oko,a tudy ten olej vytekl na svody..
jako dost jsem se vyděsil,nic moc zážitek...
oko maj skladem,zítra ho koupím,vyměním a pak se holt uvidí..
jen mě zajímalo,jestli už se to někomu stalo,nebo jsem holt jouda
jedinej..
TomasTT napsal:
Nejsem expert na motory ale podle mě by motorka neměla nikdy běžet delší dobu na volnoběh na bočním stojánku a nejsem si ani jistý, jestli se dokáže olej uchladit při běhu na volnoběh bez pohybu na hlavním stojanu. Určitě bych to nenechával víc než pár minut (zavření brány, natlakování pneumatiky kompresorem apod).
Mám ve vypouštěcím šroubu teplotní čidlo a na IMu vidím teplotu oleje a můžu to srovnávat s teplotou na FID a dost se to liší. Nevím přesně, kde má čidlo FID displej ale když mám teplotu oleje dole třeba 110°C tak FID ukazuje pořád dost rezervu, řekl bych, že to není úplně na jistotu. Mám o dost delší (a silnější) hadice k chladiči (upravená motorka), tak to může být taky tím ale každopádně žádné varování na FID a přitom dole je teplota už moc vysoká myslím.
Tomáši,máte pravdu,nějak mi nedošlo,že boxer se chová jinak než řaďák
a stání za chodu, šikmo na bočním stojanu nemusí být úplně prospěšnej stav.. tak to byla doufám první a poslední závada u mého vysněného
stroje..
to je divný. 10 minut zas neni tolik. Taky záleží jak hodně byla motorka na bočáku nakloněná. Ale že by se tam udělal takovej tlak ? Třeba to voko bylo nějak načatý
hlavně, že je pivo ftlamě
Neřekl bych že se tam udělal jinej tlak ale spíš teplota. V servisu mi říkali že to okýnko může jakoby zmatnět nebo snad i jemně popraskat ale to je při totálním přehřátí. Spíš to bylo načnutý. Nevím kdo mi to říkal že GS by se nikdy nemělo nechávat delší dobu běžet bez jízdy, protože na to ten motor není dělanej ale třeba to je blbost. U řaďáku máš chladič s ventilátorem (alespoň u LT jsem ho měl) a to je něco jiného, GS podle mě potřebuje vzduch aby se chladilo ale teplota oleje i přes 120-130C by krátkodobě neměla nijak vadit, rozhodně jsem takové teploty běžně viděl při rasování v terénu a nic mi nevyteklo.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Uživatelská příručka pro R 1150GS strana 50: "Motor nenechávéjte běžet na místě. Nebezpečí přehřátí /požáru. Po nastártování motoru ihned vyjeďte. Nezahřívejte motor ani po krátkou dobu zamezíte tak přehřátí vzduchem chlazeného motoru a dalším eventuálním škodám."
Protože jsem si příručku nepřečetl, běžel mě motor víc jak 15 minut na stojánku a nic. Ve městě to bylo ještě horší, kolikrát jsem pojížděl krokem. Podle mě, pokud je termostat funkční, by se měl motor 10 minut na volnoběh uchladit.
Podle mě bylo to okénko nějak načnuté. Za 10 minut to nemohlo udělat takovou teplotu. Pokud to ale nebylo deset minut ale třeba půlhodina, kdy člověk odeběhne a zapomene že to nevypnul, tak se to teoreticky přehřát mohlo. Je to fakt divný.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
To nebude tím že to běželo navolnoběh kdyby se to přehřálo tak se to zadře a nevystřelí to okénko... Nemáš tam spíš hodně oleje?
... servis a diagnostika BMW Motorrad
bobGS napsal:
Protože jsem si příručku nepřečetl, běžel mě motor víc jak 15 minut na stojánku a nic. Ve městě to bylo ještě horší, kolikrát jsem pojížděl krokem. Podle mě, pokud je termostat funkční, by se měl motor 10 minut na volnoběh uchladit.
Za normálního stavu je tam samozřejmě dost slušná rezerva, ale i tak nemá smysl (pokud člověk něco neopravuje/ladí) to nechávat běžet.
servisak napsal:
To nebude tím že to běželo navolnoběh kdyby se to přehřálo tak se to zadře a nevystřelí to okénko... Nemáš tam spíš hodně oleje?
to je pravda.když je tam moc oleje, tak se tlačí ven. Třeba je to okýnko i tak dělaný, aby při větším tlaku povolilo a zamezilo se horším škodám v motoru
hlavně, že je pivo ftlamě
TomasTT napsal:
není dělanej ale třeba to je blbost. U řaďáku máš chladič s ventilátorem (alespoň u LT jsem ho měl) a to je něco jiného, GS podle mě potřebuje
jineho mozna.. kazdopadne podobne nesmyslneho.
Jak neni naporovy chlazeni, neni to myslim ROZHODNE idealni stav.
Vetracek ti fouka na chladic, ale uz ne na altik, svody.. vzlinajici teplo od svodu.
Nechavat to bezet, ZVLAST na bocaku... je imho tak jako tak trochu uchylny pokud to vylozene k necemu nepotrebuju.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
jo a nebo to někdo rejpal a nasadil zezadu na kliku blbě gufera a tlakuje to a prostě okénko bylo nejslabší článek a povolilo
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Jestli opravdu někdo ten motor dělal, tak je opravdu možné, že nasadil gufera za setrvačníkem špatně a ucpal odvětrání motoru. Nebylo by to poprvé, co někdo udělal tuto fatální chybu. Tady jsem před lety výměnu gufer na klikové hřídeli nafotil a popsal a na tuto skutečnost upozornil: http://www.bmwgs....rowstart=0
Jestliže ale na motor nebylo šáhnuto, tak to bude spíše "únava materiálu" toho kontrolního okénka.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
ahoj někde jsem četl, že když se motorka ohřeje do poslední čárky na FIDu, tak motor zhasne, že to je jako pojistka proti přehřátí, ale radši to zkoušet nebudu, tak nevím co na tom je pravdy
blbost,minulý rok jsem v zácpě v německu dostal teplotu podle fid nadorazmotor pálil jak čert i přes gatě,to už jsem měl opravdu strach že to bouchne,vydržel a nezdechnul
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
MikaKaco napsal:
ahoj někde jsem četl, že když se motorka ohřeje do poslední čárky na FIDu, tak motor zhasne, že to je jako pojistka proti přehřátí, ale radši to zkoušet nebudu, tak nevím co na tom je pravdy
Možná záleží na modelu ale u našich 1150GSA (model 2003) to rozhodně takhle nefunguje. Rozsvítí se kontrolka oleje ale motor běží dál. Ověřeno několikrát v poušti při blbnutí v dunách.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ještě skus odělat odvětrávací hadicu z motoru-nad pravým válcem,foukni do ní jesi to máš průchozí do vzducháču a pak nastartovaný skus prstem ten vývod z motoru esli dýchá...No a samozřejně napřed jesi stam neco nedělal a nemáš tu hadicu skříplů...Já měnil olejoznak minulí měsíc,teklo mi to kolem něj,takže né sklíčko ale gufero kolem něj už přepálený...141000 km...
Kupredu spatki ni krok...