Zdar vespolek, mám R 1200 GSA 2009, najeto cca 25 tisíc. něco přes tisíc km se mi z motorky ozývá divné hučení při zařazené pětce a otáčkách mezi 2600 - 3000. Ten zvuk je přerušovaný, jak bych to popsal, něco jako když jedeš po středové přerušované čáře(té vystouplé) - objeví se kolem 2600 ot. a při 3000 ztichne. Jinak to při jiným kvaltu ani otáčkách nedělá. No a teď se k tomu na posledních 200 km přidalo ještě takový nepříjemný vysoký zvuk při náklonu motorky v pravé zatáčce. Tak vám nevím, může to být třeba ložisko ? Nebo to zbytečně moc poslouchám ? Poraďte prosím.
No, právě že u jiného kvaltu při stejné rychlosti nic. Na těch 3000 otáček při pětce se dostaneš na 80 km/h, takže taková ta běžná "couravá", když je na státovce provoz. O to je to nepříjemnější. A k těm gumám - mám na tom od začátku sezony nové Anakee 2 a na nich natočených 5 tisíc - jsou jako nové...
Stejný problém řeším na R 1200 GS r. 2007 najeto 53 000 km letos v r. 2018, kdy předešlé 2 roky co ji mám vše OK. Vyměnil jsem pneumatiky a problém stejný, divné hučení kolem 3000 ot., při náklonu motorky vpravo nepříjemný zvuk a při brzdění motorem se od spodku do řídítek přenáší nepříjemné vibrace.
mě to dělá na 1150 při zařazené čtverce taky v určitém rozmezí otáček. Rok jsem to vnímal a teď už mi to nevadí. Něco tam někde s něčím prostě lehce rezonuje, tipuju někde v převodovce a zadním pohonu.
Jel jsem pře dvěma týdny ve dvou Slovinsko, zvyknuj sem si. Potom jsem nedávno cca týden jel sám, je ta nekomfortní jízdy více cítit a jelikož chci příští rok jet Albánii, tak to chci řešit a nečekat zda se to vysype úplně, proto dotaz, zda někdo má podobný problém.
Upravil ZoroPB dne 17.09.2018 22:57
ZoroPB napsal:
Jel jsem pře dvěma týdny ve dvou Slovinsko, zvyknuj sem si. Potom jsem nedávno cca týden jel sám, je ta nekomfortní jízdy více cítit a jelikož chci příští rok jet Albánii, tak to chci řešit a nečekat zda se to vysype úplně, proto dotaz, zda někdo má podobný problém.
Mal som rozobratý celý paralever, skontrolovaný kardan, kríže, drážky, ložiská, všetko vyčistené a premazané (Staburags, Optimol ...), poskladané, dotiahnuté. Bez zmeny stavu. Myslím si, že pri zaradenej 5 a pri rýchlosti cca 70-80 km/h je celá prevodová sústava v tzv. "nultom" zábere, teda bez výraznej záťaže a tam môže byť problém. Ale neviem, či je to v tom, len si to myslím, lebo toto kardanové prevody na autách (starších) zvyknú robiť.
chlapi já to nechcu bagatelizovat, ale konkrétně boxer, i po sebelepším seřízení je vibrátor jak cyp všeobecně. mně pomáhá že jsem na něho vlezl po monsteru 900, takže je to jen takové lehoučké vrněníčko. takto přes textové rozhraní je těžko pochopit co tam kdo jak má a co jak komu přijde. ale složení ne vždy úplně hladkých pneu, technologické náchylnosti na vibrace, rezonaci atd. a jejich souzvuk může být tím působičem problému.
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
Souhlasím s Erem, mě to dělá od koupi motorky (3 roky) a nezmizelo to ani po generálce převodovky a úhlového převodu kterou jsem dělal z jiného důvodu než kvůli vibracím.
Vystřídal jsem tři druhy pneumatik a pořád to tam bylo.
Možná to dělá kardan při určitých otáčkách a zatížení, bůh ví.
Jelikož jsou vibrace pořád stejné a nezhoršuje se to, tak jezdím a neřeším.