Zdar a sílu,
trošku mně slintá gufero v jedné noze, takže budu muset řešit výměnu gufer a oleje. Chtěl jsem se zeptat, co tam lijete, co je to za gufero a kde to všecko kupujete. Taky bych tam chtěl dát nějakou ochranu proti bahnu - klasická karmonika to asi jistí, ne?
Měl jsem stejnej problém. Olej jsem ještě neměnil. Vyčistil jsem gufero a koupil neoprenový návleky. 800kč. Výhoda je v tom že je tam natáhneš spodem aniž by jsi musel sundavat tlumiče.
Novej přiložený následující obrázek:
No ještě než jsem to tam dal tak jsem jezdil a sledoval. slintalo to, tak jsem znovu vyškrábnul měrkou uschlý mušky pak ještě jednou a když už to neteklo tak jsem to tam nasadil. Teď mám jinej problém, vlní se mi předek tak si říkám jestli ta jedna šavle už není prázdná (spíš míň oleje než v tý druhý) proto se to vlní. Chtěl bych je oba vypustit a nalejt novej olej, ale nemám s tím na týhle motce zkušenost.
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
1) postavit na central nebo podlozit tak aby bylo kolo ve vzduchu
2) povolit vrchni matice
3) vzit si vhodnou nadobu a povolit male srouby (klic 10) dole na vidlici a vypustit kapalinu a nechat vykapat
4) vratit spodni sroub a s citem utahnout
5) nalit 0.55l oleje do tlumicu (ja davam SAE10) do kazde vidle (nech si odlit 0.1l a nekupuj cele 2l, je to skoda vyhodit)
6) zasroubovat vrchni zatku a s citem utahnout
Novej napsal:
Měl jsem stejnej problém. Olej jsem ještě neměnil. Vyčistil jsem gufero a koupil neoprenový návleky. 800kč. Výhoda je v tom že je tam natáhneš spodem aniž by jsi musel sundavat tlumiče.
Člóvěče, potřeboval bych taky ty návleky, to hovado přede mnou tu motorku asi parkovalo venku:-(
Tak mi začínají trochu reznout vidle, ale jen tečka,naštěstí..
Jenže jsem prohledal celej net a ty návleky jsem nikde nesehnal a ani jsem na ně nenarazil...
Kde jsi je kupoval??
Díky
Upravil Thomasson dne 19.06.2008 13:46
No vidíš a zase jsi mne utvrddil že Voborník (Chomutov) je žiďák a zloděl. Dal jsem mu za ně 800kč
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
gesr napsal:
Dnes mi prišli ještě jsem je nemontoval.http://moto-sport.cz/katalog/43/plasty-acerbis/?TM=42-43&PHPSESSID=085037dc0c323794ec49c2b9bc94b3bc
Aha aha aha, díky moc, jen ještě detail - kterou velikostji objednával?
Ty za těch 389, nebo 589??
díky
Tutove tu vetsi, ty mensi maji na vysku 145mm, coz neni ani zdvih vidlice, to bys tomu celemu moc nepomohl, kdyby se po ni soupal a sbiral bordel a kreslil kratky neopren....
Mam jen takovej blbej dotaz. Myslím si, že na nandání návleků se musí sundat přední kolo. Je to tak? Nebo jsou třeba na sucháč? Nebo sand nějaká jiná finta co by byla více "user friendly"... Taky o nich přemýšlím... ale pouštět se do sundání kola.... Nevím přeně co všechno to obnáší... Díky za rady
P.S. Sezóna se pomalu blíží
ja mam stejny neopreny jako Novej. Ale nešli mi nandat spodem přes kolo a tak sem musel sundat celou vidli. Zni to hruzostrašně ale je to lehký a zvladne to v podstate každej. Pokud koupiš neopren s většim průměrem tak asi natahnout spodem pujdou. V každym případe se toho neboj. Pokud se do toho chceš pustit tak ti popišu přesnej postup. [
Honza ofroudak přiložený následující obrázek:
[96.88Kb]
Upravil Honza ofroudak dne 04.02.2009 21:02
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Ty seš z Buštehradu u Kladna? Pokud jo, tak to nebudeme vubec řešit tady, ale sjed ke mě na Kladno a ja ti řeknu co a jak případne pomužu
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Honza ofroudak napsal:
ja mam stejny neopreny jako Novej. Ale nešli mi nandat spodem přes kolo a tak sem musel sundat celou vidli. Zni to hruzostrašně ale je to lehký a zvladne to v podstate každej. Pokud koupiš neopren s většim průměrem tak asi natahnout spodem pujdou. V každym případe se toho neboj. Pokud se do toho chceš pustit tak ti popišu přesnej postup. [
Já bych o ten postup docela stál pokud se nechystáš poslat servisni_manual[en] ten mám, ale nechce se mi to překládat. Spíš bych ocenil zkrácenej postup a hlavně čeho se vyvarovat a nač si dát pozor...
Dík za ochotu!
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
1. varianta: natahnuti neoprenu spodem.
Motorku postav na centralni stojan nebo ji jinym zpusobem zvedni aby předni kolo bylo ve vzduchu.
Nejdřív sundej brzdovej třmen. Ten drží pouze na dvou šroubech(torx) Můžeš ho nechat vyset na brzdový hadici.
A ted se můžeš pustit do sundani kola: Na pravý noze vidle (po směru jizdy) povol, ale nevyšroubovávej šroub(torx M8 tušim). Ten zajištuje osu kola proti vytočeni. Pak pomalu vyšroubovávej osu kola. Osa je na imbus asi 10 -+. Jak mile osu vytahneš tak ti kolo vypadne. Současne s ni ti vypadne trubička a silna podložka. Zapamatuj si jak tam patři at viš jak je vrátit.
Ted už jen sundat propoj mezi nohama vidlice. Ten drží na 4 imbusech M8.
No a ted už maš vidlici holou a mužeš natahnout neopreny.
Než to začneš skladat tak všechno vyčisti a namazej at to nejde na sucho. Složíš to opačnym postupem.
Utahovaci moment na šrouby brzdoveho třmenu je 32Nm.
Osu předniho kola dotani jen lehce s sitem a nasledne ji zajisti tim malym šroubem kterej dotahni tušim na 20Nm.
Ta propoj mezi nohama se utahuje na 25Nm.
Všechno co tady pišu najdšš v tom manualu nebo na strankach z kterejch je ta fotka. Já z toho taky čerpal, dělal jsem to asi tak hodinu. Nic težkýho. Pokud ti to nepůjde timhle zpusobem tak ti pak popišu jak sundat vidli.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
No já jsem chtěl právě ten druhej vyndat kolo je celkem běžný... Nicméně dík takový popis postupu jsem si představoval.
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
2. možnost:
sundej kolo i brzdu, tak jak jsem to popsal vejš. S tim rozdilem že nesundavej ten propoj vidlice.
Pak povol šrouby (imbusy M8) na spodnich brejlich. Sou na každý straně 2.
Ted povol horni ombusy
No ated už jen vytáhni vidlici ven. Nejspiš nepude tak s ni trochu kvrdlej a táhni ve směru vysouvani. Nasad neopren. Pokud ten neopren budeš zkracovat tak nezapomen ho zapošít. Já to neumim a tak sem to zalepil vteřinákem
Nandani je uplne stejný. Nasunout tak aby obě nohy vidlice byli stejne vysoko v brejlích. Ja to nastavil tak, že spodni hrana vička je ve stejný výšce jako hrana brejli. Na ty druhy fotce je to videt. A nezapomen to zase všechno vyčistit hadrem, ale už to nemazej. Imbusy dotahni na 25Nm. Tady ten moment dodrž ma svuj smysl!! U jinejch veci neni tak duležitej. To je všechno
Upravil Honza ofroudak dne 06.02.2009 14:11
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Ještě k tomu momentu dotažení to jako máte všichni doma momenťák nebo jak to odhadnete v ruce, že je to v rychtiku, když to musí být tak přesný 25Nm?
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63